Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte:

Auteur Topic: Nieuwe modem Thomson twg870  (gelezen 121198 keer)

Re: Nieuwe modem Thomson twg870
« Reactie #670 Gepost op: 08-nov-10, 22:40:11 »
Ik kan dus sinds het nieuwe modem, Thomson, geen verbinding meer maken met mijn werk.
Ik heb de instellingen, Ipsec PassThrough & PPTP PassThrough, oplossing al geprobeerd. Maar helaas.

De zaak maakt gebruik van een Cisco AnyConnect software, en daarna via een RDP sessie richting het werk.
De VPN verbinding maakt ie wel, maar als ik dan de RDP sessie opstart, kan ie geen verbinding maken met de server. Iemand dit die probleem ook heeft, en maybe wel een oplossing?

« Reactie #671 Gepost op: 08-nov-10, 23:41:44 »
Waarom een RDP sessie over VPN?
Je hebt helemaal geen VPN nodig omdat een RDP verbinding al voldoende veiligheid biedt.

Het kan uiteraard wel om dit binnen de tunnel te laten lopen. Je moet dan wel zorgen dat de juiste poorten open staan op de host. Weet zo even niet welke dat moeten zijn.
« Laatst bewerkt op: 09-nov-10, 09:20:14 door Sun0000 »
Een opsomming van al je apparatuur op deze regel staat zo stompzinnig. Niet doen dus!

« Reactie #672 Gepost op: 09-nov-10, 09:16:53 »
Het is bij onze outsourcer zo dat je eerst een VPN verbinding opzet, zodat je virtueel in het domein komt te hangen. Daarna kun je pas een terminal sessie openen.

« Reactie #673 Gepost op: 09-nov-10, 15:50:41 »
Ga even na welke poorten je nodig hebt, en zet ze dan open :)

« Reactie #674 Gepost op: 09-nov-10, 23:43:37 »
Is er ook een manier om de het subnet te veranderen van bijv. 192.168.0.X naar 10.0.0.X en dat dat ding dan ook nog zijn werk blijft doen? Hij geeft namelijk geen ip-adressen meer (DHCP lijkt dan wel uitgeschakeld te zijn) ik heb de range van uitdelen dan ook aangepast... conform de ip van de router

« Reactie #675 Gepost op: 09-nov-10, 23:58:23 »
Ga even na welke poorten je nodig hebt, en zet ze dan open :)
Volgens mij kom je een eind weg met het volgende.

Protocol nummers:
6 voor TCP
17 voor UDP
47 voor GRE
50 voor ESP ( voor IPSec)
51 voor AH ( voor IPSec)

Poort nummers:
500 (UDP)
1702 (TCP) als je gebruik wilt maken van L2TP
1723 voor PPTP altijd in combinatie met protocolnummer 47

Cheers
Panasonic TX-P50VT50 3D/Full HD, Panasonic BMP BDT500, Panasonic DVD-S68, Onkyo TX-NR5010, Onkyo C-S5VL, 2x Elac FS 609 CE, 2x Elac BS 63.2, Elac Sub 2040 ESP, Elac 7.1 systeem in combi met Elac BS 63.2, Elac CC61.2, Elac Sub 2040 ESP Xbox 360Slim, Groneberg Quattro Referece Kabels.

« Reactie #676 Gepost op: 10-nov-10, 00:11:45 »
Volgens mij was het opzetten van de tunnel niet het probleem maar wel om de RDP sessie te starten.  Uit het hoofd zitten die poorten in de 3300 range.
Een opsomming van al je apparatuur op deze regel staat zo stompzinnig. Niet doen dus!

« Reactie #677 Gepost op: 10-nov-10, 03:31:20 »
Nieuwe klant hier :). En ook "blijgemaakt" met zo'n Thomson met af en toe uitval (4 downstream channels naar 1, veel packetloss, enz.). Niet zo fijn maar zover ik begreep op het upclive forum zijn ze er wel mee bezig :). Verder is het wel een prima apparaatje dus wacht het wel gewoon af.

Verder heb ik maar meteen de kans gepakt om deze modem/router eens grondig te verkennen :P. Hier en daar op de router pagina's zitten wat verborgen velden (uitgecomment) en waardes. Weinig interresants verder. Wel heb ik het 2e wifi netwerk ondekt, en hoe je er verbinding mee kan maken.

De SSID is UPC_MultiMedia. De wachtwoord is te vinden door Eenvoudige manier om de wachtwoord te verkrijgen weggehaald om misbruik te voorkomen

Deze wifi heeft een andere ip range (192.168.1.x) en heeft geen toegang tot de modem pagina of pc's via het bedrade/normale wifi netwerk. Het is dus echt een 'gastnetwerk'. Ik vind het wel raar dat deze wifi netwerk er is. Weet iemand de reden ervoor? Overigs is alleen in de router pagina alleen in Wireless - Access Control te zien dat ik op dat netwerk verbonden ben. Het netwerk is niet uit te schakelen en je kan de ssid/wachtwoord ook niet op een normale manier wijzigen.
« Laatst bewerkt op: 10-nov-10, 15:30:09 door Comgenie »

« Reactie #678 Gepost op: 10-nov-10, 11:14:59 »
Huh? :o Volgens mij was alles zo'n beetje aan te passen bij Wireless hoor.

« Reactie #679 Gepost op: 10-nov-10, 11:25:54 »
Nieuwe klant hier :). En ook "blijgemaakt" met zo'n Thomson met af en toe uitval (4 downstream channels naar 1, veel packetloss, enz.). Niet zo fijn maar zover ik begreep op het upclive forum zijn ze er wel mee bezig :). Verder is het wel een prima apparaatje dus wacht het wel gewoon af.

Verder heb ik maar meteen de kans gepakt om deze modem/router eens grondig te verkennen :P. Hier en daar op de router pagina's zitten wat verborgen velden (uitgecomment) en waardes. Weinig interresants verder. Wel heb ik het 2e wifi netwerk ondekt, en hoe je er verbinding mee kan maken.

Dat extra wifi-netwerk heb ik ook. Ook ik kan ermee connecten
Begint jouw security key ook met "xxxxxxxx" en eindigt met "xxxxxx" ??
Zo ja, dan hebben we overal waar dit netwerk zich bevindt gratis wifi.

Enige interessante wat ik vond was dat er blijkbaar WPS mogelijk is met deze router/firmware, maar dat staat uitgecomment.
« Laatst bewerkt op: 10-nov-10, 15:36:30 door bas-r »

Google+TwitterFacebook