Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte:

Auteur Topic: Digitale tv, verschil HD, kan achter 'analoge?' tv versterker?  (gelezen 950 keer)

Hallo,
Ik ben geheel nieuw met hdtv, we hadden tot verleden week een 'glasbak' televisie.
Omdat het signaal op sommige zenders niet denderend was hebben we ook een (nu al 8 jaar oude, dus analoge)?) signaal versterker. Het is dus zo : muurcontactdoos > kabeltje > versterker > 2 kabels naar 2 tv's.

Nu zijn er nog 2 extra 'smaken' bovenop de standaard tv kanalen, digitaal en HD.
Digitale tv is al 5 maal scherper aldus de advertentie teksten als ik het goed begrijp.(?)
Wat voegt HD dan nog toe aan digitaal?
En kan dit wel achter de huidige versterker?
Kan de huidige harddisk recorder (niet-HD)wel met scart)  recorder gewoon tussen dit alles opgenomen worden en dus in gebruik blijven?

Opzich werkt (vooorr de versterker geplaatste) 60 Mbit internet gewoon goed

Alvast op voorhand bedankt voor alle antwoorden, tips, verwijzingen enz.

Re: Digitale tv, verschil HD, kan achter 'analoge?' tv versterker?
« Reactie #1 Gepost op: 09-apr-11, 17:51:41 »
Internet staat in principe los van digitale TV. Wat voor versterker heb je en hoeveel uitgangen heeft die (en wat heb je daar nu mee verbonden)?

Met de harddisc-recorder kan je alleen analoog opnemen. Waarschijnlijk kan je via de SCART-uitgang van de mediabox en de SCART-ingang van de recorder wel het signaal van de mediabox opnemen, maar SCART is natuurlijk ook analoog (maar beduidend beter dan gewoon analoge TV). Je kan dan op de mediabox niet naar een andere zender kijken. Verder kan je ook overwegen om bij digitale TV DVR te doen, dan kan je programma's gewoon via de mediabox opnemen en tegelijkertijd naar andere zenders kijken.

Overigens, als het signaal niet zo denderend is dan zou ik dit ook eens gaan lezen: http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=36880.0

Re: Digitale tv, verschil HD, kan achter 'analoge?' tv versterker?
« Reactie #2 Gepost op: 09-apr-11, 18:20:39 »
Internet staat in principe los van digitale TV. Wat voor versterker heb je en hoeveel uitgangen heeft die (en wat heb je daar nu mee verbonden)?
'Soundex', 2 x tv uit, 1 keer kabel in (die uit de muur komt) en deze versterker is gevoed met een 220v kabel, 'voeding' zit dus intern.

Citaat
Met de harddisc-recorder kan je alleen analoog opnemen. Waarschijnlijk kan je via de SCART-uitgang van de mediabox en de SCART-ingang van de recorder wel het signaal van de mediabox opnemen, maar SCART is natuurlijk ook analoog (maar beduidend beter dan gewoon analoge TV). Je kan dan op de mediabox niet naar een andere zender kijken. Verder kan je ook overwegen om bij digitale TV DVR te doen, dan kan je programma's gewoon via de mediabox opnemen en tegelijkertijd naar andere zenders kijken.
Overigens, als het signaal niet zo denderend is dan zou ik dit ook eens gaan lezen: http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=36880.0
Ga ik lezen, bedankt zo ver voor de uitleg en tips.

Google+TwitterFacebook