Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte:

Auteur Topic: Thomson of Cisco???  (gelezen 10164 keer)

Re: Thomson of Cisco???
« Reactie #20 Gepost op: 08-sep-11, 14:44:24 »
Als je in de gelegenheid bent om een UPC Center te bezoeken maak je goede kans om (op verzoek) toch een Cisco modem mee te krijgen.
Dat is het proberen wel waard, inderdaad.

« Reactie #21 Gepost op: 08-sep-11, 20:12:05 »
Na een vraag via Twitter @UPC binnen no time reactie, hierna voor de duidelijkheid de vraag gesteld over de maandelijkse kosten en melding GEEN Thomson Wifi modem ivm Cisco Router.

Werd teruggebeld en maakte meteen in orde dat er dus geen nieuw modem kwam. Kennelijk kan het dus ook wel goed gaan.

Upgrade was binnen 1 dag actief.
Forumprofiel instellingen zijn aangepast - Werk dus even je profiel bij - http://www.chelloo.com/upc/index.php?action=profile;area=forumprofile

« Reactie #22 Gepost op: 09-sep-11, 13:03:59 »
ik heb net een heel gedoe met UPC achter de rug. Mijn abonnement had ik verhoogd naar 50MB en aangegeven dat ik geen Thomson modem wou hebben. Natuurlijk kreeg ik wel het Thomson modem in de  bus!
Uiteindelijk heb ik de afd. klachten van UPC gesproken, ik heb daar aangegeven dat als ze mij niet een Cisco modem zouden geven ik mijn abonnement per direct wil opzeggen. Het modem was mij toegezegd en ik wil mijn eigen router gebruiken (heb daar zo mijn redenen voor).
Ineens was het geen probleem meer en had ik netjes 5 werkdagen later het Cisco modem in de bus!
Het modem heb ik direct aangesloten en het werkt perfect. Vandaag ben ik zelfs nog door UPC gebeld, ze wilden even informeren hoe het er mee stond. Ik moet zeggen dat is toch wel goed geregeld door de afd. klachten! Plusje voor UPC  :)

TIP: vraag naar de afdeling klachten en geef aan dat je anders je abonnement opzegt. Dat je gewoon je eigen router wilt gebruiken!

« Reactie #23 Gepost op: 10-sep-11, 15:08:00 »
Ben maandag nog even bij de UPC winkel langsgeweest om te kijken of ik daar een modem mee kon krijgen (had wat verhalen gelezen van mensen die het op deze wijze was gelukt). Helaas.
Ze wist me wel te vertellen dat het opsturen van de modem in het systeem stond. Tot op heden nog niks ontvangen, maar ben zojuist wel door Wassily-UPC (medewerker en forumlid alhier) gebeld en die zou voor mij regelen dat ik uiterlijk maandag een Cisco modem in huis zou hebben!

Top service, hoewel ik het wel een beetje griezelig vind hóe lastig het is om iets voor elkaar te krijgen mocht je chelloo.com toevallig niet kennen  :-\

Ik houd jullie op de hoogte!

Nou, ik heb een Cisco EPC3208 binnen \0/
Nu nog even wachten op een signaaltje van Wassily-UPC dat de modem geactiveerd is bij UPC en de Thomson kan voor eeuwig in de prullenbak (nou ja, ik zal 'm maar terugsturen naar UPC denk ik  ;) )

« Reactie #24 Gepost op: 10-sep-11, 16:17:39 »
vandaag geprobeerd om in het UPC Center Almere het cisco modem te krijgen ipv de thomson, maar kreeg het niet voor elkaar  :(

Kon wel een 60/6 abbo krijgen, is wel 3 eur. per maand duurder maar hou de korting van 15 voor een periode van 12 maanden ipv 6 maanden 10 eur. korting.

Over 12 maanden is er vast wel weer een leuke aanbieding.

Heb ook een cisco EPC3208 meegekregen, na ± 2 uur was m'n internet verbinding weg en na het aansluiten van de nieuwe cisco alles weer OK

« Reactie #25 Gepost op: 12-sep-11, 08:42:12 »
Ik snap het probleem allemaal niet
Wat kan de Thomson nou niet dat je met CISCO en eigen router wel kan?
DynDNS zit erin en werkt
WDS (wireless bridge) zit erin en werkt
Port forwarding werkt
MAC adress limiting of exclusion werkt
Wifi N
Gbit LAN poorten

De combi router is zelfs sneller dan welke losse modem configuratie ik tot nu toe ook nog heb gezien.
Heb na hier te lezen ook de CISCO aangevraagd, was geen probleem en werd direct afgestuurd.

Maar na een dagje hobbieen vraag ik me toch echt af, of ik nog wel WIL swappen als die binnen is, want ALLES werkt gewoon en stukken sneller (zowel LAN als WAN) dan bijv m'n oude ARRIS + DLINK DIR-655 combi (waarbij de Dlink toch overal als een van de snelste routers wordt getest)

Dus mijn tip hier, bezint eer ge begint : ) een CISCO is niet zaligmakend en laat je vooral niet gek maken door de schaapverhalen hier op het forum. roep lekker af en krijg je een THOMSON sluit hem gewoon aan en be surprised. bevalt die niet dan is omruil alsnog met 1 telefoontje geregeld toch?

« Reactie #26 Gepost op: 12-sep-11, 08:44:53 »
DynDNS zit erin en werkt
Port forwarding werkt
Wifi N
Gbit LAN poorten

De combi router is zelfs sneller dan welke losse modem configuratie ik tot nu toe ook nog heb gezien.
Heb na hier te lezen ook de CISCO aangevraagd, was geen probleem en werd direct afgestuurd.

Maar na een dagje hobbieen vraag ik me toch echt af, of ik nog wel WIL swappen als die binnen is, want ALLES werkt gewoon en stukken sneller (zowel LAN als WAN) dan bijv m'n oude ARRIS + DLINK DIR-655 combi (waarbij de Dlink toch overal als een van de snelste routers wordt getest)

Dus mijn tip hier, bezint eer ge begint : ) een CISCO is niet zaligmakend en laat je vooral niet gek maken door de schaapverhalen hier op het forum. roep lekker af en krijg je een THOMSON sluit hem gewoon aan en be surprised. bevalt die niet dan is omruil alsnog met 1 telefoontje geregeld toch?

* Gelijktijdig 2.4 en 5GHz
* USB HDD of printer aansluiten
Zijn zomaar twee zaken die binnen 3 seconden door m'n hoofd schieten.

« Reactie #27 Gepost op: 12-sep-11, 08:51:09 »
DynDNS zit erin en werkt
Port forwarding werkt
Wifi N
Gbit LAN poorten

Lol komt net kijken en dat al zeggen van de thomson is super, terweil iedereen weet wat voor beroerde modems ze maken, maar goed als jij er blij mee bent top toch, maar gaa niet zeggen dat we schaap verhalen neerzetten want dat is totaal niet zo, is namelijk algemeen bekend dat thomson beroerde modems en modemrouters maakt, was 10jaar terug al en nu dus nogsteeds.

En hoezo die jouw modem/router sneller dan losse combi? gewoon gelul want lose combi is en zal gewoon beter en sneller zijn, dit door 1 vaak opensource en dus stukken beter en 2 heel wat snellere cpu's dan die thomson dingen.

« Reactie #28 Gepost op: 12-sep-11, 09:33:12 »
Kom net kijken lol, ben al meer dan 15 jaar UPC abbonee, dat ik nu toevallig hier maar een paar posts heb wil niet zeggen dat ik geen ervaring heb. Heb hier alleen maar weer een account aangemaakt omdat ik er met de portforwarding op de Thomson ff niet uit kwam, maar kwam hier dus ook niet echt verder (inmiddels werkt dit wel.)

Ik verbaasde me gewoon over de vele op niks gebaseerde reacties over de kwaliteit van dit modem.
En weer helemaal in bovenstaande post

- waarom zou een los modem / router combi per definitie beter zijn?
- nagenoeg alle routers zijn trager, net zo snel als de Thomson (zit volgens mij gewoon ook de laatste Atheros chipset in toch?
- 5Gh dual mode heb ik nog niet kunnen testen, m'n Intel 5100AGN en 5300AGN heb ik nog niet kunnen connecten op 5Gh stand op de router, wel op 2.4Gh en 40Mhz (dus 300Mbit Wireless N) en dat werkt prima. 5Ghz compability problemen zijn meer op chipset niveau en hebben weinig van doen met welke vendor er een kassie omheen zet, maar goed
- Open WRT Linux achtige projectjes, allemaal heel leuk, maar voor 99% v/d gebruikers niet relevant toch? Denk dat nagenoeg alle UPC gebruikers gewoon met een paar PC's, wat mediaclients als Dune, of Popcornhour, misschien een NASje en een smartphone/tablet thuiszitten en helemaal geen behoefte hebben aan de open source alternatieve firmware. Maar gewoon een router willen die je aanzet, waarbij Bittorrent en NZB's op maximale snelheid binnenkomen en de clients goede verbinding hebben zonder disconnects. gewoon lekker plug&play.
- qua security (mocht je al het idee hebben dat UPC achter je NAT tabel (dus je 192.168.xx ) kan kijken, dan verander je toch gewoon je username/passw en zet je MAC filtering aan als je helemaal para bent? ook geen probleem. 

Zo kan ik dus ook nog wel ff doorgaan. Ik ken de Thomson niet van voor de 1.38fw, dus over de oudere klachten kan ik niks zeggen wel heb ik in een ver verleden een Thomson modem gehad (voor m'n vorige 2 ARRISen) die was RUK, tevens was de oude Thomson Mediabox ook RUK, maar deze wireless gateway lijkt echt goed, sorry zeik ook graag op THOMPSON, maar kan hier gewoon nog even niks qua performance op afdingen.

Dus zonder nou een verpis wedstrijdje te starten, wat zijn nu de ECHTE issues met deze gateway?

« Reactie #29 Gepost op: 12-sep-11, 10:05:52 »
- waarom zou een los modem / router combi per definitie beter zijn?
- nagenoeg alle routers zijn trager, net zo snel als de Thomson (zit volgens mij gewoon ook de laatste Atheros chipset in toch?
- 5Gh dual mode heb ik nog niet kunnen testen, m'n Intel 5100AGN en 5300AGN heb ik nog niet kunnen connecten op 5Gh stand op de router, wel op 2.4Gh en 40Mhz (dus 300Mbit Wireless N) en dat werkt prima. 5Ghz compability problemen zijn meer op chipset niveau en hebben weinig van doen met welke vendor er een kassie omheen zet, maar goed
- Open WRT Linux achtige projectjes, allemaal heel leuk, maar voor 99% v/d gebruikers niet relevant toch? Denk dat nagenoeg alle UPC gebruikers gewoon met een paar PC's, wat mediaclients als Dune, of Popcornhour, misschien een NASje en een smartphone/tablet thuiszitten en helemaal geen behoefte hebben aan de open source alternatieve firmware. Maar gewoon een router willen die je aanzet, waarbij Bittorrent en NZB's op maximale snelheid binnenkomen en de clients goede verbinding hebben zonder disconnects. gewoon lekker plug&play.
- qua security (mocht je al het idee hebben dat UPC achter je NAT tabel (dus je 192.168.xx ) kan kijken, dan verander je toch gewoon je username/passw en zet je MAC filtering aan als je helemaal para bent? ook geen probleem. 

Een los modem/router is niet per definitie beter, maar biedt wel de mogelijkheden om het beter te maken. Ook met het oog op de toekomst is het fijn om een router, los van het modem, te kunnen vervangen.

Thomson is bekend van o.a. http://tweakers.net/nieuws/70714/router-upc-heeft-verborgen-wifi-netwerk-met-default-key-update-2.html , iets wat mij niet echt heel veel vertrouwen geeft.

Maar ik ben blij dat jij wel blij bent met je Thomson hoor  :P

P.s. succes met het testen van de 5GHz dual-mode, die heeft de Thomson namelijk niet....

Google+TwitterFacebook