Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Heb je nog geen forum account? Registreer je dan gratis.
Als geregistreerd lid krijg je ook toegang tot extra forums.
Bijvoorbeeld het Apple (iPad), Linux en Usenet forum!

Auteur Topic: [DVR] USB aansluiting activeren svp  (gelezen 7292 keer)

UglyDude

Re: [DVR] USB aansluiting activeren svp
« Reactie #10 Gepost op: 11-jun-07, 12:23:34 »
Ik vind het zelf ook wel jammer dat je er niets vanaf kunt halen immers, bij een crash ben je alles kwijt (is mij al een keer overkomen). Bovendien snap ik (in dit geval) UPC wel, je kunt usb en ethernet openzetten maar wat krijg je dan? Ontevreden klanten omdat de SD niet meer te bereiken is...

Ben er wel voor om de zaak goed te beveiligen (zal best wel ergens een protocolletje voor zijn) en dan open te zetten (al was het maar eenrichtingsverkeer). Ik heb begrepen van een monteur dat de 2 poorten niet eens zijn aangesloten. Mocht Upc een manier vinden om dit toe te laten, zal je box of onder handen genomen moeten worden of je krijgt een nieuwe. In beide gevallen zie ik dat nog zo snel niet gebeuren...

We keep on dreaming for a better world... ;D
I tried to think, but nothing happend

« Reactie #11 Gepost op: 11-jun-07, 12:25:13 »
Wat een kutreacties!

Gooi met je eigen vleeswaren!
TV Philips 37PFL8404H Ambilight.

theiz

• *

• Internet: -
    Bellen: -
    DTV: -
    Postcode: -
    Meer..

« Reactie #12 Gepost op: 11-jun-07, 14:11:41 »
Reageer je altijd zo als je antwoord krijgt??

Noem het maar een antwoord. Vandaag een paar posts gezien die wel ergens op slaan.

Als jij een PC koopt met een paar aansluitingen die niet werken dan ga je toch ook terug naar de toko waar dat ding vandaan komt om eens te vragen waarom dat niet werkt? Zeker ook als het bij je vrienden wel werkt!
Vind het een beetje apart om dan reacties te krijgen als:
Citaat
Wat wil je nu eigenlijk ? Je weet wat je krijgt als je de DVR aanvraagt, dus ga niet zitten klagen over dingen die niet zouden werken. Straks ga je nog klagen dat je niet direct boodschappen kan bestellen bij AH via de DVR...

theiz

• *

• Internet: -
    DTV: -
    Postcode: -
    Meer..

« Reactie #13 Gepost op: 11-jun-07, 14:12:27 »
Gooi met je eigen vleeswaren!

OK sorry:
Wat een klotereacties  ;)

UglyDude

« Reactie #14 Gepost op: 11-jun-07, 15:08:35 »
Theiz, je kunt van te voren weten dat deze "functionaliteiten" niet beschikbaar zijn...Maar, kan me je irritatie wel een beetje voorstellen...Aan de andere kant, thats life (in dit geval UPC)...

:-X
I tried to think, but nothing happend

« Reactie #15 Gepost op: 11-jun-07, 15:50:56 »
Ach je went er denk ik aan, tis het steeds net niet......

ik bedoel ik zou een inet verbinding hebben van 20 mbit.......... ik zou.... ik zou.....
en daar is dit forum voor bedoeld, d8 ik.
Maar laten we wel even afwachten wat de toekomst brengt.

« Reactie #16 Gepost op: 11-jun-07, 16:33:49 »
Ik heb ook het liefst dat ze de Ethernet poort opengooien zodat ik opgenomen programma kan bewerken op de computer.
Maar ja.....

Wat ze hebben gedaan is waarschijnlijk een generiek geval van Thomson(DVR) genomen en die gebrand naar UPC.
Daarbij hebben ze kennelijk besloten om sommige functies uit te schakelen. Verder is die box in bruikleen dus niet jouw eigendom.
Helaas heeft UPC dus alle recht om te zeggen "Functie x gebruik jij niet, functie y gebruik je beperkt, en functie z, nja vcooruit dan maar".

Je ontvangt ook meer zenders dan je daadwerkelijk kan bekijken,  ik had ook lange tijd een modem waar ik mn telefoon in kon prikken maar die deed het niet.

Tis dus of eigen HW gebruiken(wat volgens eerdere posts niet kan) of gewoon afwachten. Helaas niets aan te doen.
Heb je al geprobeerd die smartcard in je eigen digituner te drukken?
Ooit stonden hier specs waar ik een harde van kreeg.... ^_^

Abandon

• **

• Internet: ADSL
    DTV: Royaal
    Postcode: 2011
    Meer..

• Linux op mijn Desktop
« Reactie #17 Gepost op: 11-jun-07, 21:15:29 »
Ik heb ook het liefst dat ze de Ethernet poort opengooien zodat ik opgenomen programma kan bewerken op de computer.
Maar ja.....

Wat ze hebben gedaan is waarschijnlijk een generiek geval van Thomson(DVR) genomen en die gebrand naar UPC.
Daarbij hebben ze kennelijk besloten om sommige functies uit te schakelen.

Ik neem aan dat het apparaat technisch in staat is om zowel UTP als USB te gebruiken. De reden waarom het niet is geactiveerd heeft dan met bios te maken. Heeft iemand daar al eens mee gewerkt?
Linux op mijn desktop - http://www.digiplace.nl

« Reactie #18 Gepost op: 12-jun-07, 01:12:40 »
In de mediaboxen zit een (euro)dosismodem ingebouwd. Zo'n ding dat wij gebruiken voor internetten via upc (chello).
Zo'n modem heeft een coax, een ethernet en een usb aansluiting.

Het zou mij niets verbazen als de modem en de digitale ontvanger alleen de coaxaansluiting gemeenschappelijk hebben, oftewel dat er via de ethernet en usb aansluiting helemaal nooit de data van de digitale ontvanger doorgegeven kan worden.

Wie weet hoe het echt zit, mag het zeggen.
Wijziging in je abonnement? Pas de info in je profiel aan!
Ik ben geen UPC medewerker, aan uitspraken kunnen dan ook geen rechten ontleend worden.

« Reactie #19 Gepost op: 12-jun-07, 08:16:47 »
Er staat mij iets van bij dat ik hier ergens gelezen heb dat die usb en/of ethernet aansluitingen door de monteurs met een laptop gebruikt kunnen worden om de waardes uit te lezen in geval van storing.
Bovenstaand is vertaald en bewerkt door © den Tsaar. Eveneens zijn de naburige auteursrechten van toepassing op het geschrevene. Het heeft geen enkele zin om mij te quoten daar u dit een onbedaarlijk bedrag aan copyright gaat kosten.