Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Service laat het afweten - antwoordnummer UPC?  (gelezen 875 keer)

Service laat het afweten - antwoordnummer UPC?
« Gepost op: 16-mrt-10, 10:11:07 »
Toen in Alkmaar het internet twee dagen achter elkaar uren achtereenvolgens niet beschikbaar was, belden wij het (peperdure) nummer van UPC. Helaas, ze hadden geen idee hoe lang het zou duren. Gelukkig hadden ze een mooie oplossing: je krijgt geld terug voor elke dag dat je geen internet hebt. Twee keer een halve dag vind ik een hele dag, dat is welgeteld twee euro waard (telefoon + internet). Wat een vergoeding voor als je thuiswerkt en afhankelijk bent van de internetverbinding!

Los daarvan, en dit vind ik zo mogelijk nog kwalijker, heb ik niet zoals beloofd het formulier gekregen om geld terug te vragen. ??? Zelfs al zou ik willen bellen, mijn telefoon doet het nu niet want UPC laat het weer eens afweten. ::)

Kan ik het formulier ergens downloaden? En wat is het antwoordnummer waar ik het vervolgens heen kan sturen?

Een vraag een beetje los daarvan: waarom zijn de vergoedingen zo laag voor twee uitvallende diensten?

Re: Service laat het afweten - antwoordnummer UPC?
« Reactie #1 Gepost op: 16-mrt-10, 19:16:06 »
Zover ik weet dien je een vergoeding aan te vragen bij de HD en gaat dit niet via een formulier (ik ken er geen). Vergoedingen zijn bedoeld voor de dagen dat je niet gebruik kon maken van de dienst. Dit is vaak nog iets meer dan een dertigste van het maandbedrag. Het is namelijk niet de bedoeling dat je rijk wordt van een vergoeding. En ja thuiswerken.... ik weet niet of je een eigen bedrijf hebt maar als dat zo is dan kan je beter een zakelijk abonnement nemen met een SLA. Dan kan je nog eens proberen rijk te worden van de vergoeding.  ;) Dit is een particulier abonnement maar dat wist je natuurlijk al.

« Reactie #2 Gepost op: 16-mrt-10, 23:10:28 »
Zover ik weet dien je een vergoeding aan te vragen bij de HD en gaat dit niet via een formulier (ik ken er geen). Vergoedingen zijn bedoeld voor de dagen dat je niet gebruik kon maken van de dienst. Dit is vaak nog iets meer dan een dertigste van het maandbedrag. Het is namelijk niet de bedoeling dat je rijk wordt van een vergoeding. En ja thuiswerken.... ik weet niet of je een eigen bedrijf hebt maar als dat zo is dan kan je beter een zakelijk abonnement nemen met een SLA. Dan kan je nog eens proberen rijk te worden van de vergoeding.  ;) Dit is een particulier abonnement maar dat wist je natuurlijk al.
1 Het is namelijk niet de bedoeling dat je rijk wordt van een vergoeding.
2 Dan kan je nog eens proberen rijk te worden van de vergoeding.

1 Als je rijk wil worden doe je dat niet door iets tenemen waar je geld op moet toeleggen,
ik zou het dan helemaal niet nemen.Rijk worden doe je door geld tesparen, niet tespenderen.

2 Alleraardigst antwoordt op een eerlijke vraag, beetje erg beneden pijl, sneer heet zoiets?

maar wie ben ik, een boertje, burp ;D

« Reactie #3 Gepost op: 17-mrt-10, 19:50:06 »
Ik snap uberhaupt niet waarom je mijn reactie zo serieus neemt en letterlijk in gaat op mijn manier van antwoorden....

« Reactie #4 Gepost op: 17-mrt-10, 19:55:36 »
Ik snap uberhaupt niet waarom je mijn reactie zo serieus neemt en letterlijk in gaat op mijn manier van antwoorden....

Waarschijnlijk omdat Telematicus hier net komt kijken, blijkbaar nog nooit iets van jou gelezen heeft verder, en daarom maar met zijn kort door de bocht conclusies komt? ;)

@telematicus: misschien is het handig eens wat rond te kijken hier hoe de schrijfstijl van de veelschrijvers hier is, misschien dat je dan toch wat anders reageren zult dan je nu gedaan hebt  ;)
Panasonic TX-37GA11

« Reactie #5 Gepost op: 17-mrt-10, 21:06:13 »
Ik vind echter dat de topic starter wel een punt heeft. Dit hoeft niet perse een schrijfstijl van knuffa te zijn die leid tot de tweede reactie van de topic starter. Ik zou het ook als een sneer hebben opgevat. Daarom al weer mijn conclusie. Door schrijven mis je de nonverbale communicatie van iemand en dat kan leiden tot misvattingen. Smileys lossen echt niet het gemis van de nonverbale communicatie op.

Let op dit is geen sneer naar Knuffa maar min of meer mijn observatie en mening naar aanleiding van dit topic. Ik Denk dat het verstandiger is om zeker op een open forum zoals deze, wat vaker helderder te formuleren.
groeten aan de buren Trojan

« Reactie #6 Gepost op: 17-mrt-10, 21:33:30 »
Ik vind echter dat de topic starter wel een punt heeft. Dit hoeft niet perse een schrijfstijl van knuffa te zijn die leid tot de tweede reactie van de topic starter. Ik zou het ook als een sneer hebben opgevat. Daarom al weer mijn conclusie. Door schrijven mis je de nonverbale communicatie van iemand en dat kan leiden tot misvattingen. Smileys lossen echt niet het gemis van de nonverbale communicatie op.

Let op dit is geen sneer naar Knuffa maar min of meer mijn observatie en mening naar aanleiding van dit topic. Ik Denk dat het verstandiger is om zeker op een open forum zoals deze, wat vaker helderder te formuleren.

En beter te lezen... :) de tweede reactie is nl níet vd topicstarter
Panasonic TX-37GA11

« Reactie #7 Gepost op: 17-mrt-10, 21:37:56 »
auww die zit, desondanks blijft mijn opmerking staan. Bedankt voor je oplettendheid.
groeten aan de buren Trojan

« Reactie #8 Gepost op: 17-mrt-10, 23:57:29 »
Waarschijnlijk omdat Telematicus hier net komt kijken, blijkbaar nog nooit iets van jou gelezen heeft verder, en daarom maar met zijn kort door de bocht conclusies komt? ;)

@telematicus: misschien is het handig eens wat rond te kijken hier hoe de schrijfstijl van de veelschrijvers hier is, misschien dat je dan toch wat anders reageren zult dan je nu gedaan hebt  ;)

Ik snap uberhaupt niet waarom je mijn reactie zo serieus neemt en letterlijk in gaat op mijn manier van antwoorden..

Maar ja een gelijk hebben kan hard aankomen toch?

Hoe moet je het dan opvatten, figuurlijk, jij ben toch degene die het schrijft, dan moet je er dus bijzetten , figuurlijk, dan weet men dat er geen waarde aangehecht hoeft teworden, want dat betekent het , letterlijk is dus volgens de letter, zoals het geschreven staat.

En rond kijken hoe de schrijfstijl is, ja prima, laten we een inburgerrings cursus opzetten voor forum newbees, maar dat is natuurlijk figuurlijk bedoelt, I'am so sorry, am a newbee :'(

Schijnt toch wel moeilijk tezijn om kritiek of een afwijkende mening te kunnen verdragen, valt me wel tegen, maar dat jullie over elkaar struikelen is blijkbaar gewoon, ok doei dan

« Reactie #9 Gepost op: 19-mrt-10, 10:58:22 »
Goed, dan zal ik maar ingaan op de vraag die topicstarter stelt inplaats van me bezig te houden met schrijfstijlen van nieuwe bezoekers of oude bekende.

@Maresa

Als je 2 dagen storing hebt gehad bij UPC dan is het natuurlijk wel belangrijk dat ook zij op de hoogte zijn van deze storing. Ik neem even voor het gemak aan dat je ook met de HD gebelt hebt en daar je probleem hebt aangegeven.

UPC heeft een garantieregeling, dat betekend, als het blijkt dat de storing aan de kant van UPC ligt, en je hebt ze in de gelegenheid gesteld om het probleem voor je op te lossen dan gaat de garantieregeling in. Dit betekend dat je per 24 uur dat de storing geduurd heeft de kosten van het abonnement terug krijgt. Als je gaat berekenen wat je voor puur alleen internet betaalt (dus even geen DTV en telefonie en kabeltv erbij ;)) dan zal je zien dat je waarschijnlijk minder dan 1 euro per dag daarvoor betaald. De vergoeding van UPC zit daar voor zover ik weet nog boven en zal rond de 1 euro per dag uitkomen, waardoor de dagen dat je geen gebruik hebt gemaakt je er ook niet voor hoeft te betalen.

Dit, zo lees ik, heb je dan ook gekregen. Ik begrijp helemaal dat als je afhankelijk bent van telefonie en internet dat het ongemak natuurlijk dubbel zo groot is. Ik denk echter dat het niet gaat om een schadevergoeding als we spreken wat UPC daarin kan betekenen. Ben je zakelijk afhankelijk van een internet verbinding dan zijn er bij diverse aanbieders wel zulke 'verzekeringen' af te spreken. Ik kan me namelijk voorstellen dat het voor sommige bedrijven betekend dat als je een uurtje geen internet hebt, honderden euro's mis loopt.
Wat dat betreft is UPC in dit geval hierin geen zakelijke aanbieder van het product, en wat je zelf met je verbinding doet en hoe afhankelijk je ervan bent, valt dan ook onder je eigen verantwoordelijkheid. Geen enkele provider kan 24/7 ervoor zorgen dat het goed werkt en daarin een garantie geven.

Je kan pas gebruik maken van de garantieregeling als de storing is opgelost. Dit omdat UPC geen lopende creditering voor je kan aanvragen en dat het voor UPC nodig is om te weten van wanneer tot wanneer je storing heeft geduurd.

Het snelste werkt het om de HD toch te bellen, denk dat je uiteindelijk niet langer dan 3 minuten met de desbetreffende medewerker daarvoor aan de lijn hoeft te zitten. Lijkt me dat je alleen je data hoeft door te geven van wanneer tot wanneer het niet gewerkt heeft, zij controleren dat in het systeem of je UPC in de gelegenheid hebt gesteld om het voor je op orde te maken, en ze voeren die creditering uit.

Je kan ook het contact formulier gebruiken op de site om de creditering door te geven, of dit goed werkt heb ik geen ervaring mee. Wel weet ik dat er een paar dagen over heen kan gaan voordat je vraag/verzoek beantwoord wordt. Wil je gelijk weten waar je aan toe bent en weten hoe en wat, dan zou je beter de HD kunnen bellen.

;) Meeste informatie hierover heb ik op de website gevonden, maar ik zal niet flauw zijn om je lui te noemen ;)

Meer info:

http://vragen.upc.nl/app/answers/detail/a_id/19/session/L3NpZC9WYmhDYWVYag==

En via deze manier kan je een mail naar UPC doorzetten.

http://vragen.upc.nl/app/contact/