Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte:

Auteur Topic: Ernstig lek in diverse D-Link routers!!  (gelezen 70037 keer)

Re: Ernstig lek in diverse D-Link routers!!
« Reactie #80 Gepost op: 02-sep-11, 13:11:15 »
Nee, het verschil is niet alleen meer of minder kanalen. De firmwares EU en NA (USA) zijn niet hetzelfde.
Er is wel WW (worldwide) firmware voor 'overal', maar ik zou mijn vingers daar niet aan branden.
Het D-link forum stikt van de problemen van users die EU en NA (en soms ook WW) firmware door elkaar hebben gebruikt in hun router. Bij sommige firmwares kun je niet meer terug, bij andere werken bepaalde functies niet meer, of is de complete router 'bricked' = niet langer bruikbaar. En bij sommige firmwares werkt het wel.
Overigens is de "laatste firmware" niet altijd beter dan een oudere versie.

In mijn DIR-655 zit FW  1.31EUb02 van 14-01-2010 en die werkt prima.  Daarin is ook de patch voor het veiligheidslek (waarmee dit topic begon.....) verwerkt.

Beste site voor D-link router firmware:  ftp://ftp.dlink.se/Products/dir-products/

Ko
Linux User #312596.  Mepis/Debian/MX/antiX/SolydK/SolydX...soms Win7

« Reactie #81 Gepost op: 31-mei-12, 19:48:47 »
Ik heb vanmiddag een dir 655 aangesloten met firmware 2.0, HW versie B1. Uit de doos aangeloten, via WPS beveiligd. Ik heb verder nog niks in de router settings veranderd. Naar aanleiding van de D-link toestanden wil ik graag weten of deze firmware veilig te gebruiken is. Het viel me ook op dat ik in dit topic niks over FW 2.0 kan vinden

« Reactie #82 Gepost op: 31-mei-12, 20:37:31 »
Ik heb vanmiddag een dir 655 aangesloten met firmware 2.0, HW versie B1. Uit de doos aangeloten, via WPS beveiligd. Ik heb verder nog niks in de router settings veranderd. Naar aanleiding van de D-link toestanden wil ik graag weten of deze firmware veilig te gebruiken is. Het viel me ook op dat ik in dit topic niks over FW 2.0 kan vinden
vergis je je niet? Dat de handleiding en/of Quick Install Guide v.2.00 vermeldt zegt niets. 
Bekijk de sticker aan de achter-/onderkant eens. Of kijk eerst eens in je router ( http://192.168.0.1 ) dan zie je de werkelijk geinstalleerde FW versie.   Versie 1.3x (ik dacht 1.35 beta) de nieuwste versie... 

NB:
Bij nader inzien zou het kunnen zijn dat je een DIR655 (HW-versie B1) met USA firmware hebt ( 2.00NA, uit 2009 ).  Heb je je router van een prive-persoon gekocht of in een winkel?   Als het een winkel is zou ik teruggaan voor een Europese versie. (met bijv. FW 1.3xEU).  Voor zover ik weet wordt in Europa geen DIR-655 verkocht met USA firmware.
« Laatst bewerkt op: 31-mei-12, 20:51:35 door ko »

« Reactie #83 Gepost op: 31-mei-12, 20:40:41 »

Het topic stamt uit de tijd dat HW versie A4 pas was uitgekomen. Ik mag dan ook aannemen dat D-Link de in de startpost genoemde patch ook heeft doorgevoerd in latere firmwareversies zoals de 2.0 versie. FW versie 2.0 bestond destijds nog niet, vandaar dat je hierover in het topic niks kan terugvinden.

Edit: zoals Ko aangeeft kan ik ook geen FW 2.0 vinden op de site van D-Link. :-\

« Reactie #84 Gepost op: 31-mei-12, 21:07:20 »
Lijkt toch gewoon een vernieuwde versie inclusief ipV6. Ik heb hem in een winkel gekocht en HW b1, FW 2.0 staat onderop de sticker en in de router.

« Reactie #85 Gepost op: 31-mei-12, 21:31:14 »
Hoi,

Ik heb een drink dir 655, met hardware versie A4.
Nu lees ik dat dit een oude firmware zou zijn, echter als ik een firmware check doe in de router zegt hij dat ik over de laatste versie beschik... Is er iets mis met die firmware check?

« Reactie #86 Gepost op: 31-mei-12, 21:37:04 »
Lijkt toch gewoon een vernieuwde versie inclusief ipV6. Ik heb hem in een winkel gekocht en HW b1, FW 2.0 staat onderop de sticker en in de router.
Er schijnt inderdaad voor de DIR-655 hardware versie B een EU Firmware versie 2.0x (laatste = 2.06b2, beta firmware) te bestaan (op de DE site).

Zie  http://www.dlink.de/cs/Satellite?c=Product_C&childpagename=DLinkEurope-DE%2FDLTechProduct&cid=1197319392719&p=1197318958220&packedargs=QuickLinksParentID%3D1197318958220%26locale%3D1195806663795&pagename=DLinkEurope-DE%2FDLWrapper
Op NL, GB en SE sites van D-link is niks daarover te vinden. 

Enjoy IPv6....:-)

« Reactie #87 Gepost op: 31-mei-12, 21:44:41 »
Hoi,

Ik heb een drink dir 655, met hardware versie A4.
Nu lees ik dat dit een oude firmware zou zijn, echter als ik een firmware check doe in de router zegt hij dat ik over de laatste versie beschik... Is er iets mis met die firmware check?
Als je FW versie in je DIR-655 A4 router (check met http://192.168.0.1 ) aangegeven wordt als 1.31EU,  2010/01/14 of een versie met een hoger nummer dan is de vulnerability gepatched.  Bij < 1.3 NIET!

De FW-updatecheck in de DIR-655 A4 router werkt niet. 

« Reactie #88 Gepost op: 01-jun-12, 09:52:28 »
Helaas is de nieuwe firmware met IPv6 ondersteuning alleen geschikt voor routers vanaf hardware revisie B.

2.05b06

Akuelle Firmware für Rev.B inkl. Deutsches Sprachpaket

« Reactie #89 Gepost op: 01-jun-12, 10:26:44 »
okido bedankt, als je rev b hebt staat dat zeker onderop?

Google+TwitterFacebook