Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Heb je nog geen forum account? Registreer je dan gratis.
Als geregistreerd lid krijg je ook toegang tot extra forums.
Bijvoorbeeld het Apple (iPad), Linux en Usenet forum!

Auteur Topic: Ervaringen Nederland 1 2 en 3 HD (deel 2)  (gelezen 48034 keer)

Ervaringen Nederland 1 2 en 3 HD (deel 2)
« Gepost op: 22-sep-09, 20:08:05 »
Omdat het vorige topic te groot is geworden, is in overleg met René [Mr. Jinx] besloten om een nieuw ervaringen topic te openen. We gaan gewoon verder waar we gebleven waren, alleen zal ik in deze startpost een zo duidelijk mogelijk overzicht proberen  te maken van welke native HD programma's er op dit moment lopen op de publieke zenders. Ik zal ook, mocht er nieuwe informatie beschikbaar komen, deze startpost regelmatig updaten. Heb je nou iets gelezen of gehoord met betrekking tot nieuw uit te gaan zenden native HD programma's op deze zenders, laat je dan horen zodat ik de startpost  kan updaten. Als het even kan is een bronvermelding wel gewenst, zodat we het hoofdzakelijk bij de feiten kunnen blijven houden.

Dan volgen hier de native HD pogramma's welke op dit moment worden uitgezonden op Nederland 1, 2 en 3-HD.

God in de Lage Landen, iederen zondag om 21.10 uur op Ned2-HD

Mad Man seizoen 2, Dinsdag 8 Juni 23.00  daarna elke dinsdag 23.20 op Ned2-HD

Studio Sport en Sportjournaal uitzendingen, dagelijkse uitzendingen

Hopelijk volgen er op termijn meer programma's bij de publieke omroep die te bewonderen zijn in native HD kwaliteit.
« Laatst bewerkt op: 12-jul-10, 21:49:26 door Arthur29 »
HD DVR Royaal /Sport1/Eredivisie Live / Panasonic TX- P50V10E Full HD/ Dune Prime 3.0 HD mediaplayer-streamer 4TB opslag/  Xbox360/ PS3

Re:Ervaringen Nederland 1 2 en 3 HD (deel2)
« Reactie #1 Gepost op: 22-sep-09, 20:19:24 »
Arthur, wat vond je van rail away, ik vond het matig

« Reactie #2 Gepost op: 22-sep-09, 20:21:28 »
Ik heb het nog niet gekeken, heb het opgenomen echter hoorde ik in het vorige topic ook al zeggen dat het niet echt HD waardig was. Ik ga dalijk ook eens kijken. Als dat zo is is het wel een dompertje, want ook de Beagle uitzending van zondag vondt ik er niet echt HD waardig uitzien eigenlijk. Vreemd, want in diverse media is aangekondigd dat het daadwerkelijk om native HD uitzendingen zou gaan. Ik laat de startpost daarom voorlopig nog even zoals die is.
« Laatst bewerkt op: 22-sep-09, 20:35:14 door Arthur29 »
HD DVR Royaal /Sport1/Eredivisie Live / Panasonic TX- P50V10E Full HD/ Dune Prime 3.0 HD mediaplayer-streamer 4TB opslag/  Xbox360/ PS3

« Reactie #3 Gepost op: 22-sep-09, 20:29:15 »
Het was in ieder geval helemaal niet van de zelfde kwaliteit als The New York connection waar ik van heb genoten.
Precies zoals Jowi al meldde in deel 1 van ervaringen.
« Laatst bewerkt op: 22-sep-09, 21:46:45 door cornelisvandenberg »

frankie66

Re:Ervaringen Nederland 1 2 en 3 HD (deel 2)
« Reactie #4 Gepost op: 22-sep-09, 21:25:48 »
By the way, hebben jullie de zender MyZen. tv (kanaals70) wel eens bekeken ?

Dus zo moeten alle zenders er straks uit gaan zien 8)

« Reactie #5 Gepost op: 22-sep-09, 21:42:43 »
Volgens het Ziggo forum schijnt het dat Tegenlicht, het informatieve programma van de VPRO dat iedere maandagavond om 20:55 uur wordt uitgezonden op Nederland 2, ook in HD te zien was gisteravond. Dus onder voorbehoud vermeld ik hem bij de startpost. Mochten dit nou geen HD uitzendingen zijn, dan verdwijnt hij voorlopig weer.

« Reactie #6 Gepost op: 22-sep-09, 22:02:27 »
Je moet beeldscherpte niet verwarren met resolutie.
Een regisseur kan heel goed alles in HD filmen maar iets een bepaalde "look " geven.

Velen beleven alleen iets als HD als het beeld er vlijmscherp uitziet, maar dat zegt niks over resolutie.

De BBC heeft hier recent uitvoerige uitleg over gegeven ( kan het zo gauw niet vinden, maar zodra ik het gevonden heb geef ik de link hier)

« Reactie #7 Gepost op: 22-sep-09, 22:10:27 »
Een nuttige bijdrage aan dit topic is altijd gewenst Teleromeo, dus ik ben wel benieuwd naar dat BBC stukje en zou er graag wat over willen lezen :)

« Reactie #9 Gepost op: 22-sep-09, 22:52:44 »
Ik heb het nog niet gekeken, heb het opgenomen echter hoorde ik in het vorige topic ook al zeggen dat het niet echt HD waardig was. Ik ga dalijk ook eens kijken. Als dat zo is is het wel een dompertje, want ook de Beagle uitzending van zondag vondt ik er niet echt HD waardig uitzien eigenlijk. Vreemd, want in diverse media is aangekondigd dat het daadwerkelijk om native HD uitzendingen zou gaan. Ik laat de startpost daarom voorlopig nog even zoals die is.

Ik heb vandaag alleen de eerste 5 minuten van Rail Away gezien. Dat was toch wel HD volgens mij. Verder had ik zondag bij Beagle hetzelfde idee. De eerste paar minuten met de titels waren zeker HD, maar over de rest van de uitzending had ik ook mijn twijfels.
Heb schotel en KPN glasvezel