Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte:

Alles-in-1 standaard 728 x 90

Auteur Topic: opnemen op externe hard-disc -recorder ?  (gelezen 3579 keer)

Re: opnemen op externe hard-disc -recorder ?
« Reactie #20 Gepost op: 05-jul-11, 08:28:47 »
verkeerd gebruik van afkorting, hd bedoelde ik hard-disc.
Maar nog even over mijn vraag, kan ik nu wel of niet met  een andere recorder het geen ik heb opgenomen van mijn thomson overzetten?
Dat is voor mij het belangrijkste, ik heb wat opgenomen op de thomson en wil dat op een dvd zetten.

Het wordt langzaam wat duidelijker wat je nu eigenlijk allemaal bedoeld, je hebt kennelijk een Thomson Media Box van UPC met Digitale Video Recorder (dus met DVR, en niet met HD want dat betekend High Definition en dat heeft iedereen  nogal op het verkeerde been gezet), en verder heb je nog een externe harddisk recorder (ook met Standard Definition, dus net als je Media Box) die ook nog naar DVD kan branden. De enige eventuele meerwaarde van de externe harddisk recorder boven de MediaBox is dus nog, dat die ook nog kan branden op DVD. Maar daar heb je dan wel een heel extra apparaat, inclusief alle benodigde (antenne-) aansluitingen, plus ook nog een extra afstandsbediening voor nodig, terwijl je die films ook gewoon kan downloaden en zelf kan branden op DVD.

Nu eenmaal duidelijker is wat je eigenlijk bedoeld, hierbij dan het antwoord op je oorspronkelijke vraag, of je iets wat je hebt opgenomen met je Thomson, ook kan overzetten naar de externe harddisk recorder:

Moeilijke manier: Thomson MediaBox met DVR via de scartkabel aansluiten op externe hard disk recorder, film afspelen op de Thomson en opnemen met de externe hard disk recorder, eventueel beeld weergeven via de scart vanaf de externe hard disk recorder naar de televisie.

Makkelijke manier: de film gewoon downloaden, en eventueel zelf branden op DVD. Plus externe harddisk recorder op Marktplaats zetten.

« Reactie #21 Gepost op: 29-jul-11, 19:47:22 »
Indien je in ziggo gebied zit, neem een enigma2 tuner die dvb-c support. Dan kan je unencrypted FullHD opnames maken (*.ts) waarmee je alles kan doen wat je wilt.

Wanneer iemand aangeeft dat hij de DCI6221UPC Thomson decoder heeft, neem jij dan aan dat hij mogelijk in Ziggo-gebied zit?
Beetje onlogisch advies dus, in mijn ogen.
Mijn LanCity-modem van A2000 werkt nog steeds, beste broodrooster die ik ooit heb gehad.....

« Reactie #22 Gepost op: 29-jul-11, 23:11:04 »
Dan heb je opnames in SD kwaliteit.(pal 576 beeldlijnen interlaced, stereo analoog audio)
Iets wat je niet wilt als je aan HD weergaveapparatuur, of multichannel amplifier begint.(omdat het er niet uit ziet op FullHD scherm, en geluidskwaliteit bagger is omdat het analoog is in lage kwaliteit en maar max 2 kanaals).
Intussen is duidelijk dat hij heeft een SD mediabox zonder HDMI heeft dus geen andere mogelijkheid als scart.
Los daarvan is het maar de vraag of zijn harddiskrecorder  HD (High Definition) kan opnemen.

Citaat
Indien je in ziggo gebied zit, neem een enigma2 tuner die dvb-c support. Dan kan je unencrypted FullHD opnames maken (*.ts) waarmee je alles kan doen wat je wilt.
Even vergeten dat dit een forum voor UPC klanten is.  ;)
Wijziging in je abonnement? Pas de info in je profiel aan!
Ik ben geen UPC medewerker, aan uitspraken kunnen dan ook geen rechten worden ontleend.

« Reactie #23 Gepost op: 30-jul-11, 12:21:05 »
Ik ben bang dat de kopieerbeveiliging je daar parten gaat spelen en dat dit niet mogelijk zal zijn.

Maar het lijkt me dat dat iets is dat je gewoon even kunt testen, toch?
Dat dacht ik ook dus die beveiliging maar...
Vroeger had je voor  het kopieeren van een huur-VHS naar een andere VHS een speciale kit
waarmee je zonder problemen huur-VHS kon kopieeren. Zo'n setje had ik nog in de kast.
Of de beveiliging toevallig uit stond en het dus werkelijk met die kit te maken heeft op dat specefieke moment weet ik niet mar heb meerdere films van Film 1 HD direct bij uitzenden op een DVD kunnen opnemen zonder problemen. Om uit te sluiten dat het puur toeval is/was zal ik het dit weekeinde nog een antal keer proberen.
Het terug gekeerde Friesche Nationaal FM luisteren ? http://www.nationaalfm.nl of klik links
(Mp3) http://str1.nationaalfm.nl:8102/listen.pls of (AAC+) http://str2.nationaalfm.nl:8500/listen.pls

« Reactie #24 Gepost op: 30-jul-11, 15:30:49 »
Dat dacht ik ook dus die beveiliging maar...
Vroeger had je voor  het kopieeren van een huur-VHS naar een andere VHS een speciale kit
waarmee je zonder problemen huur-VHS kon kopieeren. Zo'n setje had ik nog in de kast.
Of de beveiliging toevallig uit stond en het dus werkelijk met die kit te maken heeft op dat specefieke moment weet ik niet mar heb meerdere films van Film 1 HD direct bij uitzenden op een DVD kunnen opnemen zonder problemen. Om uit te sluiten dat het puur toeval is/was zal ik het dit weekeinde nog een antal keer proberen.

Zo'n kastje heb ik ook nog liggen denk ik, volgens mij duits fabrikaat en een naam met macrovision er in.
Mijn LanCity-modem van A2000 werkt nog steeds, beste broodrooster die ik ooit heb gehad.....

« Reactie #25 Gepost op: 30-jul-11, 18:03:48 »
Ik heb/had ook zo'n kastje voor VHS naar VHS. Dat ging prima. Maar VHS naar DVD weigert hij. Dus ik zit nog met enkele koop VHS banden die me wel interesseren en boeien maar waar geen DVD versie (ook nietin buitenlandse webwinkels te koop) van bestaat en ikzelf dus ook niet kan overzetten. Dus voor wie nog wat suggesties heeft...... gaat dan weer een apparaat (VHS recorder) in de kast schelen als het op DVD staat.

De DVD zegt simpelweg dat het beveiligd is. En als ik ipv DVD speler een andere VHS recorder inzet dan krijg ik wel een goede kopie. Ik denk dat zo'n kastje alleen geschikt is (was) van VHS naar VHS.
Ik weet niet alles maar wil wel alles weten

Google+TwitterFacebook