Kom net kijken lol, ben al meer dan 15 jaar UPC abbonee, dat ik nu toevallig hier maar een paar posts heb wil niet zeggen dat ik geen ervaring heb. Heb hier alleen maar weer een account aangemaakt omdat ik er met de portforwarding op de Thomson ff niet uit kwam, maar kwam hier dus ook niet echt verder (inmiddels werkt dit wel.)
Ik verbaasde me gewoon over de vele op niks gebaseerde reacties over de kwaliteit van dit modem.
En weer helemaal in bovenstaande post
- waarom zou een los modem / router combi per definitie beter zijn?
- nagenoeg alle routers zijn trager, net zo snel als de Thomson (zit volgens mij gewoon ook de laatste Atheros chipset in toch?
- 5Gh dual mode heb ik nog niet kunnen testen, m'n Intel 5100AGN en 5300AGN heb ik nog niet kunnen connecten op 5Gh stand op de router, wel op 2.4Gh en 40Mhz (dus 300Mbit Wireless N) en dat werkt prima. 5Ghz compability problemen zijn meer op chipset niveau en hebben weinig van doen met welke vendor er een kassie omheen zet, maar goed
- Open WRT Linux achtige projectjes, allemaal heel leuk, maar voor 99% v/d gebruikers niet relevant toch? Denk dat nagenoeg alle UPC gebruikers gewoon met een paar PC's, wat mediaclients als Dune, of Popcornhour, misschien een NASje en een smartphone/tablet thuiszitten en helemaal geen behoefte hebben aan de open source alternatieve firmware. Maar gewoon een router willen die je aanzet, waarbij Bittorrent en NZB's op maximale snelheid binnenkomen en de clients goede verbinding hebben zonder disconnects. gewoon lekker plug&play.
- qua security (mocht je al het idee hebben dat UPC achter je NAT tabel (dus je 192.168.xx ) kan kijken, dan verander je toch gewoon je username/passw en zet je MAC filtering aan als je helemaal para bent? ook geen probleem.
Zo kan ik dus ook nog wel ff doorgaan. Ik ken de Thomson niet van voor de 1.38fw, dus over de oudere klachten kan ik niks zeggen wel heb ik in een ver verleden een Thomson modem gehad (voor m'n vorige 2 ARRISen) die was RUK, tevens was de oude Thomson Mediabox ook RUK, maar deze wireless gateway lijkt echt goed, sorry zeik ook graag op THOMPSON, maar kan hier gewoon nog even niks qua performance op afdingen.
Dus zonder nou een verpis wedstrijdje te starten, wat zijn nu de ECHTE issues met deze gateway?