Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte:

Auteur Topic: UPC zegt modem is online, windows zegt geen internettoegang  (gelezen 3315 keer)

Sinds woensdag avond word ik geconfronteerd met de melding geen internettoegang. Ik heb voor mijn gevoel alles al geprobeerd.

Mijn standaard setup:
cablemodem Thompson WG870U (WiFi disabled)=>Linksys wifi router=>laptops.

Ik words geconfronteerd met de status "geen internettoegang" in windows. Dat ziet er voor mij uit als volgt: http://i52.tinypic.com/3583qjs.png (let op screenshot van internet en niet van mij). Alle benodigde lampjes op het modem branden constant.

Wat heb ik zelf geprobeerd:
-Modem van de stroom en coax los gekoppeld voor meer dan een uur.
-Wifi enabled en met laptops op wifi direct op het modem
-wifi disabled en met een draadje direct op het modem (alle andere apparaten uit en ontkoppeld van het modem)
-Laptop met draad op het modem in veilige modus.
-Modem reset
-restore factory settings op het modem.

In alle gevallen kreeg ik geen verbinding en bleef de dame van de helpdesk aangeven dat mijn modem online staat en ik gewoon internet zou moeten hebben. In alle gevallen kwamen de benodigde lampjes ook gewoon weer netjes up.

Kortgezegd ik wordt gek en ben in staat om het modem naar beneden te gooien (woon 10 hoog dus is dan toch 10 second fun). Voor ik dat doe probeer ik dit forum eens.

Re: UPC zegt modem is online, windows zegt geen internettoegang
« Reactie #1 Gepost op: 08-apr-11, 21:42:08 »
Heb je deze setup (2 routers) al langer en heeft het voorheen wel gewoon gewerkt?

Vul svp je forumprofiel even in, dat helpt enorm. ;)

« Reactie #2 Gepost op: 08-apr-11, 22:02:27 »
Staat je beveiligingstype (WPA, WPA2 etc) icm met het wachtwoord nog wel goed?
Er zijn twee dingen oneindig: het universum en de menselijke domheid.
Van het universum weet ik het echter niet zeker...!      (Albert Einstein)

« Reactie #3 Gepost op: 09-apr-11, 21:07:46 »
Dank voor jullie reacties,

de setup>thomson twg870u modem>linksys router>laptops & pcs hebben altijd feiloos gewerkt. Om het goed te testen heb ik mn router uit het netwerk gehaald. Mijn systemen thuis via wifi en ook met draadje direct aan het modem blijft de melding geven zoals in het screenshot.

Alle 4 de benodigde status lampjes branden netjes. UPC helpdesk zegt  ook dat ze mn modem gewoon online kunnen zien.

wpa2 is niets aan gewijzigd. Als ik wifi ben aangemeld kan ik dmv de admin page ook in het modem komen. Idem voor bedraad.

Ik draai op alle systemen windows 7 met standaard setting qua firewall en nod virusscanner. Ook het disablen van de eerste twee biedt geen oplossing.

« Reactie #4 Gepost op: 10-apr-11, 11:12:59 »
Krijgen de PC's eigenlijk wel een IP-adres? Je kan dit testen door achter een command prompt het commando ipconfig /all te geven. Krijgen de PC's geen intern IP-adres, dan moet je even kijken naar de DHCP server. Ik neem aan dat de Thomson dient als DHCP server en dat je de DHCP server in de Linksys hebt uitgezet?

Kijk voor nadere info over een eigen router achter de Thomson ook even naar het volgende topic:

http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=38905.0

« Reactie #5 Gepost op: 10-apr-11, 13:32:38 »
Dat is het punt een beetje. Het heeft altijd prima gewerkt in die setup. Nu heb ik de router er tussenuit gehaald en mn laptop bedraad aan de thomson gehangen.

Ze krijgen allemaal gewoon netjes een intern IP. De dhcp op de router staat gewoon uit en die van het modem doet zn werk verder prima.

Al mijn systemen werken gewoon niet als ik ze in het netwerk hang (al dan niet met die linksys router er tussen).

Ik werk zelf in de ICT dus heb wel wat kaas hiervan gegeten maar begin echt krankjorem te worden. Helemaal omdat UPC op zn handen blijft zitten omdat ze vol blijven houden dat mijn modem online is en dat het aan mij ligt. Maar goed men maakt mij niet wijs dat twee laptops (zoals wifi als bedraad), 1 windows 7 mediacenter (bedraad), een xbox 360 en een htc foon allemaal een probleem hebben waardoor ik niet online kan. Alle benodigde lampjes branden op het modem.

Modem is ook met coax en stroom ontkoppeld voor een nacht. Ook dat lost helemaal niets op.

« Reactie #6 Gepost op: 10-apr-11, 15:20:42 »
Kun je in de router van de thomson zien of deze een IP-adres (WAN-IP) heeft gekregen?

« Reactie #7 Gepost op: 10-apr-11, 16:45:15 »
Dat is het punt een beetje. Het heeft altijd prima gewerkt in die setup. Nu heb ik de router er tussenuit gehaald en mn laptop bedraad aan de thomson gehangen.

Ze krijgen allemaal gewoon netjes een intern IP. De dhcp op de router staat gewoon uit en die van het modem doet zn werk verder prima.

Al mijn systemen werken gewoon niet als ik ze in het netwerk hang (al dan niet met die linksys router er tussen).

Ik werk zelf in de ICT dus heb wel wat kaas hiervan gegeten maar begin echt krankjorem te worden. Helemaal omdat UPC op zn handen blijft zitten omdat ze vol blijven houden dat mijn modem online is en dat het aan mij ligt. Maar goed men maakt mij niet wijs dat twee laptops (zoals wifi als bedraad), 1 windows 7 mediacenter (bedraad), een xbox 360 en een htc foon allemaal een probleem hebben waardoor ik niet online kan. Alle benodigde lampjes branden op het modem.

Modem is ook met coax en stroom ontkoppeld voor een nacht. Ook dat lost helemaal niets op.

Probeer eens even als test om de laptop een vast IP te geven, uiteraard buiten de DHCP pool van de Thomson.

monteur

« Reactie #8 Gepost op: 10-apr-11, 17:07:03 »
Goedendag
Op dit moment heeft een aantal klanten last van dit probleem.
Wel verbinding maar geen data.
Het is bekend bij UPC .
Er wordt aan een oplossing gewerkt.
Je kan bij UPC melden dat je last van dit probleem hebt
UPC neemt je dan mee in de oplossing.
Peter

Google+TwitterFacebook