verkeerd gebruik van afkorting, hd bedoelde ik hard-disc.
Maar nog even over mijn vraag, kan ik nu wel of niet met een andere recorder het geen ik heb opgenomen van mijn thomson overzetten?
Dat is voor mij het belangrijkste, ik heb wat opgenomen op de thomson en wil dat op een dvd zetten.
Het wordt langzaam wat duidelijker wat je nu eigenlijk allemaal bedoeld, je hebt kennelijk een Thomson Media Box van UPC met Digitale Video Recorder (dus met DVR, en niet met HD want dat betekend High Definition en dat heeft iedereen nogal op het verkeerde been gezet), en verder heb je nog een externe harddisk recorder (ook met Standard Definition, dus net als je Media Box) die ook nog naar DVD kan branden. De enige eventuele meerwaarde van de externe harddisk recorder boven de MediaBox is dus nog, dat die ook nog kan branden op DVD. Maar daar heb je dan wel een heel extra apparaat, inclusief alle benodigde (antenne-) aansluitingen, plus ook nog een extra afstandsbediening voor nodig, terwijl je die films ook gewoon kan downloaden en zelf kan branden op DVD.
Nu eenmaal duidelijker is wat je eigenlijk bedoeld, hierbij dan het antwoord op je oorspronkelijke vraag, of je iets wat je hebt opgenomen met je Thomson, ook kan overzetten naar de externe harddisk recorder:
Moeilijke manier: Thomson MediaBox met DVR via de scartkabel aansluiten op externe hard disk recorder, film afspelen op de Thomson en opnemen met de externe hard disk recorder, eventueel beeld weergeven via de scart vanaf de externe hard disk recorder naar de televisie.
Makkelijke manier: de film gewoon downloaden, en eventueel zelf branden op DVD. Plus externe harddisk recorder op Marktplaats zetten.