Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte:

Auteur Topic: Publieke Omroep komt met 17 themakanalen  (gelezen 5213 keer)

Re: Publieke Omroep komt met 17 themakanalen
« Reactie #20 Gepost op: 17-okt-06, 06:44:03 »
wanneer Uitzending Gemist komt, kan Journaal24 eraf
je kan namelijk het journaal gewoon "oproepen"
dus reageer nou even concreet op datgene wat hierboven staat
Ik ga ervan uit dan de NOS het Journaal24 kanaal in de toekomst echt wel voor live tv gaat gebruiken

« Reactie #21 Gepost op: 17-okt-06, 09:17:27 »
Ik ga ervan uit dan de NOS het Journaal24 kanaal in de toekomst echt wel voor live tv gaat gebruiken

En dat is mijn positieve hoop ook, net zoals alle andere zenders. Want het moet tenslotte wel wat toevoegen dan alleen maar herhalingen van recente programma's.
Maargoed, het staat allemaal nog behoorlijk in de kinderschoenen hier in Nederland, want dat verklaart waarom ook digitale kanalen in Ned weer verdwijnen. Ik noem een TMF Pure, een Vara Verzoekkanaal en een ANWB Weer & Verkeer als voorbeeld  :'(

Digitale TV blijft leuk speelgoed

« Reactie #22 Gepost op: 17-okt-06, 15:52:26 »
Er was toen iemand die met stelligheid opmerkte dat UPC voor het einde van het jaar geen nieuwe zenders zou toevoegen etc.

Dat was geen onlogische opmerking, aangezien dit door de woordvoerder van UPC in de media zo letterlijk gezegd was. Het was niet mijn opmerking, maar ik zie niet zo in waarom dat een negatief punt was. Ik zie dat eerder als behulpzaam.

maathuis

• Postcode:
    Meer..
  •  
    •  
« Reactie #23 Gepost op: 25-okt-06, 16:46:39 »
dubbel

maathuis

• Postcode:
    Meer..
  •  
    •  
« Reactie #24 Gepost op: 25-okt-06, 16:47:43 »
De Publieke Omroep is een groot offensief gestart om zijn digitale kanalen onder de aandacht van het grote publiek te brengen. De nieuwe zenders zijn gevormd rondom een thema, zoals nieuws, politiek, religie en cultuur.

Een aantal kanalen van de Publieke Omroep is nu al beschikbaar via internet en voor abonnees van digitale televisie van onder meer Casema en UPC. In november komen daar een hele serie nieuwe zenders bij.

In Nederland zijn naar schatting bijna 2 miljoen huishoudens die de beschikking hebben over digitale tv en dus de kanalen kunnen ontvangen.

Digitale televisie maakt deel uit van een heuse digitale revolutie in beeldbuisland. Omdat kijkers onder invloed van internet steeds minder televisie kijken en er steeds meer zenders ter beschikking komen, moeten omroepen op andere manieren hun doelgroep bereiken.

Behalve de digitale kanalen, maken ook betaaltelevisie en digitale teletekst onderdeel uit van deze digitalisering.

Commerciëlen
De Publieke Omroep is niet de enige partij in Nederland die bezig is met digitale themakanalen. Ook Talpa, RTL, SBS en KPN willen zulke zenders lanceren. Een aantal particuliere zenders is al enige tijd via de digitale tv te ontvangen, zoals Oranje TV met Nederlandstalige muziek of Graafschap TV met informatie over de voetbalclub De Graafschap.

Ook KPN lanceert vandaag een eigen digitaal kanaal. Nostalgie is een zender waarop historische beelden te zien zijn. De telecommaatschappij werkt voor het kanaal samen met Tijdsbeeld Media, dat al historische dvd's uitgeeft.

Buitenlandse omroepen zijn al een aantal jaren bezig met het oprichten van digitale kanalen, die deels ook in Nederland te ontvangen zijn. Zo heeft muzieknetwerk MTV voor allerlei muziekgenres al kanalen en exploiteert Discovery Channel onder meer een wetenschapskanaal en een historisch kanaal.

Bron: NOS nieuws
plaatje: Someone tvhomeforum

« Reactie #25 Gepost op: 25-okt-06, 16:52:59 »
Behalve de digitale kanalen, maken ook (...) digitale teletekst onderdeel uit van deze digitalisering.
Dat is wél een aanvulling

Artica

« Reactie #26 Gepost op: 25-okt-06, 19:09:57 »
Die Themakanalen zijn wel aardig, en als UPC deze er ook bij wil zetten prima, maar hoop dan wel dat dat niet tenkoste gaat van de bestaande kanalen door deze te vervangen. :-\
« Laatst bewerkt op: 26-okt-06, 00:48:44 door Johnny54 »

« Reactie #27 Gepost op: 25-okt-06, 19:28:39 »
Die Themakanalen zijn wel aardig, en als UPC deze er ook bij wil zetten prima, maar hoop dan wel dat dat niet tenkoste gaat van de bestaande kanalen door deze te vervangen. :-\
Vraag me af of niemand bij de omroepen op het idee is gekomen om het TopPop-channel te beginnen. Of het Top2000-kanaal. Een soort van VH1-classic zeg maar  8)

« Reactie #28 Gepost op: 25-okt-06, 19:36:24 »
Op radio1 hoorde ik iemand van de Publieke Omroep vertellen dat het 80% oud materiaal is, en maar 20% nieuw content, afhankelijk van de aanbieder. Nou is 3voor12 bijna 100% nieuw materiaal, blijft dus weinig voor de 15 andere kanalen over.

Artica

« Reactie #29 Gepost op: 25-okt-06, 20:01:27 »
Vraag me af of niemand bij de omroepen op het idee is gekomen om het TopPop-channel te beginnen. Of het Top2000-kanaal. Een soort van VH1-classic zeg maar  8)

Top Pop yeh....en wat te denken van Vara's "Tijd voor Teenagers". Lekkere nostalgie.  O0

Google+TwitterFacebook