Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte:

Auteur Topic: Thomson of Cisco???  (gelezen 9398 keer)

Re: Thomson of Cisco???
« Reactie #10 Gepost op: 02-sep-11, 00:16:31 »

Buiten alles om staat er in de algemene voorwaarden dat er aan uitspraken van de helpdesk medewerker geen rechten ontleend kunnen worden...

Het gebruik makend van algemene voorwaarden als dwingend recht is niet correct. Van deze wordt of kan worden afgewezen of nietig worden verklaart als aannemelijk kan worden gemaakt dat deze in strijd is met bestuurs, burgelijk recht e.d of jurispondentie. Als er in geval van een grijs gebied of twijfel tussen beide gaat de rechter de mindere partij, in dit geval klant tov professioneel bedrijf, het voordeel bedwingen voor de klant.
Het aangaan van een koopovereenkomst in de ruimtelijk zin van het woord in dit geval een dienst kan wel  degelijk rechten worden ontleend door uitspraken van verkoper e.d. Tevens hebben we nu niets van doen met een helpdesk maar met de klantenservice als grondbeginsel. Het bovenstaande heeft natuurlijk ook betrekking op dan wel uitspraken en goedkeuring van de klant. Aan de klant kan ook worden gehouden  aan uitspraken en goedkeuringen in diensten en goederen.

Ook geldt in dit in winkels e.d als er met verkoper duidelijke is besproken wat de u als klant wilt mbt tot het aan te schaffen product en bij thuis komst dit niet mogelijk u als klant de leverancier kan houden aan de destijds gemaakte bepaling. En ingeval van UPC kunt u ook hier in eisen dat individuele afspraken moeten worden nageleefd. Indien dit niet mogelijk is een passende oplossing te bieden voor u als klant als redelijk is en mag worden beschouwd. Na schriftelijk email en post gezonden aan het adres in gebreken gebleven zaken kunt u de overeenkomst eisen als ontbonden (lees NIET opzeggen). Echter als het in de zogenoemde 'afkoelings periode' valt door koop op afstand u zonder opgaaf van reden de koop ongedaan of vernietigen, met bijbehorende verplichten zoals retourneren van evt goederen e.d en zaken.
Krijgt u geen gehoor op dit alles dan volstaat niets anders dan een gang naar geschillencommissie of rechter.

« Reactie #11 Gepost op: 07-sep-11, 16:11:36 »
Ben maandag nog even bij de UPC winkel langsgeweest om te kijken of ik daar een modem mee kon krijgen (had wat verhalen gelezen van mensen die het op deze wijze was gelukt). Helaas.
Ze wist me wel te vertellen dat het opsturen van de modem in het systeem stond. Tot op heden nog niks ontvangen, maar ben zojuist wel door Wassily-UPC (medewerker en forumlid alhier) gebeld en die zou voor mij regelen dat ik uiterlijk maandag een Cisco modem in huis zou hebben!

Top service, hoewel ik het wel een beetje griezelig vind hóe lastig het is om iets voor elkaar te krijgen mocht je chelloo.com toevallig niet kennen  :-\

Ik houd jullie op de hoogte!

« Reactie #12 Gepost op: 07-sep-11, 16:53:03 »
Top service, hoewel ik het wel een beetje griezelig vind hóe lastig het is om iets voor elkaar te krijgen mocht je chelloo.com toevallig niet kennen  :-\

Dat valt wel mee.
Ik ben in juli overgegaan van 25Mb naar 60Mb. Via de telefoon besteld en aangegeven een Cisco modem te willen. Geen probleem, zo werd mij verteld. Toen ik toch een Thompson modem binnenkreeg heb ik direct gebeld met de helpdesk. Binnen 5 minuten werd mijn klacht doorgezet naar de Special Care afdeling en 15 minuten later had ik de toezegging dat er een Cisco modem opgestuurd werd. UPC heeft naderhand zelfs nog teruggebeld om te vragen of alles naar tevredenheid was opgelost!

« Reactie #13 Gepost op: 07-sep-11, 17:06:36 »
Dat valt wel mee.
Ik ben in juli overgegaan van 25Mb naar 60Mb. Via de telefoon besteld en aangegeven een Cisco modem te willen. Geen probleem, zo werd mij verteld. Toen ik toch een Thompson modem binnenkreeg heb ik direct gebeld met de helpdesk. Binnen 5 minuten werd mijn klacht doorgezet naar de Special Care afdeling en 15 minuten later had ik de toezegging dat er een Cisco modem opgestuurd werd. UPC heeft naderhand zelfs nog teruggebeld om te vragen of alles naar tevredenheid was opgelost!

Je verhaal klopt als een bus, maar dat was toen......

UPC heeft kennelijk bij invoering van het 50 Mbps abo strikte richtlijnen ingevoerd mbt de uitgifte van de Thomson modem/router. Als je nog in het bezit bent van een ED2.0 modem, krijg je simpelweg de Thomson en daar is weinig tot niks tegen te doen, een enkele uitzondering daargelaten.

« Reactie #14 Gepost op: 07-sep-11, 17:09:00 »

Zegt het voort, zegt het voort! :laugh:

Robkro

« Reactie #15 Gepost op: 07-sep-11, 17:21:01 »
Tja, ik zou ook graag gebruik maken van die aanbieding. Maar als ik dit alles lees, blijf ik verlopig nog maar even bij mijn oude 25 abonnement. Wel stom want je kan meer krijgen voor minder. Maar ik durf het nog niet aan.

« Reactie #16 Gepost op: 07-sep-11, 17:21:49 »
Zegt het voort, zegt het voort! :laugh:

Zal ik zeker doen :P

« Reactie #17 Gepost op: 07-sep-11, 22:27:24 »
Je verhaal klopt als een bus, maar dat was toen......

UPC heeft kennelijk bij invoering van het 50 Mbps abo strikte richtlijnen ingevoerd mbt de uitgifte van de Thomson modem/router. Als je nog in het bezit bent van een ED2.0 modem, krijg je simpelweg de Thomson en daar is weinig tot niks tegen te doen, een enkele uitzondering daargelaten.
Gisteren naar de UPC winkel geweest en gevraagd naar de mogelijkheden van een sneller (als m'n 30/3) abo.
De 50/2,5 voor 70,50 (1e hj 60,50) kon. Gevraagd of ik geen 60/6 kon krijgen, kon ook voor 68 euro een heel jaar. Tevens gevraagd of ik een wifi-loos modem kon krijgen, ik zag andere klanten weglopen met een wit wifi modem-router. Kreeg een Cisco3208 mee. Vandaag omgezet en werkt perfect. Over een jaar maar weer kijken wat ze dan in de aanbieding hebben, de 83 euro die voor dit abo staan ga ik in elk geval niet betalen. Schijnbaar hebben ze de Cisco docsis3 modems ook nog ruim op voorraad.

« Reactie #18 Gepost op: 08-sep-11, 11:09:19 »
Gisteren naar de UPC winkel geweest en gevraagd naar de mogelijkheden van een sneller (als m'n 30/3) abo.
De 50/2,5 voor 70,50 (1e hj 60,50) kon. Gevraagd of ik geen 60/6 kon krijgen, kon ook voor 68 euro een heel jaar. Tevens gevraagd of ik een wifi-loos modem kon krijgen, ik zag andere klanten weglopen met een wit wifi modem-router. Kreeg een Cisco3208 mee. Vandaag omgezet en werkt perfect. Over een jaar maar weer kijken wat ze dan in de aanbieding hebben, de 83 euro die voor dit abo staan ga ik in elk geval niet betalen. Schijnbaar hebben ze de Cisco docsis3 modems ook nog ruim op voorraad.

Het heeft er inderdaad alle schijn van dat de UPC Centers op dit punt een afwijkend beleid voeren.

« Reactie #19 Gepost op: 08-sep-11, 11:10:37 »
Tja, ik zou ook graag gebruik maken van die aanbieding. Maar als ik dit alles lees, blijf ik verlopig nog maar even bij mijn oude 25 abonnement. Wel stom want je kan meer krijgen voor minder. Maar ik durf het nog niet aan.

Als je in de gelegenheid bent om een UPC Center te bezoeken maak je goede kans om (op verzoek) toch een Cisco modem mee te krijgen.

Google+TwitterFacebook