Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte:

Alles-in-1 standaard 728 x 90

Auteur Topic: wifi toegang alleen lokaal  (gelezen 6346 keer)

wifi toegang alleen lokaal
« Gepost op: 04-sep-11, 17:24:25 »
Hallo allemaal

ben overgestapt naar een 50mb abb met een  twg870u modem wifi.
het probleem is nu dat ik alleen lokaal verbonden ben en geen internet krijg maar met een utp heb ik wel internet .
met mijn dochter d,r laptop heb ik wel internet dus het ligt niet aan de modem wifi.
maar aan mijn laptop software matig iets maar ik weet alleen niet wat.
ik heb een acer aspire 9300 en draai op vista.
wie kan mij raad geven???

Re: wifi toegang alleen lokaal
« Reactie #1 Gepost op: 04-sep-11, 17:30:58 »
Kijk eens naar de instellingen van de Thomson: b/g/n of n only.

Als dat op n only staat, kan een laptop met een g verbinding geen contact krijgen met de router.

« Reactie #2 Gepost op: 04-sep-11, 19:03:55 »
Hallo jtech

ik heb even bij de instelling gekeken van de thomson bij wireless daar staat 802.11n-mode auto of off als ik hem uit zet dan heb ik nog geen verbinding dus ik zal wel een netwerkadapter met een n-mode nodig hebben .
morgen dus naar de winkel en bedank voor het meedenken

M.V.G  Robique

« Reactie #3 Gepost op: 04-sep-11, 19:56:47 »
Hallo jtech

ik heb even bij de instelling gekeken van de thomson bij wireless daar staat 802.11n-mode auto of off als ik hem uit zet dan heb ik nog geen verbinding dus ik zal wel een netwerkadapter met een n-mode nodig hebben .
morgen dus naar de winkel en bedank voor het meedenken

M.V.G  Robique

Als je die instelling (auto) aanklikt, wat voor mogelijkheden heb je dan allemaal?

« Reactie #4 Gepost op: 04-sep-11, 21:01:56 »
Kijk even op wat voor kanaal de wireless staat, heb ook een Acer en op kanaal 1 deed hij het niet maar op 7 wel. ( heb hem dus van auto channel afgehaald).

« Reactie #5 Gepost op: 04-sep-11, 23:53:17 »
Robique, ik begrijp niet helemaal uit jouw startpost of je misschien wel een beperkte verbinding krijgt met de Thomson of helemaal niets.

<edit> oops, ik zie net dat je alleen lokaal verbinding hebt. Dan ligt het toch niet aan de adapter (N of G) zou ik denken. Misschien handmatig op de laptop de gateway en de DNS instellen? Wil vaak helpen. Gebruik dan voor de Thomson 192.168.0.1 voor beide.

Volgens mij moet de Thomson ook een g verbinding kunnen maken. Ik heb dit niet zelf geprobeerd overigens. Trouwens, heb jij bij je modem ook niet zo'n USB stickje gekregen wat wel op N kan draaien?
Ik in ieder geval wel. Misschien de moeite van het proberen waard. De driver staat ook op het stickje dus vrijwel "plug 'n play".

Iets anders: UPC heeft niet erg goed nagedacht met deze modem/router combinatie. Immers, bij mij zit het AOP op plinthoogte en, tenzij je een langere coax monteert, kun je dat ding dan geen hoogte (lees bereik) geven.
Bak uw kip niet te heet. Hij kan nogmaals ploffen!!      © Tonne2004

« Reactie #6 Gepost op: 05-sep-11, 00:03:34 »
[.........................]
Iets anders: UPC heeft niet erg goed nagedacht met deze modem/router combinatie. Immers, bij mij zit het AOP op plinthoogte en, tenzij je een langere coax monteert, kun je dat ding dan geen hoogte (lees bereik) geven.
Vaudje hersteld..... :embarassed:
Een goede coax kabel met voldoende lengte zou dit probleem (denk ik) ook wel oplossen....

Ko
« Laatst bewerkt op: 05-sep-11, 00:11:38 door ko »
Linux User #312596.  Mepis/Debian/MX/antiX/SolydK/SolydX...soms Win7

« Reactie #7 Gepost op: 05-sep-11, 00:10:33 »
Een 1-1.5 m  usb-verlengkabeltje voor je wireless USB adapter doet (soms) wonderen daarvoor....

Ko

Dat weet ik wel Ko. Ik bedoel dat de Thomson zelf niet zonder meer op hoogte kan worden gezet.
Een losse router zet ik het liefst op een hoge(re) kast of zo om interferentie door langslopende personen etc. te reduceren.

« Reactie #8 Gepost op: 05-sep-11, 00:27:03 »
Vaudje hersteld..... :embarassed:
Een goede coax kabel met voldoende lengte zou dit probleem (denk ik) ook wel oplossen....

Ko

Kan gebeuren Ko,

Ik was, denk ik, net iets eerder met mijn reactie. Maar natuurlijk heb je gelijk.
Ik heb dat ook al getest maar alleen als proef omdat ik zelf het draadloze gedeelte alleen gebruik voor mensen die hier komen met een laptop. En mijn coaxsignaal hier is niet echt top...
Maar uiteraard heeft niet iedereen in deze situatie zomaar een stuk goede coax liggen met F-connectoren en voldoende lengte. Ik dan toevallig beroepshalve wel.

Maar het was zomaar een beetje hardop denken van mij eigenlijk. Dus het idee van een behoorlijk plaatsgebonden wireless router (meterkast, op de vloer etc.) vind ik een beetje afwijkend van het idee dat men een wireless router een optimale opstelling zou dienen te geven.

« Reactie #9 Gepost op: 06-sep-11, 12:05:23 »
Hallo allemaal

ben overgestapt naar een 50mb abb met een  twg870u modem wifi.
het probleem is nu dat ik alleen lokaal verbonden ben en geen internet krijg maar met een utp heb ik wel internet .
met mijn dochter d,r laptop heb ik wel internet dus het ligt niet aan de modem wifi.
maar aan mijn laptop software matig iets maar ik weet alleen niet wat.
ik heb een acer aspire 9300 en draai op vista.
wie kan mij raad geven???

Zo uit mijn hoofd 2 veel voorkomende mogelijkheden :

1 - je maakt gebruik van Norton Internet Security (en deze staat bekend om dit probleem)
2 - je hebt een Atheros netwerkkaart in je laptop (controleer even bij apparaatbeheer)

In het laatste geval moet je even nieuwe drivers installeren en dan werkt het in 90% van de gevallen.
In het eerste geval moet je de Norton Removal tool draaien en ook dan gaat het weer lukken

Laat maar even weten of het probleem onder een van deze 2 valt :)

Google+TwitterFacebook