Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte:

Auteur Topic: Nummer en Adres publiekelijk opvraagbaar via de telefoongids  (gelezen 1689 keer)

Hallo allemaal,

Ik kwam er vandaag achter dat ik in de telefoongids zit vanaf 2010. Ik heb in die tijd een overstap gemaakt van analoog naar digitaal met een pakket waar telefonie in zit (die ik vanaf die periode niet gebruik en waarschijnlijk ook nooit zal doen).

Nu heb ik het wijzigingsformulier ingevuld en gemaild naar de HD. Dus dat zal allemaal weer recht worden gezet. Nu is mijn vraag is dit nu mijn schuld omdat ik van tevoren had moeten weten dat ik automatisch in het systeem zou worden gezet of had UPC hier mij op moeten attenderen? Als het laatste namelijk zo is vind ik het erg kwalijk van UPC en zo niet dan is het uiteraard mijn eigen fout.
« Laatst bewerkt op: 03-feb-12, 22:43:34 door thatrunks »

Re: Nummer en Adres publiekelijk opvraagbaar via de telefoongids
« Reactie #1 Gepost op: 03-feb-12, 22:27:06 »
Toen wij voor het eerst een totaalpakket van UPC aan konden vragen (december 2010), is het mij keurig gevraagd, zoals het hoort. Echter na een telefonische wijziging van telefoniepakket (van onbeperkt avond/weekend naar onbeperkt EU) werden onze gegevens toch vermeld in de online- en papieren telefoongids. Daar moesten we dus een wijzigingsformulier voor insturen en ja hoor, onze gegevens zijn overal verwijderd, maar we bellen nu ook zonder ons nummer mee te zenden. We hadden toch alles (wijzigingsformulier) correct ingevuld? Nu heb ik in het geheugen van de telefoon voor alle bekende nummers maar #31# gezet, zodat men toch kan zien dat we bellen. Geen zin meer om nog eens een wijzigingsformulier in te sturen met alle onbekende gevolgen van dien.

#F1 Ronde 8 - GP van Engeland, Silverstone - 30 juni 2013 / #DTM 5. Lauf - Norisring - 14 juli 2013

« Reactie #2 Gepost op: 03-feb-12, 22:53:51 »
Precies zo heb ik het ook ingevuld. Voor als ik in de toekomst gebruik wil maken van de telefoon.

OK, dan is het dus maar afwachten of het nog goed gaat. Op https://www.mijnnummervermelding.nl/ kan ik het zelf ook voor de zekerheid uitzetten. Maar ja. Ik heb geen telefoon bij de hand voor de pin-code die wordt opgelezen. Heeft het nog zin om bij UPC hierover te klagen of is dat verspilde moeite?

« Reactie #3 Gepost op: 03-feb-12, 23:05:20 »
Heeft het nog zin om bij UPC hierover te klagen of is dat verspilde moeite?

Verspilde moeite, ze blijven zeggen dat je dat wijzigingsformulier opnieuw moet insturen, omdat het niet telefonisch kan. Ik laat het maar zo. Er is al zoveel fout gegaan bij wijzigingen.
#F1 Ronde 8 - GP van Engeland, Silverstone - 30 juni 2013 / #DTM 5. Lauf - Norisring - 14 juli 2013

« Reactie #4 Gepost op: 04-feb-12, 15:48:05 »
OK hmm ik zal de voortgang hier bijhouden. Kijken of het in een keer goed kan gaan. Je weet het nooit tis 2012 misschien is het er wel iets op vooruit gegaan...  ;D

jaydee

« Reactie #5 Gepost op: 17-feb-12, 23:39:03 »
ik heb dit helaas ook, heb het webcare team gevraagd het aan te passen

« Reactie #6 Gepost op: 19-feb-12, 22:08:51 »
Geloof me dat kan heel lang duren. Ik heb een week eerder via https://www.mijnnummervermelding.nl/ de instructies opgevolgd. Dan wordt je door een computer gebeld en krijg je een pincode. Die dien je dan in te vullen op de betreffende website. En het werkt. Ben er inmiddels af. Ik zou zeggen doe eerst de website en probeer daarna via de HD de boel recht te zetten. Scheelt je een hoop gedoe en dan ben je in ieder geval al van de online gids af.

Vervelende was alleen dat ik van mij werk ergens een telefoontje moest meenemen om dit weer allemaal recht te kunnen trekken. Ik krijg van de HD als compensatie een gratis film naar keuze. Ach.. tis beter dan niets, maar dat neemt niet weg dat ik het toch een slechte zaak vindt dat je adres publiekelijk bekend wordt...

Google+TwitterFacebook