Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Heb je nog geen forum account? Registreer je dan gratis.
Als geregistreerd lid krijg je ook toegang tot extra forums.
Bijvoorbeeld het Apple (iPad), Linux en Usenet forum!

Auteur Topic: Advies router gevraagd  (gelezen 1480 keer)

Re: Advies router gevraagd
« Reactie #10 Gepost op: 29-jul-10, 20:01:13 »
Ik heb de link doorgegeven van dit topic zodat ze zelf ook mee kunnen kijken.

« Reactie #12 Gepost op: 29-jul-10, 20:45:43 »
Waarom een nieuw topic met dezelfde antwoorden?
Was is er mis met: Welke Router is het beste voor Fiber Power ?
Wijziging in je abonnement? Pas de info in je profiel aan!
Ik ben geen UPC medewerker, aan uitspraken kunnen dan ook geen rechten ontleend worden.

« Reactie #13 Gepost op: 29-jul-10, 20:53:34 »
Omdat ik niet wist dat dit om fiber gaat, ik zie dat het al een ouder topic is en weet niet of er al achterhaalde info in staat.

« Reactie #14 Gepost op: 29-jul-10, 21:34:23 »
Waarom een nieuw topic met dezelfde antwoorden?
Was is er mis met: Welke Router is het beste voor Fiber Power ?

Alhoewel ik je reactie begrijp en hij ook logisch is. Ik denk even hardop nu. Soms wordt een topic wel erg lang. Ik ervaar dat momenteel op een ander forum met het gropte ipv6 topic. Soms zou het handig zijn een soort van uittreksel te kunnen hebben van een topic. Ik weet niet of dit mogelijk is technisch, maar het zou het kaf van het koren kunnen scheiden.

en nu weer on topic of het andere topic dat maakt mij dan niet uit.
groeten aan de buren Trojan

« Reactie #15 Gepost op: 29-jul-10, 22:54:42 »
Het topic is inderdaad behoorlijk lang. Geef ik meteen toe.
Ik zal eens kijken of ik een goede oplossing kan vinden..
Wijziging in je abonnement? Pas de info in je profiel aan!
Ik ben geen UPC medewerker, aan uitspraken kunnen dan ook geen rechten ontleend worden.

« Reactie #16 Gepost op: 29-jul-10, 23:09:47 »
Johhny,
is het misschien een idee om een post te maken met daarin de belangrijkste specificaties waaraan een goede router zou moeten voldoen, zoals WAN-LAN throughput, etcetera.
Dit dan uitgesplitst naar een aantal algemene situaties:
  • Mensen die maar 2 pc's bedraad aansluiten voor internet en mail
  • Zware downloaders
  • Mensen met een halve computerwinkel in hun woning uitgestald (qua aantal)
  • Mensen die veel intern netwerkverkeer hebben
  • Mensen voor wie draadloos erg belangrijk is.

Als dat duidelijk in kaart gebracht kan worden, hoeven ze alleen de link naar bijvoorbeeld smallnetbuilder nog te volgen, daar die specs in te vullen in de sorteervelden en voila: een mooi overzichtje voor ze. Mogen ze zelf nog even uitzoeken wat het beste bij hun budget past, niet iedereen zal een Juniper willen kopen ;)

Het klinkt nu misschien nog ingewikkeld, maar ik denk dat er een beter advies uitkomt dan de huidige situatie waarin, zoals ik al eerder zei, iedereen zijn eigen routertje aanraadt als de beste.
Mijn LanCity-modem van A2000 werkt nog steeds, beste broodrooster die ik ooit heb gehad.....

« Reactie #17 Gepost op: 29-jul-10, 23:37:08 »
Goede input MartCom, even kijken wat Johnny54 hiermee kan.

« Reactie #18 Gepost op: 30-jul-10, 14:37:32 »
Ik denk dat gebruikers ervaringen het beste zijn voor zo'n uittreksel.
Zo kan mijn router alles prima aan,maar heb ik toch last van kleinigheidjes zoals vastlopen bij menu instellingen veranderen,en vervolgens op apply knop druk.De diverse firmwares verhelpen deze kleinigheid niet.Zo ook zullen er functies zijn,die niet iedereen gebruikt bij een dergelijk type router,of standaard uitzet.Daar zal je dan ook geen problemen over vinden.Of te denken over de mensen die hun router gelijk met de pc voor het slapen gaan loskoppelt van het stroom.Een router die na paar dagen aan staan vastloopt ,zal je bij die groep dan ook niet aantreffen.
Mijn mening word gevormd door wat ik in dit forum lees,ik kan er altijd naast zitten natuurlijk.
Maar dat neemt niet weg dat ik er wel zo over denk.

« Reactie #19 Gepost op: 30-jul-10, 17:49:00 »
Ik sluit me deels aan bij het advies van martcom. Toch is een soort "schatkist draadje" ook wel belangrijk ik doel hiermee op generieke bronnen toegankelijk voor iedereen. bv de smallnetbuilder, de plankie tutorials of iets in die trend. Als het ware een verzameling van de beste bronnen en tips. Een topic waarbij alleen gescreende nog aanvullende tips bij kunnen. Zodat er niet weer een heel groot topic ontstaat. Probleem zal denk ik het maken en bijhouden worden. Hier zal wel tijd in gaan zitten. Als het zorgvuldig gedaan wordt dan krijg je dus een samenvatting / uittreksel.

Ik lees hier nu een tijdje mee en besef me dat er echt maar een handvol mensen zijn die echt continu waardevolle tips geven. Is er eigenlijk onderling contact tussen bv de moderators en de hardcore tip gevers?
groeten aan de buren Trojan