Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte:

Auteur Topic: [AppleTV2] Geen homesharing/airplay  (gelezen 1272 keer)

[AppleTV2] Geen homesharing/airplay
« Gepost op: 15-jan-12, 17:58:47 »
Een tijd terug heb ik mijn ATV2 gejailbreakt en na wat spelen crashte mijn netwerk.
Blijkbaar kwam dit door een verkeerd kanaal in mijn router. Na de router te gereset te hebben werkte het netwerk weer naar behoren maar op de ATV2 was geen connectie meer met Homesharing of AirPlay/Mirroring.
Naar mijn idee zou dit komen door de JB en heb ik de ATV2 hersteld maar beide opties blijven uit.

Hij vind geen computer en ook mijn iPad kan geen connectie krijgen.
Enkele dingen die ik al ondernomen heb:
Poorten open gezet in router
WMM uitgezet in router
Poorten open gezet in pc
Thuisdeling overal opnieuw ingesteld (2 laptops 1 macbook)
Bibliotheek opnieuw toegang gegeven

De IP range is hetzelfde, een ping geeft geen waarde terug (geen idee of dit normaal is).
Ik heb een Thomson (UPC) modem/router TWG870U waar alle pc's via wifi opzitten (WPA-PSK/WPA2-PSK, TKIP+AES).
Voor de crash heeft het wel gewerkt dus ik denk dat er een instelling in de router ziet die het tegen houd.

AppleTV2: 4.4.4
iPad: 5.0.1
iTunes: 10.5.2.11

Re: [AppleTV2] Geen homesharing/airplay
« Reactie #1 Gepost op: 15-jan-12, 18:39:19 »
Een hele dag van alles uitgeprobeerd, de eerste 50 pagina´s van google helemaal doorgespit.
Blijkt het dat de ATV2 bekabeld moet zijn om gebruik te maken van mirroring/sharing.

Ook fijn dat dat nergens staat!

MartCom

« Reactie #2 Gepost op: 16-jan-12, 04:45:22 »
Een hele dag van alles uitgeprobeerd, de eerste 50 pagina´s van google helemaal doorgespit.
Blijkt het dat de ATV2 bekabeld moet zijn om gebruik te maken van mirroring/sharing.

Ook fijn dat dat nergens staat!

Ik vermoed dat het nergens staat, aangezien het ook niet klopt. Hoe ik daar bij kom? Omdat de mijne het toch echt draadloos probleemloos doet (en je zelf al aangeeft dat het in het verleden bij jezelf ook gewoon werkte).

Als je ten tijde van de crash van je ATV2 ook geen aanpassingen in je router hebt gemaakt, dan klopt ook de conclusie dat een instelling van de router de oorzaak zou zijn logischerwijs niet, die deed het tenslotte voor die tijd  ook gewoon goed.

Blijft dus echt alleen over dat de oorzaak in de ATV2 zit.

Werkt alle overige WiFi-functionaliteit van de ATV2 wel, lijkt me de eerste vraag die beantwoord moet worden.
Mijn LanCity-modem van A2000 werkt nog steeds, beste broodrooster die ik ooit heb gehad.....

« Reactie #3 Gepost op: 16-jan-12, 04:54:12 »
Voor home sharing zowel op mac's als windows pc's iTunes ook op home sharing zetten.!
Onder algemeen (apple tv) ook voor software update kijken!
Air play/mirroring werkt hier perfect draadloos. de enige kabel hier is de HDMI van Apple tv naar de tv.
succes.

« Reactie #4 Gepost op: 16-jan-12, 08:01:12 »
Misschien een stomme opmerking, maar weet je zeker dat alles op je eigen netwerk zit ?
En dat de AppleTV niet toevallig op het onbeveiligde netwerk van de buren zit ?

« Reactie #5 Gepost op: 16-jan-12, 08:16:07 »
In het begin dat ik een ATV2 had gekocht gebeurde mij dat ook wel eens, meestal nadat ik mijn netwerk weer eens had lopen tweaken (alles draadloos). Simpel te verhelpen door de ATV2 helemaal te herstellen, daar is een menu voor, waarna je alles weer vanaf 0 in moet stellen. Zo gepiept
Horizon. Niet zo handig om je product te vernoemen naar iets dat per definitie altijd buiten je bereik is.

Google+TwitterFacebook