Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte:

Auteur Topic: Thomson Router TWG870...alleen bekabeld voldoende snelheid.  (gelezen 1702 keer)

Dag allen,

Als ik mijn laptob bedraad aan de router hang krijg ik wel bijna 50 mb internetsnelheid. Koppel ik hem los dan kom ik niet hoger als 22 mb. Heeft iemand hier een verklaring voor? Zelfs als ik de speedtest van UPC uitvoer op mn smartphone kom ik vele malen hoger uit dan op mn laptop?

Ik hoor het graag...

Re: Thomson Router TWG870...alleen bekabeld voldoende snelheid.
« Reactie #1 Gepost op: 11-nov-11, 14:09:37 »
Draadloos haal je dus ± 22 Mbit/s/
Dat is een heel mooie waarde voor een 801.11g verbinding.
Om draadloos hogere snelheden te halen moet er gebruik worden gemaakt van het 801.11n protokol.
Controleer dus in de modem dat aan staat (is standaard wel zo) en of jouw laptop wel 801.11n aankan. Kan jouw laptop geen n, maar allen g aan dan zul je met de snelheid draadloos niet hoger komen als die 22 Mb/s.
Kom je er niet uit wat je hebt, dan even onder hardware, netwerkkaarten kijken welke kaart er voor draadloos inzit en hier melden.
Wijziging in je abonnement? Pas de info in je profiel aan!
Ik ben geen UPC medewerker, aan uitspraken kunnen dan ook geen rechten worden ontleend.

« Reactie #2 Gepost op: 11-nov-11, 16:21:11 »
Ik heb dezelfde problemen als denholt.
verbinding valt draadloos om de haverklap weg
speedtest draadloos varieert van 0.18Mbps  tot max 21,31 Mbps
bekabeld varieert het tussen 15 en 101 Mbps

voorheen ander modum met daaraan draadloze router (NB geeneens n maar g) en haalde daarmee veel hogere waardes op de speedtest waarbij er nauwelijks verschil was tussen draadloos en bekabeld.
nooit problemen maar UPC kwam met deze "super router" en stelde dat alles beter zou zijn.
Niet dus!! Heb een 802.11n Wireless PI Express Card

Ga maar eens kijken of ik die oude router eraan kan koppelen, iemand ervaring daarmee?

« Reactie #3 Gepost op: 11-nov-11, 16:25:52 »
voorheen ander modum met daaraan draadloze router (NB geeneens n maar g) en haalde daarmee veel hogere waardes op de speedtest waarbij er nauwelijks verschil was tussen draadloos en bekabeld.

Maar niet meer dan 22 ~ 26Mb/s draadloos (G).

Ga maar eens kijken of ik die oude router eraan kan koppelen, iemand ervaring daarmee?

Handig zo'n forum, jij vraagt, wij draaien: De Thomson TWG870 in combinatie met een eigen router

« Reactie #4 Gepost op: 11-nov-11, 16:47:24 »
Bedankt voor je toelichting en uitleg maar..

Volgens de speedtest (van UPC) zat ik met die g-router vorige week zowel draadloos als bekabeld nog tussen de 40 en 46
Voor mij is deze Thomson Router TWG870 echt één brok ellende. En het erge is dat ik niet terug kan naar de oude situatie want UPC zegt de vorige modem niet meer te ondersteunen dus ik moet wel aanmodderen....

Ik heb de uitleg gevonden om mijn router aan de Thomson te hangen, ga morgen maar eens rustig proberen want ik heb al de hele dag ellende van dat ding en ben t nu zat.

Andere oplossing ... wellicht gewoon andere provider kiezen die een betere oplossing biedt.

(weer 4x !!!! verbinding kwijt tijdens het typen van dit bericht Grrrrrrrrrrr)

« Reactie #5 Gepost op: 11-nov-11, 21:59:49 »
Dank je johnny voor het meedenken.

Ik heb even gekeken maar ik heb iets heel anders:

Atheros AR5007EG Wireless network Adapter 802.11b....

Weet niet wat ik hier nu mee moet.

« Reactie #6 Gepost op: 11-nov-11, 22:31:07 »
De Atheros AR5007EG ondersteunt alleen b en g, geen n.
Soms is het mogelijk de draadloze netwekkaart te (laten) vervangen door eentje die n ondersteund.

Andere mogelijkheid is makkelijker. Koop een USB draadloze netwerkadapter (n uitvoering) en gebruik die in je laptop.
Ik ben geen UPC medewerker, aan uitspraken kunnen dan ook geen rechten worden ontleend.

« Reactie #7 Gepost op: 15-nov-11, 20:57:20 »
Hallo allemaal,

Ik zit met hetzelfde probleem. Ik had een modem met daarachter een sitecom router. Werkte goed, zowel bekabeld als draadloos 30 Mbps. Komt Upc met de melding dat ik 50 Mbps binnen krijg, dus een nieuw modem met ingebouwde router. Resultaat : bekabeld 51 Mbps, draadloos 20 - 22 Mbps. Monteur langs geweest en alles na gekeken. Hij had wel 47 Mbps draadloos op zijn laptop. Conclusie : het ligt aan mijn laptop! Ik kan niet meer dan 22 krijgen!  Gelul, want ik had 30! Ik heb een Realtek RTL8191SE 802.11b/g/n WiFi Adapter dus dat moet voldoende zijn.
Nu heb ik een andere laptop hier staan die wel 44 draadloos pakt.

Iedereen roept "het zal wel een instelling zijn" maar niemand weet welke.

Als iemand een idee heeft wil ik het graag horen want ik kan ook niet terug naar het oude modem, die gedeactiveerd en kunnen ze niet meer heractiveren.

Groeten Wim
« Laatst bewerkt op: 16-nov-11, 21:40:17 door Johnny54 »

« Reactie #8 Gepost op: 16-nov-11, 21:54:06 »
Paar dingen die je kunt proberen.

Verwijder eens de draadloze verbinding in jouw computer (Beheer draadloze netwerken) en voeg hem opnieuw toe.

Verwijder eens de driver voor de draadloze adapter onder hardware en start de computer opnieuw.
De computer zal nu de driver opnieuw installeren met de standaard instellingen.

Google+TwitterFacebook