Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Heb je nog geen forum account? Registreer je dan gratis.
Als geregistreerd lid krijg je ook toegang tot extra forums.
Bijvoorbeeld het Apple (iPad), Linux en Usenet forum!

Auteur Topic: HDTV getouwtrek bij UPC  (gelezen 10044 keer)

ArChie

• Internet: -
    Bellen: -
    DTV: -
    Postcode: -
    Meer..

Re: HDTV getouwtrek bij UPC
« Reactie #60 Gepost op: 30-jul-10, 13:42:52 »
Die conclusie mag jij dan ook persoonlijk maken. Zolang ik maar weet dat jij het bij het verkeerde eind heb vind ik het goed :)
Misschien moet je even aan de UPC woordvoerder een vraag insturen of ze BBC HD soms niet toevoegen omdat ze het te duur vinden. Kijken of Sutmuller dat wil bevestigen en dan heb jij weer een onderbouwing voor een nieuwsbericht.

ArChie

• Internet: -
    Bellen: -
    DTV: -
    Postcode: -
    Meer..

« Reactie #61 Gepost op: 30-jul-10, 13:45:25 »
Je moet niet zomaar iets gaan roepen van "goud geld" en dan moeten wij het maar geloven zo kan ik ook van alles roepen..
De Engelsen noemen dat "Hearsay".

« Reactie #62 Gepost op: 30-jul-10, 13:48:49 »
ESPN America HD is inmiddels beschikbaar lees ik zo her en der op het internet. Dat zou met bijna 100% HD nog eens een prachtige toevoeging aan het HD aanbod zijn. NFL in HD :-)

« Reactie #63 Gepost op: 30-jul-10, 13:50:16 »
Als ik jou iets niet aanbiedt, waarover wil je dan met mij gaan onderhandelen? Jij kan nog zo graag iets willen doorverkopen wat ik in mijn bezit heb, maar als ik het je niet aanbiedt, valt er verder weinig te doen, toch?

Misschien het Eurosport voorbeeld nog even doorlezen. Aanvullend; Als er genoeg vraag is en er genoeg voor betaald wordt (sec rendabel is), dan zal Eurosport echt wel gaan bekijken of ze het kanaal voor NL kunnen opzetten. Oftewel; wat er nu niet is, wil niet zeggen dat het niet gecreëerd kan worden.
Voorbeeld; Als ik een café zou hebben en bied enkel tosti's aans. Een klant vraagt of ik ook een bitter garnituur kan regelen en is bereid daarvoor een mooie vergoeding te geven, dan ga ik echt wel kijken of ik dat kan aanbieden. Geen enkel bedrijf zou resoluut nee zeggen.

« Reactie #64 Gepost op: 30-jul-10, 13:51:56 »
Jarco
Is ook nergens voor nodig, die bedragen zeggen op zich niet zo veel net als de invulling van zenders waar de waarde van de toevoeging voor een ieder anders is.
Het gaat me veel te ver om hier over bedragen of een gewenste zenderindeling te bepraten.
Het enige wat ik hoop van dit topic is dat de essentie ervan aan UPC duidelijk is en dat ze hier ook wat leren.
Bij arthur de topicstarter en bij mij is het volgens mij meer de frustratie en de gedachte aan het lijntje te worden gehouden.
Als die gedachte is overgekomen is dat voor mij voldoende.
« Laatst bewerkt op: 30-jul-10, 14:04:32 door cornelisvandenberg »

« Reactie #65 Gepost op: 30-jul-10, 14:01:18 »

Voorbeeld; Als ik een café zou hebben en bied enkel tosti's aans. Een klant vraagt of ik ook een bitter garnituur kan regelen en is bereid daarvoor een mooie vergoeding te geven, dan ga ik echt wel kijken of ik dat kan aanbieden. Geen enkel bedrijf zou resoluut nee zeggen.

Want die klant die gaat ook een frituur en een afzuigkap voor in je keuken kopen, en garandeert dat hij zolang jij bestaat vaste klant bij je blijft en altijd bittergarnituren gaat bestellen?

Want als die klant dat niet doet, en vanaf morgen lekker een kroketje bij de Febo uit de muur gaat trekken, zit jij met je omgebouwde keuken en je vriezer vol met bitterballen, mini-frikandellen, vlammetjes en bamiballetjes.

Je hebt zojuist met je eigen voorbeeld dus exact verklaard waarom dit soort onderhandelingen zo uiterst moeizaam verlopen.
Mijn LanCity-modem van A2000 werkt nog steeds, beste broodrooster die ik ooit heb gehad.....

« Reactie #66 Gepost op: 30-jul-10, 14:04:55 »
ESPN America HD is inmiddels beschikbaar lees ik zo her en der op het internet. Dat zou met bijna 100% HD nog eens een prachtige toevoeging aan het HD aanbod zijn. NFL in HD :-)
Helemaal mee eens! Maar ben bang dat deze zender dan in het premium Sport1 pakket zal verdwijnen zoals de SD variant. (wat overigens schandalig was om te doen van UPC maar dat terzijde...)
Volgens hun programmagids zenden ze iig erg veel uit in HD; http://www.espnamerica.com/portal/systemcontent/tvschedule

« Reactie #67 Gepost op: 30-jul-10, 14:19:11 »
Want die klant die gaat ook een frituur en een afzuigkap voor in je keuken kopen, en garandeert dat hij zolang jij bestaat vaste klant bij je blijft en altijd bittergarnituren gaat bestellen?

Want als die klant dat niet doet, en vanaf morgen lekker een kroketje bij de Febo uit de muur gaat trekken, zit jij met je omgebouwde keuken en je vriezer vol met bitterballen, mini-frikandellen, vlammetjes en bamiballetjes.

Je hebt zojuist met je eigen voorbeeld dus exact verklaard waarom dit soort onderhandelingen zo uiterst moeizaam verlopen.

Ik heb nooit beweerd dat het makkelijk zou zijn?! Het ging over het punt dat bijv. Disney Cinemagic, Eurosport 2 of ESPN niet aan het aanbod zouden worden toegevoegd, omdat het niet in NL aangeboden wordt vanuit de stations/networks. Mijn stellingname is dat het huidige aanbod niets zegt over de mogelijkheden en dat een station/netwerk de mogelijkheden echt wel zal bekijken als er serieuze vraag is. Uiteraard gaan hier onderhandelingen aan vooraf en zullen die moeilijk zijn. Zeker omdat een netwerk niet zo maar de investering wil doen en bepaalde zekerheden wil.  Overigens kunnen ze ook met tussenoplossingen overeen komen, zoals bijvoorbeeld een UK variant aanbieden. Weinigen kunnen of zullen op dit moment zeggen of er over de kanalen in het voorbeeld of andere nog niet beschikbare kanalen onderhandeld wordt. Wel lezen dus. :)

« Reactie #68 Gepost op: 30-jul-10, 14:25:18 »
Maar je vergeet 1 ding dat redelijk belangrijk is voor jouw redenatie TVL: Nederland is maar een mini-markt, zowel qua aantal kijkers, als qua taalgebied.
Als wij dus al binnen Europa op het netvlies staan bij de contentproviders, dan is dat toch wel redelijk onderaan. Wederom een punt waarom het onderhandelen daarover voor Nederlandse kabelaanbieders erg bemoeilijkt wordt.
Mijn LanCity-modem van A2000 werkt nog steeds, beste broodrooster die ik ooit heb gehad.....

« Reactie #69 Gepost op: 30-jul-10, 14:30:29 »
Ik zat te denken. Is het niet zo dat wij de teleurstelling gedeeltelijk zelf over ons afroepen. Er gaan immers vaak genoeg popcorngeruchten over het toevoegen van bijvoorbeeld SBS zenders. De kriebels komen dan direct in de buiken van de HD liefhebber. Als dan blijkt dat het gerucht weer niet waar is, zijn we teleurgesteld.

UPC houdt ons globaal op de hoogte door met tijd en wijlen door te geven wat ze doen. Onderhandelingen BBC, SBS, etc. Daarmee geven ze bij enkele zenders globaal aan wanneer ze verwachten dat deze komen (bijv. SBS in Q2).

Is het niet zo dat wij te veel verwachten. Met het afgelopen jaar in ogenschauw nemend, is het HD pakket met 6 zenders uitgebeid (van 8). En we weten dat SBS daar nog minimaal bij gaat komen. Willen we niet gewoonweg te veel te snel? Deels logisch met voorvechters als Caiway en CD. Maar deels vind ik dat ook minder logisch. Kijk maar eens hoe geweldig Ziggo, Delta, KPN en Tele2 het doen. Die hebben niet zo'n groot aanbod als UPC.

Dit staat wel in grote tegenstelling met je laatste berichten.