Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte:





Auteur Topic: Verbinding enorm traag en onstabiel  (gelezen 1878 keer)

Verbinding enorm traag en onstabiel
« Gepost op: 02-apr-08, 11:15:38 »
Beste mensen,

wij hebben hier een Classic lijntje van UPC met en thomson modem, deze week is het internet traag en onstabiel.

Hieronder heb ik de waardes van het modem:

Forward Path:
        Signal Acquired at 506.750 MHz
        SNR: 24.7 dB
        Received Signal Strength: -5.2 dBmV
        Bit Error Rate: 0.043 %
        Modulation: 256 QAM

Return Path:
        Connection: Acquired
        Frequency: 45.6 MHz
        Power Level: 46.0 dBmV
        Channel ID: 3
        Modulation: 16 QAM

Enkele logs:

 WED APR 02 02:48:53 2008    Notice (6)   TLV-11 - unrecognized OID 
 Time Not Established   Critical (3)   Init RANGING Critical Ranging Request Retries exhausted 
 MON MAR 31 10:11:58 2008    Critical (3)   REG RSP not received 
 MON OCT 29 11:02:04 2007    Critical (3)   TFTP Failed - OUT OF ORDER packets 
 TUE APR 01 17:08:44 2008    Critical (3)   Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un... 
 WED APR 02 11:07:30 2008    Critical (3)   SYNC Timing Synchronization failure - Failed to receive MAC S... 
 Time Not Established   Critical (3)   DHCP FAILED - Request sent, No response 
 TUE APR 01 17:11:13 2008    Critical (3)   DHCP FAILED - Discover sent, no offer received 
 TUE APR 01 17:12:57 2008    Critical (3)   SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync 
 TUE APR 01 09:37:09 2008    Critical (3)   No UCD's Received - Timeout 
 TUE APR 01 17:10:46 2008    Critical (3)   SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/Q... 
 TUE APR 01 17:10:50 2008    Critical (3)   SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC f... 
 Time Not Established   Critical (3)   DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response. 
 Time Not Established   Critical (3)   No Ranging Response received - T3 time-out 
 WED APR 02 11:14:43 2008    Critical (3)   Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... 


Iemand een idee?


EDIT:

Testresultaat van test.net.upc.nl:
Maximum snelheid voor UPC Internet classic:   8192 Kbit/sec
Behaalde download snelheid:    60 Kbit/sec
    7.5 KByte/sec
    0.9 x ISDN
    
De behaalde snelheid is:    zeer laag
Indien dit vaker voor komt (herhaal de test op verschillende tijdstippen op de dag en vergelijk de meet waarden) wordt U geadviseerd contact op te nemen met de helpdeskHet telefoonnummer van de helpdesk is 0900-1580 (10 €cent/minuut)
 
Postcode   69** **
IP adres   213.46.*.*
Tijdstip van de meting   2008-04-02 11:23:33
Tijdsduur van download
(minus tijd opvullen TCP buffer)   389.00 seconden
Bestandsgrootte
(minus TCP buffer)   2925 Kbytes
Client software   Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1) ; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506; .NET CLR 1.1.4322)
« Laatst bewerkt op: 02-apr-08, 11:37:20 door tomzev »

Re: Verbinding enorm traag en onstabiel
« Reactie #1 Gepost op: 02-apr-08, 13:17:55 »
Betreffende de volgende waarden:
SNR: 24.7 dB - Zeer slecht, dit moet minimaal 32 dB zijn. Zo krijg je inderdaad een onstabiele en dus trage verbinding.
Received Signal Strength: -5.2 dBmV - Dit valt binnen de norm, maar is niet goed in combinatie met de lage SNR.

Controleer de coax kabel en verbindingen naar je modem. Het beste is de connectors (pluggen) eens los te halen en opnieuw in te pluggen (en/of vast te draaien).
Niet zeker dat hier het probleem ligt, want de upstream waarden zijn wel goed.

Geeft dit geen verbetering neem dan contact op met de UPC helpdesk en vermeld de bovenstaande waarden.

Wijziging in je abonnement? Pas de info in je profiel aan!
Ik ben geen UPC medewerker, aan uitspraken kunnen dan ook geen rechten worden ontleend.

Re: Verbinding enorm traag en onstabiel
« Reactie #2 Gepost op: 02-apr-08, 22:06:46 »
Dat je modem nog online is met 24.7 dB verbaast me wel een beetje
Zoals Johnny54 zegt is het verstandig in ieder geval je bekabeling eens na te kijken. Ook benieuwd of er iets aan je TV-signaal te merken is. Als dit niet het geval is dan zit het na de splitter tot (en met) je kabelmodem. Je modem kan en dan zou je even moeten bellen met de helpdesk voor een monteur.

Als je TV signaal inderdaad ook slechter is geworden, zoek dan ook even contact met de buren, dit zal je waarschijnlijk gevraagd worden ;)

Re: Verbinding enorm traag en onstabiel
« Reactie #3 Gepost op: 08-apr-08, 19:06:40 »
bedankt voor jullie reacties... blijk dat op de locaties waar het internet zo slecht was een tijdje geleden een nieuw modem is geleverd... heb nu alles vervangen.. router, modem en bekabeling.

Vind het vreemd dat UPC zegt tegen me dat ze gewoon een goed signaal hebben..  :-\

Re: Verbinding enorm traag en onstabiel
« Reactie #4 Gepost op: 09-apr-08, 07:42:37 »
Het kan zijn dat je last hebt gehad van een slechte connectie ergens, dan kan het signaal het ene moment wel goed zijn en het andere moment niet. Een test is over het algemeen een moment-opname, zoals jij hierboven ook neergezet hebt. Mogelijk is dat de oorzaak..

Google+TwitterFacebook