Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Heb je nog geen forum account? Registreer je dan gratis.
Als geregistreerd lid krijg je ook toegang tot extra forums.
Bijvoorbeeld het Apple (iPad), Linux en Usenet forum!

Auteur Topic: Cisco EPC2425 Zakelijk modem  (gelezen 9471 keer)

Re: Cisco EPC2425 Zakelijk modem
« Reactie #50 Gepost op: 16-jul-10, 12:55:15 »
Ik heb zakelijk fiber power 120 en sinds dit eerste kwartaal heb ik nog niet zonder inet gezeten.
De zakelijke helpdesk is accuraat en direct bereikbaar. Sinds ik van ADSL ben overgestapt nog geen seconde spijt.

Wat dat betreft heb ik meer problemen gehad met XS4All ASDL en een "frutzbox" modem.

Ik heb eigenlijk ook nooit problemen (nock on wood), ook niet met HDTV (al 5 jaar lid) en telefoon.

Ik lees dan ook altijd met verbazing al die problemen die velen ondervinden (het lijken ook altijd dezelfde te zijn).

0059099

• Internet: -
    Bellen: -
    DTV: -
    Postcode: 7395
    Meer..

« Reactie #51 Gepost op: 16-jul-10, 13:44:01 »
Hoi Sun,

Waarschijnlijk ligt aan het soort gebruik. Ik vermoed dat je een kleine gebruiker bent thuis / thuiskantoor. De problemen komen wanneer je een zakelijk netwerk gebruik wilt laten maken van de verbinding.

Voor een klein thuiskantoortje is het inderdaad geen probleem om even een PC te pakken en aan de modem te hangen. Daarnaast draai je waarschijnlijk geen serieuze (25+ gebruikers) exchange server, zodat je ook niet in de problemen komt met de afwezigheid van een juist ingestelde reverse DNS.

Ikzelf heb al vaak aan de telefoon gehangen tijdens een storing, en moet nog meemaken dat ik binnen 10 minuten de helpdesk aan de lijn heb. (hebben VOIP van een andere provider, over een andere verbinding).

Ik denk dat het voornamelijk zit in het gebruik. Voor thuisgebruik zou ik zelf een particulier product afnemen, niet een zakelijk gebruik. Voor middenbedrijf is het nog te duur om een (glas)vezel te laten trekken, maar hebben een veel zwaarder gebruik dan een thuiskantoortje met 3-5 gebruikers.

In dat laatste geval bied UPC zakelijk alleen een voordeel t.o.v. particulier abonnement i.v.m. vast IP. Maar zoals als wij merken, is de verbinding niet stabiel genoeg voor het zwaardere gebruik waar wij juist een vast IP voor nodig hebben (VPN, Mail, mediaserver).

PS
Hoewel ik het overigens extreem knullig vind om zo'n instelling te vergeten mee te geven met een update en ik het ronduit onbeschoft vind om bij een zakelijk product niet een seintje te geven als er een update wordt uitgerold. (zodat je IT dienst of medewerkers op de hoogte zijn en paraat kunnen zijn) Vind ik het ergste dat je het gewoon zelf mag uitvogelen. De helpdesk is volledig op de hoogte van de fout en wij hadden al een monteur aan de deur, of de servicedesk aan de telefoon moeten hebben, voordat we de problemen zelf ontdekten.

« Reactie #52 Gepost op: 16-jul-10, 14:15:19 »
Mijn situatie is inderdaad anders (7 gebruikers) en alle andere diensten remote via VPN met HQ.

Ik ben het met je eens dat voor een zakelijke dienstverlening het normaal is dat dit van te voren wordt gemeld.
1x per brief met de datum van de modificatie en een telefoontje 5 minuten voordat het ook daadwerkelijk wordt uitgevoerd. Zo ben ik dat ook met een vorige provider gewend.

robertpnl

« Reactie #53 Gepost op: 18-jul-10, 08:38:30 »
Ook even een reactie over dit type modem met zakelijk abonnement, want bij onze omroep hebben wij ook een UPC lijn met dit type modem voor backup en beheerstaken.

De modem reset hier nauwelijks. Ik heb even in de log gekeken en inmiddels draait de moden hier voor 27 dagen onafgebroken. Of er echt data verkeer voor 27 dagen mogelijk was, weet ik niet.

De firmware die erop draait is epc2425-ESIP-12-v202r12812-100224_upc.bin.

Heb ik dit hierboven enkele dagen geleden nog ingetikt, lijkt het of UPC mee leest. Want gisteren deed de UPC verbinding (na bijna 29 dagen) het niet meer. En via andere Internet verbinding kon ik zien dat de modem van UPC ook niet lokaal bereikbaar was. Dus even een rit naar de studio.

En wat bleek, de modem is voorzien van een nieuwe firmware met als gevolg alle instellingen kwijt. De modem stond in zijn fabrieksinstellingen en dan werkt het niet want de modem moet voor onze infrastructuur werken in een ander IP-range (modem moet bij ons niet werken op range 192.168.1.*).

Dat had dus nooit mogen gebeuren! Bij onze omroep hebben wij meerdere Internet verbindingen bij andere partijen dan UPC, en die hebben ook soms firmware upgrades, maar die doen dat niet zomaar zonder toestemming (van afstand) uitvoeren (dus is dit gepland onderhoud) en zeker niet met gevolg dat alle instellingen zijn kwijt gemaakt (nooit meegemaakt).

Beste UPC. Firmware upgrades zijn prima maar ga dat nooit zomaar uitvoeren op een zakelijke abonnement. En zeker niet dat daarna alle instellingen zijn verloren. Dit mag je nooit verwachten bij zo'n type lijn waar het gebruik anders kan zijn dan bij een particuliere lijn. Bied de firmware aan op een site en laat de beheerder zelf bepalen wanneer die de upgrade uitvoert. Dit geeft rust en minder frustaties bij beheerders. Eigenlijk is het beschamend dat UPC dit zomaar doet zonder overleg/aankondiging.
« Laatst bewerkt op: 19-jul-10, 13:07:53 door robertpnl »

« Reactie #54 Gepost op: 18-jul-10, 19:30:08 »
Citaat van: robertpnl
Eigenlijk is het beschamend dat UPC dit zomaar doet zonder overleg/aankondiging.

Mijn ervaring is dat UPC van goede wille is, maar dat er helaas een aantal ICT-ers werken die werkelijk geen idee hebben van wat ze aan het doen zijn. Ze kunnen de gevolgen van de software wijzigingen gewoon niet overzien.
En die wijzigingen zijn wel nodig om tot een goed product te komen, dus niets doen is ook geen optie.
Maar niemand wil graag proefkonijn zijn.

0059099

• Internet: -
    Postcode: 7395
    Meer..

« Reactie #55 Gepost op: 19-jul-10, 16:35:08 »
Als UPC van goede wil is, dan neemt ze mensen in dienst die verstand van zaken hebben. Moet je natuurlijk iets meer voor betalen en dan maak je minder winst... tja... Of een kwalitatief goed product leveren voor iets meer geld... Maar ja, hun geloofwaardigheid zijn ze inmiddels als weer kwijt...

« Reactie #56 Gepost op: 20-jul-10, 09:50:56 »
Aangezien de UPC lijn voor mij een backup lijn is, kwam ik pas een paar dagen later achter dat ik geen internet meer had via UPC.
En inderdaad had UPC een firmware upgrade uitgevoerd en de start frequency was incorrect.
De helpdesk heeft me overigens wel snel geholpen, nadat ik 10min in de wacht heb gestaan.

Een firmware upgrade zal inderdaad in overleg moeten gaan met de ICT beheerder.
Ik beheer een paar kleine MKB, en ik moet er niet aan denken dat zij allen UPC hebben en de maandag ochtend mij bellen met hetzelfde probleem.

« Reactie #57 Gepost op: 30-jul-10, 13:14:48 »
Afgelopen dinsdag rond 2.00 uur een nieuwe sowtwareupdate op mijn modem ontvangen:
epc2425-ESIP-12-v202r12812-100720_upc
Ditmaal startte het modem correct op.
Het valt me op dat sinds de vorige update de vreemde meldingen:
Critical (3)   Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...  niet meer voorkomen. Ik vermoed zomaar dat dat de oorzaak voor het spontane resetten was.
Ik kreeg deze meldingen soms elk uur.

« Reactie #58 Gepost op: 30-jul-10, 21:41:15 »
Wat een ramp inderdaad dat modem.
Ik heb op de zaak ook zakelijk internet van UPC gekregen.
Tot nu toe heeft het geen seconde gewerkt.
Gelukkig hebben we nog ADSL als backup.
Modem moet geen wireless ondersteunen. Dat moet gewoon standaard uitstaan. Leuk voor particulieren maar overbodig voor serieuze zakelijke gebruikers.
Zakelijke gebruikers hebben het modem aangesloten op een firewall unit die het verkeer tussen de vestigingen regelt.
Geleuter dat zakelijke gebruikers zelf met een laptop aan het modem moeten gaan hangen is amateurisme ten top.
Dan moet UPC een monteur sturen voor diagnose en herstel. En dan niet een goed bedoelde schooljongen van Guideon, maar iemand die verstand van zaken heeft en de zakelijke markt waardig is.
UPC particulier is goed, maar zakelijk moet men nog heel veel leren.
Als UPC de zakelijke markt echt volwaardig wil bedienen, moet men gebruik maken van stabiele modems en monteurs die kennis van zaken hebben. Gewoon strak zakelijk.
Hobbygekneuter verkopen als zakelijk, slaat nergens op. Dan moet je je beperken tot de particuliere markt.
Als zakelijke gebruiker verwacht ik een stabiele verbinding met dito modem en een helpdesk die met een eigen nummer bereikbaar is.
Geneuzel over dagenlange blokstoringen en instabiele modems is leuk voor de particuliere markt waar lage prijzen gerekend worden, maar is niet afdoende voor de zakelijke markt waar bedrijven hun brood verdienen met een goed, stabiel werkend internet.
De meeste MKB bedrijven hebben een SBS op een vestiging met werkstations op die vestiging en eventuele andere vestigingen. Dat gebeuren moet gewoon werken. Is gewoon Microsoft standaard.

Boeiend

• *

• Internet: ADSL
    Postcode: -
    Meer..

« Reactie #59 Gepost op: 19-aug-10, 16:58:21 »
Weer probleemje met modem hierzo, ik krijg geen ftp connectie. Ik probeer wel port 21 te configureren, maar het gaat niet echt gebruikersvriendelijk tot dusver.
Iemand nog tips, ik krijg het niet echt voor me kaar?