Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Heb je nog geen forum account? Registreer je dan gratis.
Als geregistreerd lid krijg je ook toegang tot extra forums.
Bijvoorbeeld het Apple (iPad), Linux en Usenet forum!

Auteur Topic: Eredivisie Live HD.  (gelezen 15467 keer)

Re: Eredivisie Live HD.
« Reactie #190 Gepost op: 29-jul-10, 19:13:56 »
Slecht teken aan de wand? Vandaag nieuwe berichten op de berichtenpagina kanaal 11. Je wordt aangespoord om een abonnement op EL te nemen, maar wederom geen woord over een HD kanaal.
HD DVR Royaal /Sport1/Eredivisie Live / Panasonic TX- P50V10E Full HD/ Dune Prime 3.0 HD mediaplayer-streamer 4TB opslag/  Xbox360/ PS3

« Reactie #191 Gepost op: 29-jul-10, 19:22:49 »
Slecht teken aan de wand? Vandaag nieuwe berichten op de berichtenpagina kanaal 11. Je wordt aangespoord om een abonnement op EL te nemen, maar wederom geen woord over een HD kanaal.
Dat bericht heb ik inderdaad ook gezien, helaas geen HD bij UPC

« Reactie #192 Gepost op: 29-jul-10, 19:37:44 »
Het is nog geen 6 augustus. UPC kennende gooien ze er woensdag de 4e een persbericht uit om de komst van het kanaal te bevestigen.

Zoals je ziet, ik blijf optimistisch. Slechte voortekenen of niet ;D :P
HD DVR Royaal /Sport1/Eredivisie Live / Panasonic TX- P50V10E Full HD/ Dune Prime 3.0 HD mediaplayer-streamer 4TB opslag/  Xbox360/ PS3

« Reactie #193 Gepost op: 29-jul-10, 19:45:34 »
Het is nog geen 6 augustus. UPC kennende gooien ze er woensdag de 4e een persbericht uit om de komst van het kanaal te bevestigen.

Zoals je ziet, ik blijf optimistisch. Slechte voortekenen of niet ;D :P
hahaha dat merk ik.
Maare wij zijn niet de enigste,
Ook KPN en Canaal digitaal hebben nog niks gemeld :P

« Reactie #194 Gepost op: 29-jul-10, 19:47:14 »
Daarom, en met name die laatste begint nu toch wel enigzins verontrustend te worden want dat zie ik als enige alternatief voor UPC.

Maar, we blijven optimistisch ;D. Ik kan het gewoon simpelweg niet geloven dat UPC met deze zender zou achterblijven.

« Reactie #195 Gepost op: 29-jul-10, 19:49:22 »
Nee dat denk ik ook niet,
We zullen zien Vrijdag 6 augustus om 20.44 komt UPC met het persbericht dat HD erbij komt :D
HAHAHAH geintje!  ;D

marss

• Internet: -
    Bellen: -
    DTV: -
    Postcode: -
    Meer..

« Reactie #196 Gepost op: 31-jul-10, 18:55:23 »
had dit vrijdag nog gekregen van upc

@marcelnl Daar kunnen we nog geen duidelijkheid over geven, de onderhandelingen lopen nog. ^MP

http://twitter.com/UPC/status/19911930186

« Reactie #197 Gepost op: 31-jul-10, 19:21:31 »
Als ze écht zouden willen zien we dat vanzelf vrijdag. Ik ga er maar niet meer van uit dat het gaat lukken voor de start, maar wie weet wat de nieuwe week ons brengt.

« Reactie #198 Gepost op: 31-jul-10, 20:21:26 »
Zet alles lekker op Sport 1 :D
Ook Eredivisie Live gewoon over op Sport 1. (fusie dus)

Snap je het dan nu dat dat voetballen geen moer scoort? :)
« Laatst bewerkt op: 01-aug-10, 00:24:49 door Johnny54 »

Jarco Kriek

« Reactie #199 Gepost op: 31-jul-10, 23:25:55 »

Zet alles lekker op Sport 1 :D
Ook Eredivisie Live gewoon over op Sport 1. (fusie dus)

Snap je het dan nu dat dat voetballen geen moer scoort? :)

Daarvoor is men op dit moment al een stap te ver. Die fusie gaat er niet komen. En als hij er moet gaan komen dan is het zo goed als zeker het einde voor vele Eredivisie clubs. Bij Tele2 ging een samenwerking met Sport1 nog makkelijk. De ECV had een overeenkomst met Tele2. En Tele2 betaalde gewoon de miljoenen die de overeenkomst waard was. Deze heeft het toen "verkocht" aan Sport1. En heeft daar het verlies gepakt.

In de huidige situatie ligt dit heel anders. ECV is namelijk zelf voor 80 procent eigenaar van Eredivisie Live. ECV is van de Eredivisie clubs. En die hebben een bepaalde afspraak met een bank dat men de eerste jaren geld tegen goede voorwaarden kan lenen om een tekort aan inkomsten te compenseren. Dat hebben vele clubs gedaan. Als men dus nu een fusie aangaat met Sport1 dan moet Sport1 de kosten ophoesten die de ECV met Eredivisie Live dacht binnen te halen. Dat houdt dus eigenlijk in dat het Sport1 abonnement met 10 tot 15 euro per maand omhoog moet. En daar gaat Chello Benelux zeker niet intrappen. Haalt de ECV minder uit een mogelijke fusie met Sport1 dan hebben de Eredivisie clubs dus structureel minder inkomsten per jaar en zit men ook nog eens met leningen bij die bank die voor een bepaalde tijd moeten worden terugbetaald. De ECV heeft met Eredivisie Live een gevaarlijk spelletje gespeeld. Waarvan de gevolgen nog wel eens hard kunnen gaan tegenvallen als men niet het aantal abonnees haalt wat in het businessplan staat. En dat is aan het einde van de volgende voetbalcompetitie 750.000 abonnees. Nu zit men om en de bij de 400.000 abonnees. Volgens het plan zou men dit jaar moeten doorstijgen naar 500.000+ abonnees. En dan nog heeft men te weinig inkomsten uit de zender (lees zou men moeten bijlenen) om de aan de clubs voorgestelde jaarlijkse inkomsten uit live voetbalrechten binnen te kunnen krijgen. Overigens aantallen abonnees waarvan kenners zeggen dat het bijkans onmogelijk is om deze in Nederland met een voetbalkanaal te kunnen behalen. En dat zeiden ze ook nog eens in een tijd toen er geen economische/financiële crisis was.