Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte:

Auteur Topic: UPC factureert teveel en geeft mij de schuld: Geld weg.  (gelezen 3816 keer)

butofcourse

• *

• Internet: UPC 25 Mbps
    Bellen: -
    DTV: -
    Postcode: 0
    Meer..
  •  
    •  
UPC factureert teveel en geeft mij de schuld: Geld weg.
« Gepost op: 10-okt-11, 15:30:28 »
Sinds 2008 hebben wij UPC fiber internet 25mb. Hiervoor betaalden wij 40 euro per maand. Aangezien alle betalingen automatisch gaan werden de online rekeningen niet gecontroleerd. Op 23-10 bezocht ik eens de UPC website en wat schets mijn verbazing: Mijn abonnement was 15 euro goedkoper dan gefactureerd werd. Hierover contact gehad met klantenservice. Abonnement werd gecorrigeerd en over het teveel betaalde bedrag zou ik een creditering krijgen. Corrigeren was instant, maar de creditering bleef uit. Op 10-10 hierover wederom contact gehad met K.S. van klantenservice. Die vertelde mij, na mij 15 minuten in de wacht te hebben gezet (a 0.10ct), dat sinds ca. 1 jaar de tarieven verlaagd waren en dat wij zelf bij UPC hadden moeten melden dat wij teveel betaalden. Dat wij dus ook het teveel gefactureerde bedrag van minimaal 180 euro niet terug zouden zien.
Werkelijk de wereld op zijn kop. UPC verlaagd de prijzen, brengt ons hier niet persoonlijk van op de hoogte, maar blijft doodleuk teveel factureren en bij constatering van de misstap van UPC zijn wij ons geld kwijt.
Grote schande UPC.
« Laatst bewerkt op: 10-okt-11, 19:07:22 door René [Mr. Jinx] »

Re: UPC factureert teveel en geeft mij de schuld: Geld weg.
« Reactie #1 Gepost op: 10-okt-11, 15:52:01 »
Ik zou zeggen neem de UPC voorspelling ter harte en stap wanneer mogelijk over naar een ander provider.

« Reactie #2 Gepost op: 10-okt-11, 15:56:29 »
Ik zou zeggen neem de UPC voorspelling ter harte en stap wanneer mogelijk over naar een ander provider.

Begrijpelijk en heel erg vervelend, maar dan nog:

Ook al gaat alles automatisch, je controleert je facturen toch?
Ik kan er niet bij hoor... vervolgens wel de schuld ergens anders neerleggen.

In ieder geval heel veel sterkte er mee, butofcourse.
#F1 Ronde 6 - GP van Monaco, Monte Carlo - 26 mei 2013 / #DTM Ronde 3 - Red Bull Ring Spielberg - 2 juni 2013

« Reactie #3 Gepost op: 10-okt-11, 16:18:17 »
Schandalig in een woord schandalig ! >:(
Sterkte ermee!

butofcourse

• *

Meer..
  •  
    •  
« Reactie #4 Gepost op: 10-okt-11, 17:18:21 »
Gaat er niet zozeer om dat de facturen niet gecontroleerd werden, maar meer om het feit dat UPC een prijsverlaging doorvoert en dan niet doorgeeft dat wij zelf moeten bellen met UPC, om die prijsverlaging er door te krijgen. Je zou dus zo'n beetje overal waar je een abbo. hebt lopen, wekelijks uit moeten zoeken of er geen prijsverlagingen zijn van je bestaande abbo.

« Reactie #5 Gepost op: 10-okt-11, 18:06:30 »
Gaat er niet zozeer om dat de facturen niet gecontroleerd werden, maar meer om het feit dat UPC een prijsverlaging doorvoert en dan niet doorgeeft dat wij zelf moeten bellen met UPC, om die prijsverlaging er door te krijgen. Je zou dus zo'n beetje overal waar je een abbo. hebt lopen, wekelijks uit moeten zoeken of er geen prijsverlagingen zijn van je bestaande abbo.

Je gaat dan een nieuw jaarcontract aan. Hiervoor moet je toestemming geven. Jij had nog een ouder pakket met andere voorwaarden. Je kon maandelijks opzeggen. Ze maken genoeg reklame op TV  ;)

butofcourse

• *

Meer..
  •  
    •  
« Reactie #6 Gepost op: 10-okt-11, 18:13:10 »
Natuurlijk, ik ga alle reclame's op tv eens goed bekijken of er iets veranderd in een abbo. wat ik heb. Duh. Reclame's zijn er toch voor om weg te zappen.

« Reactie #7 Gepost op: 10-okt-11, 18:19:18 »
Je zou dus zo'n beetje overal waar je een abbo. hebt lopen, wekelijks uit moeten zoeken of er geen prijsverlagingen zijn van je bestaande abbo.

Met mobiele telefoonabonnementen is dat meestal ook het geval.
Je moet goed opletten waar iets te "verdienenen" valt.

« Reactie #8 Gepost op: 10-okt-11, 18:31:59 »
Natuurlijk, ik ga alle reclame's op tv eens goed bekijken of er iets veranderd in een abbo. wat ik heb. Duh. Reclame's zijn er toch voor om weg te zappen.

Of op de website... Jij bent degene die te veel betaald. En het is net als Robert Koopman zegt Je moet goed opletten waar iets te verdienen valt...
« Laatst bewerkt op: 10-okt-11, 20:35:50 door Luminard »

« Reactie #9 Gepost op: 10-okt-11, 19:01:54 »
Zie Algemene Voorwaarden UPC.   
(Mijn exemplaar is uitgereikt in 2006, maar ik denk niet dat dit gewijzigd is. Zie evt. huidige AV op upc.nl

Deel 1,      Algemeen
Artikel 6,   Welke afspraken gelden rondom tarieven en betaling?
Artikel 6.1  U betaalt voor een dienst, product of beide. De actuele tarieven leest U op www.upc.nl. Als aanbiedingen of acties deel uitmaken van uw overeenkomst, gelden na afloop  hiervan de dan geldende tarieven.  Aanbiedingen en acties die gelden nadat een overeenkomst is ingegaan, zijn niet op die overeenkomst van toepassing.

In het kort:
Als je ingaat op een aanbieding/actie gelden per ingangsdatum de nieuwe tarieven. Doe je dat niet dan blijft de ingegane overeenkomst gewoon van kracht.

UPC moet je overigens wel van tariefsverhogingen op de hoogte brengen, waarbij je dan het recht hebt om die verhoging te weigeren en de overeenkomst te laten ontbinden. Maar UPC hoeft jou niet persoonlijk op de hoogte te brengen van een tariefsverlaging.

Het niet kontroleren van facturen is geen excuus.  Voortaan maar beter opletten bij tariefsverlagingen.

btw:  ik vind het ook niet erg netjes van UPC, maar dat doet niets af aan de rechtmatigheid.

Ko
Linux User #312596.  Mepis/Debian/Mint/Kubuntu/antiX..soms Win7

Google+TwitterFacebook