Irc Kanaal

Devil-Strike.net

Quality Member
Berichten
16.432
Internet
  1. Odido
Digitale TV
  1. Odido
Meschien en idee om een Irc chat kanaal op tezetten zodat je gewoon realtime kan chatten of praten zonder dat je de forum vervuilt.

via efnet kan je gewoon een Chelloo box maken, heb er al 1 opgezet voordat naam ineens weg is.
irc.efnet.nl #Chelloo
 
Probleem met irc is dat een beperkte groep dat snapt (zie reactie hierboven ;))
Maar ik wil wel weer eens kijken naar een geintegreerde chat op deze site.
Dat is in het verleden al eens geprobeerd, was geen succes, maar wie weet nu wel.
 
Lijkt me zeker goed idee een chat, echter irc is niet voor iedereen bekend.

Dus een chat via de site zou zeker een super idee zijn ;)
 
Jappie_23 zei:
Lijkt me zeker goed idee een chat, echter irc is niet voor iedereen bekend.

Dus een chat via de site zou zeker een super idee zijn ;)

Ja precies java chat box, maar ook dat werkt meestal via irc, maar idd dan wel makkelijk teberijken voor iedereen ook zonder irc kennis.
 
Hihi.

IRC is inderdaad niet voor iedereen weggelegd. Tweakers.net heeft een eigen IRC-kanaal (zelfs een eigen server, maar dat terzijde). T.net biedt ook webbased toegang tot hun IRC-kanaal (zie https://irc.tweakers.net/) via Mibbit.
 
Is ook overwogen dat chatten "vluchtig" is? dat betekent als er waardevolle zaken worden besproken, dat deze dan niet meer toegankelijk zijn voor anderen. ook al beloofd men het irc kanaal te gebruiken om het forum niet te vervuilen.

Ik waardeer dit forum bijvoorbeeld ook op het feit dat ik kan terug zoeken.
 
Ik verwacht niet dat het zo druk zal worden, waardoor het forum leeg loopt.

TEST: https://chelloo.nl/Ziggo/chat/flashchat.php (wie zit er in de chat?)

Dit is even om een indruk te krijgen. Je kunt inloggen met je forum account.
Dat is dan ook meteen het grote voordeel (vind ik persoonlijk). Op IRC kan iedereen zeggen dat ie UPC medewerken of Mr Jinx is ofzo, nu leg je dat enigsinds aan banden.
Verdere integratie in het forum is mogelijk. Dus dat je bv onderaan het forum al kan zien wie er in de chat zijn.

Wel geinig, flashchat heb ik 5 jaar geleden voor $5 aangeschaft. Met de licensekey van 5 jaar geleden kan ik nogsteeds de nieuwste versie downloaden, dat is pas waar voor je geld :)
 
Terug
Bovenaan