Zie Algemene Voorwaarden UPC.
(Mijn exemplaar is uitgereikt in 2006, maar ik denk niet dat dit gewijzigd is. Zie evt.
huidige AV op upc.nl
Deel 1, Algemeen
Artikel 6, Welke afspraken gelden rondom tarieven en betaling?
Artikel 6.1 U betaalt voor een dienst, product of beide. De actuele tarieven leest U op
www.upc.nl. Als aanbiedingen of acties deel uitmaken van uw overeenkomst, gelden na afloop hiervan de dan geldende tarieven. Aanbiedingen en acties die gelden nadat een overeenkomst is ingegaan, zijn niet op die overeenkomst van toepassing.
In het kort:
Als je ingaat op een aanbieding/actie gelden per ingangsdatum de nieuwe tarieven. Doe je dat niet dan blijft de ingegane overeenkomst gewoon van kracht.
UPC moet je overigens wel van tariefsverhogingen op de hoogte brengen, waarbij je dan het recht hebt om die verhoging te weigeren en de overeenkomst te laten ontbinden. Maar UPC hoeft jou niet persoonlijk op de hoogte te brengen van een tariefsverlaging.
Het niet kontroleren van facturen is geen excuus. Voortaan maar beter opletten bij tariefsverlagingen.
btw: ik vind het ook niet erg netjes van UPC, maar dat doet niets af aan de rechtmatigheid.
Ko