Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Heb je nog geen forum account? Registreer je dan gratis.
Als geregistreerd lid krijg je ook toegang tot extra forums.
Bijvoorbeeld het Apple (iPad), Linux en Usenet forum!

Auteur Topic: Verbindingsproblemen usenet en P2P programma's.  (gelezen 25337 keer)

BattleChip

Re: Verbindingsproblemen usenet en P2P programma's.
« Reactie #10 Gepost op: 10-dec-07, 14:46:16 »
Alles werkt hier normaal zoals 't zou moeten werken.

XP, Router, 4 PC's.
Maar NIETS draadloos!

FTP, Up, Down, Emule, Torrents, Rapidshare, enz. enz.
Als een speer....

« Reactie #11 Gepost op: 10-dec-07, 15:16:43 »
Misschien kan je proberen om de programma's te verwijderen en de pc opnieuw opstarten
hierna ze 1 voor 1 opnieuw installeren

Of doe eens een systeem herstel kijk of dat helpt

Succes
Intel(R) Core(TM)2 CPU 6420 @ 2.13GHz , 4GB Dual Channel , SATA 288GB , NVIDIA GeForce 8600GT , Microsoft® Windows 7™ Professional

« Reactie #12 Gepost op: 10-dec-07, 15:38:52 »
Afgelopen zaterdag kon ik ineens Piratebay niet meer bereiken of Uberhaupt openen in IE (dns-error scherm). In de avond deed het 't weer. Mischien is UPC aan het testen of ze alle "foute" sites op het netwerk kunnen blokkeren?
UPC Digital; Je ruis was nog nooit zo scherp en sinds HDTV nog levensecht ook!

gcchris

« Reactie #13 Gepost op: 10-dec-07, 15:58:57 »
Ik heb precies hetzelfde probleem, sinds zaterdag kan ik gewoon internetten behalve limewire en azureus krijgen geen verbinding met trackers of seeders. Ik heb drie computers in huis en die zijn verbonden met mijn linksyswrt54gs (hyperwrt+thibor), de port forwarding werken gewoon prima want als ik mijn port 21 afsluit kan ik geen verbinding maken met mijn ftp en als ik het weer aanzet werkt het weer wel.

Netwerkkaart opnieuw geinstalleerd, router gereset inclusief het modem. router opnieuw geconfigureerd maar krijgt geen verbinding met torrent bestanden. Heb zelf  ook geprobeerd zonder gebruik te maken van de uPnP optie maar dat helpt ook niet.

Kan iemand hier wat meer over vertellen, misschien iets met onderhoud of instellingen die ik over het hoofd heb gezien etc. btw. als ik mijn pc rechtstreeks aansluit op het modem werkt het wel prima ik vermoed idd dat het gewoon aan de router ligt, maar met resetten en opnieuw configureren kom ik geen stap verder met het oplossen.

PC1: Desktop, utp kabel verbonden. windows xp pro sp2. azureus 3.0.3.4
PC2: Laptop, wireless verbonden, windows  xp home edition sp2. azureus 3.0.4.0
PC3: PS3, utp kabel verbonden, YLD, bittorrent.

update: hyperwrt erafgehaald en tomato 1.13 erop gezet niet geholpen. nieuwe router van een kennis geleend linksyswr54gl en geen torrent verbinding.

Om meer duidelijkheid te krijgen aub in ieder bericht het volgende aangeven:
- welk(e)P2P  programma('s) : azureus, limewire en bittorrent
- wel / niet getest rechtstreeks op modem en resultaat: ja, rechtstreeks prima
- welk besturingssysteem word gebruikt: linux en xp
- pas veranderd aan computer...: niks, alleen wat veranderd is dat ik een linux ps3 eraan hebt gekoppeld
- eerste 4 cijfers van de postcode, zodat duidelijk word of het een lokaal probeem is : 1073
« Laatst bewerkt op: 10-dec-07, 21:46:15 door gcchris »

rdeman

• *

• Internet: Classic
    Bellen: -
    DTV: -
    Postcode: -
    Meer..

« Reactie #14 Gepost op: 10-dec-07, 17:07:07 »
Even een update: vandaag eens de WinXP (laptop) meegenomen en bij iemand anders achter een gefirewalde NAT router gehangen... ook nog eens via DHCP en WIFI dus... en: eMule connect wel -al heef het ezeltje een blinddoekje voor- dus een low-ID is dat neem ik aan... maar connecten gaat wel goed dus

Hier is het probleem opgelost met een andere router.
« Laatst bewerkt op: 12-dec-07, 19:58:05 door Johnny54 »

« Reactie #15 Gepost op: 10-dec-07, 19:42:29 »
Dit is echt een heel vreemd probleem.

Zonder router, rechtstreeks op de kabelmodem aangesloten, werkt het allemaal gewoon.
UPC blokkeert dus geen site's of poorten op zijn netwerk.

Met een router, diverse merken en typen, zijn er problemen met P2P programma's.
Er moet toch iets zijn veranderd waardoor dat probleem nu optreed.

De vraag is: - heeft UPC iets aan een of ander internet protokol veranderd, of heeft het iets te maken met een update van de een of andere software op de betreffende computers?

Om meer duidelijkheid te krijgen aub in ieder bericht het volgende aangeven:
- welk(e)P2P  programma('s)
- wel / niet getest rechtstreeks op modem en resultaat
- welk besturingssysteem word gebruikt
- pas veranderd aan computer...
- eerste 4 cijfers van de postcode, zodat duidelijk word of het een lokaal probeem is
Wijziging in je abonnement? Pas de info in je profiel aan!
Ik ben geen UPC medewerker, aan uitspraken kunnen dan ook geen rechten ontleend worden.

« Reactie #16 Gepost op: 10-dec-07, 20:24:59 »
Ik weet niet wat dat rotbedrijf UPC gedaan heeft, maar ik krijg nauwelijks meer binnen dan op een 56k lijn.

Ben al 8 jaar klant bij UPC en voel me zo hard genaaid op dit soort momenten. Mijn betaalde usenetserver knijpen, die 10GB aan torrentjes die ik per maand binnenhaal duurt tegenwoordig 2 dagen ip 2 uur.

En wat kan je doen? Niks...... niks en nog es niks. Bellen met de helpdesk zodat ik een of ander stuk groente aan de lijn krijg die zal suggereren dat het aan mijn PC ligt? No way!  :'( :'(

20 minuten gewacht tot mijn mail binnen was zojuist. En dat met Chello Extreme in postcodegebied 1064.

En nu wachten op de eerste UPC medewerker die weer het lef heeft om te zeggen dat ik UPC geen rotbedrijf zou moeten nemen. Nou ik zou ze nog veel meer willen noemen dan een rotbedrijf.  >:(
« Laatst bewerkt op: 10-dec-07, 20:32:31 door Iduls »
Er staan 3 woorden in mijn avatar.

djkylian

• *

• Internet: -
    Bellen: Standaard
    Meer..

« Reactie #17 Gepost op: 10-dec-07, 21:01:40 »
Hier het zelfde met nieuwsgroepen via Eweka (Newsleecher),
met de volgende router Sitecom WL-122v2 2.27 Build at 2004/11/22. (Wired en wireless)
Ook getest met mijn oude Sitecom router (Wired).
windows vista
verder is er niks veranderd.
p.c. 1381

Wat kunnen die etterbakken veranderd hebben dan dat elke router over zn nek gaat bij t connecten naar DL spots.

JimmyNL

• **

Meer..

« Reactie #18 Gepost op: 10-dec-07, 22:16:31 »
Ik gebruik een Linksys WRT54G V5.0 met als firmware v1.01.1
Postcode gebied is 1504
Kan enkel wireless testen heb geen lange kabel voor handen.
torrent client: uTorrent

Op deze ongewijzigde config draaide ik ruim een jaar goed. Niets veranderd. Datalimiet uitgesloten gaat om enkele GB's maand.

JimmyNL

• **

Meer..

« Reactie #19 Gepost op: 11-dec-07, 14:39:21 »
Hier nog steeds geen verandering. Ik heb het e.e.a. aan andere clients geprobeerd, firewall instelling etc maar geen resultaat. Zijn er al mensen met (enig) resultaat?