Hoi Sun,
Waarschijnlijk ligt aan het soort gebruik. Ik vermoed dat je een kleine gebruiker bent thuis / thuiskantoor. De problemen komen wanneer je een zakelijk netwerk gebruik wilt laten maken van de verbinding.
Voor een klein thuiskantoortje is het inderdaad geen probleem om even een PC te pakken en aan de modem te hangen. Daarnaast draai je waarschijnlijk geen serieuze (25+ gebruikers) exchange server, zodat je ook niet in de problemen komt met de afwezigheid van een juist ingestelde reverse DNS.
Ikzelf heb al vaak aan de telefoon gehangen tijdens een storing, en moet nog meemaken dat ik binnen 10 minuten de helpdesk aan de lijn heb. (hebben VOIP van een andere provider, over een andere verbinding).
Ik denk dat het voornamelijk zit in het gebruik. Voor thuisgebruik zou ik zelf een particulier product afnemen, niet een zakelijk gebruik. Voor middenbedrijf is het nog te duur om een (glas)vezel te laten trekken, maar hebben een veel zwaarder gebruik dan een thuiskantoortje met 3-5 gebruikers.
In dat laatste geval bied UPC zakelijk alleen een voordeel t.o.v. particulier abonnement i.v.m. vast IP. Maar zoals als wij merken, is de verbinding niet stabiel genoeg voor het zwaardere gebruik waar wij juist een vast IP voor nodig hebben (VPN, Mail, mediaserver).
PS
Hoewel ik het overigens extreem knullig vind om zo'n instelling te vergeten mee te geven met een update en ik het ronduit onbeschoft vind om bij een zakelijk product niet een seintje te geven als er een update wordt uitgerold. (zodat je IT dienst of medewerkers op de hoogte zijn en paraat kunnen zijn) Vind ik het ergste dat je het gewoon zelf mag uitvogelen. De helpdesk is volledig op de hoogte van de fout en wij hadden al een monteur aan de deur, of de servicedesk aan de telefoon moeten hebben, voordat we de problemen zelf ontdekten.