Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte:

Auteur Topic: Overstap van XS4all naar internet 60 Mbit en telefoon van UPC  (gelezen 4717 keer)

Hallo allemaal,
Als eerste mijn complimenten voor de site en alle deelnemers, over kennisuitwisseling gesproken, super!

Misschien kan iemand mij kort helpen:
Ik wil graag overstappen van ADSL (waar ik enrom in teleurgesteld ben, zal niet uitwijden!) naar UPC 2-1 abbonement (internet 60 Mb/s of zoiets en standaard bellen). Mijn vragen zijn:

1. Is de groene kabel welke in een wit kasje in de woonkamer zit (zie foto)de juiste op alles op aan te sluiten en waarom zit er een bruine naast??
2. Kan ik mijn huidige TV/radio abbonement gewoon behouden (betaal nu 50 euro per jaar) en zie op de site dat nieuw abb 17 euro per maand kost?
3. Ik twijfel nog tussen 25/30 en 60 Mbit/s, ik doe heel veel emailen, surfen, pdf/books, muziek downloaden en wil een keer met films beginnen. Idee is om over paar maanden Playstation 3 te kopen.
4. Welke modem krijg ik en is die voldoende voor 60 Mbit?
5. Alle andere adviezen zijn welkom
6. Ik zal mijn voortgang zeker met jullie delen.

Wat een vragen, hopelijk een leuke discussie met jullie!!
Fijne dag nog, gr David.

Re: Overstap van XS4all naar internet 60 Mbit en telefoon van UPC
« Reactie #1 Gepost op: 07-jan-11, 12:52:05 »
Welkom David!

Je krijgt als je UPC neemt een pakket en een Splitter erbij, die plaats je op de wandcontactdoos. (groene kabel)
Ik denk dat de bruine een oude is en dat die niet meer werkt.

Je behoud de standaard radio/tv inderdaad, maar die word toegevoegd aan je pakket.
Als je Fiber 60 neemt krijg je een Thomson draadloos modem. (waarvan vele klachten)
Onder de 60 krijg je een Arris of Cisco EPC3212.
mocht je de Arris ontvangen, die kan maar tot 30 mbit en wil je toch 60 krijg je weer een nieuw modem.
Mocht je de Cisco krijgen en je hebt fiber 25/30 kan je wel naar 60. (de cisco kan 60+90+120 aan)

ik heb even de 2 in 1 pakket gekozen:
Fiber 25 + bellen standaard + Tv/radio = 43.05 euro.

Bij de 2 in 1 is geen Fiber 30 aanwezig.
Bij alle keuzes zit Radio/TV erbij toegevoegd in de prijs. (let op prijs is 17.05 voor standaard pakket tv/radio, sinds 1 jan 2011)

Welk modem je krijgt is niet te zien, ze sturen er 1 op en je krijgt hem  ;)

Trouwens, ik weet niet wat hoeveel je wilt besteden maar een advies van mij:
Mocht je Fiber 25 + bellen standaard + Tv/radio = 43.05 euro nemen, kan je volgens mij beter het alles in 1 voordeelpakket nemen voor 45 euro per maand. (zit ook digitale tv in)

« Laatst bewerkt op: 07-jan-11, 12:57:11 door davy16 »

« Reactie #2 Gepost op: 07-jan-11, 12:53:42 »
Welkom op dit forum! :)

ad 1): Dat is vlg. mij inderdaad het AOP. Wat betreft de bruine kabel heb ik helaas geen idee.

ad 2): € 50/jaar? Dat is toch wel erg weinig. Speciaal arrangement geweest?

ad 3) Dat is aan jou. De prijsverschillen zijn niet echt schokkend meer, maar ik kan niet in jouw portemonnee kijken natuurlijk.

Ad 4) Je krijgt bij 60 Mbps en hoger een ED3.0 modem. Afhankelijk van het type modem kunnen deze ED3.0 modems max 200-400 Mbps downloadspeed aan.

« Reactie #3 Gepost op: 07-jan-11, 12:57:15 »
Welkom hier!

Ik wil graag overstappen van ADSL (waar ik enrom in teleurgesteld ben, zal niet uitwijden!) naar UPC 2-1 abbonement (internet 60 Mb/s of zoiets en standaard bellen). Mijn vragen zijn:

1. Is de groene kabel welke in een wit kasje in de woonkamer zit (zie foto)de juiste op alles op aan te sluiten en waarom zit er een bruine naast??

De groene kabel is voor UPC-aansluiting.

2. Kan ik mijn huidige TV/radio abbonement gewoon behouden (betaal nu 50 euro per jaar) en zie op de site dat nieuw abb 17 euro per maand kost?

Zonder RTV aansluiting van UPC ook geen internet en bellen via UPC. Je zal dus wel een RTV abonnement van UPC moeten nemen.

3. Ik twijfel nog tussen 25/30 en 60 Mbit/s, ik doe heel veel emailen, surfen, pdf/books, muziek downloaden en wil een keer met films beginnen. Idee is om over paar maanden Playstation 3 te kopen.

Voor een beetje e-mailen, surfen en Playstation is 25 à 30Mb/s voldoende. Wil je echter veel gaan downloaden en met de tijd misschien Blu-rays, dan is 60Mb/s of hoger aan te bevelen.

4. Welke modem krijg ik en is die voldoende voor 60 Mbit?

Op dit moment wordt de Thomson TWG870 uitgeleverd. Deze kan ruim 120Mb/s aan. Er zijn wat bugs en troubles bekend met deze modem/wifi-router, welke ik zelf ook heb ervaren, maar bij mij zijn ze opgelost sinds de firmwareupgrade die uitgerold is sinds een aantal dagen.

« Reactie #4 Gepost op: 07-jan-11, 13:04:12 »
Ik heb nog even wat foto's voor je gezocht:

Cisco EPC 3212

Arris modem: (er zijn meer arris modems)

Thomson draadloos:

UPC opdruk splitter:

Die splitter zit standaard in de doos. (voor Data, TV, Radio)

Op dit moment wordt de Thomson TWG870 uitgeleverd. Deze kan ruim 120Mb/s aan. Er zijn wat bugs en troubles bekend met deze modem/wifi-router, welke ik zelf ook heb ervaren, maar bij mij zijn ze opgelost sinds de firmwareupgrade die uitgerold is sinds een aantal dagen.
Dat modem krijg je alleen als je fiber 60 of hoger neemt.
Even ter controle dat er daarlijk geen verwarring komt :)

« Reactie #5 Gepost op: 07-jan-11, 13:18:03 »
 ;D Dit beschrijft mijn staat van euforie momenteel !
Ik dacht: "Ik ga zondag wel even kijken of er een reactie is, maar de reacties vliegen me om de oren, cool 8)

Ik zal even mijn opmerkingen geven:

1. Ik dacht al dat het de groene kabel was (gelukkig in de woonkamer). Echter heb ik net in beide mijn radio en TV gedaan en gecheckt en radio doet op bruin en groen prima. TV is echter zeer korrelig beeld op groen en scherp op bruin  ??? Maar ik heb voldoende om mee verder te gaan.

2. Even over de snelheid, ik wil graag wireless (eventueel 1 kabel doortrekken naar vaste PC op 1ste etage??). Verder werken we op 2 laptops, 1 Ipad, 1 Ipod (wat een welvaart als je het zo allemaal opschrijft!). Ik denk dan 60Mbps is sneller en beter  ??? ??? ??

3. Jullie mogen in mijn portemonee kijken, ik heb nu 39,95 per maand ADSL (snelheid beloofd 20 Mbps, met wireless als ik bovenop de modem zit 7 Mbps >:(!!
Verder is bellen bij UPC goedkoper vergeleken met KPN en UPC zoek ik nog uit.
Overall zeker minder kosten en hogere kwaliteit !

4. Ik snap het TV-Radio abb nog niet helemaal, 50 euro vond ik ook al goedkoop, kan binnen 2 dagen facturen online zien, laat het nog weten. Maar betekent het nou dat in zoiezo 17 euro per maand voor TV-Radio ga betalen??

5. Ik begrijp dat er een verschil zit in Internet 60 en Fiber 60  ??? ??

Bedankt zover, to be vervolgd ... ...  :)

« Reactie #6 Gepost op: 07-jan-11, 13:24:18 »
Dat is vreemd, de groene kabel hoort dit te doen, misschien dat de vorige bewoners iets hebben veranderd.
Maar geen paniek, UPC kan alles komen aansluiten en nog gratis ook!

Wireless krijg je inderdaad met fiber 60, er zijn momenteel een aantal problemen met dat modem en in sommige gevallen is de snelheid bedroefd, maar je kan het proberen!
Wireless is natuurlijk ook mogelijk via een eigen router, kost helaas eenmalig geld, maar dan heb je zelf gelijk een goed ding.

Je hebt momenteel geen diensten van UPC, alleen TV/Radio als ik het zo lees, dan kan je nooit op de factuur van bijv KPN de kosten van alles zien :)
TV/Radio kost 17,05 euro maar zit al toegevoegd in de 2 in 1 en 3 in 1 en voordeelpakket. (dus alles in 1)

Er zit geen verschil in Fiber 60 en Internet 60, dit is gewoon hetzelfde  ;)

Ik heb zelf ook een hoop pc's op internet en heb Fiber 60 maar dan met de Cisco modem + eigen router.
een eigen router levert meer signaal vergeleken met de router van UPC.

Zitten al die zaken allemaal tegelijk op het internet dan?

Standaard Radio & TV € 17,05
Fiber Power Internet 60 € 40,00
Bellen Standaard € 0,95

Draadloos internet inbegrepen / gratis = € 58,00p/m
Eenmalige kosten € 25,00

Bij Fiber 60 krijg je overigens sowieso de Thomson.

« Reactie #7 Gepost op: 07-jan-11, 13:28:18 »
Dat modem krijg je alleen als je fiber 60 of hoger neemt.
Even ter controle dat er daarlijk geen verwarring komt :)

Dank je wel voor de verduidelijking betreffende de Thomson... zelf niet aan gedacht ;)

« Reactie #8 Gepost op: 07-jan-11, 13:35:32 »
Denk dat je wel problemen kan gaan krijgen met die setup zoals op de foto, lijkt mij meer een soort van rijgsystem, en dat is deze tijd niet de beste manier, ook zijn ze als ik heel goed kijk bijde groen? plastic is alleen aangeslagen, iig vreemde situatie.

Zou gewoon als je het pakket binne hebt idd aansluiten zoals hierboven gemeld is, werkt alles goed zonder uitval kan je het zo laten, gaa je problemen krijgen kan je iedergeval als eerste naar het AOP kijken.

« Reactie #9 Gepost op: 07-jan-11, 13:45:29 »
Beste Davy16 (werk jij bij UPC  ;D,

Super, ik duik nog even in de UPC facturen voor mijn huidige kosten, staat inderdaad niet op KPN (beetje dom!). Inderdaad niet iedereen zit tegelijkertijd op internet.

Ik ga voor de Thomson denk ik, hou jullie op de hoogte.
Waar kan ik zón eigen router halen en wat kost het ?!
Maak er een mooie dag van!

Google+TwitterFacebook