Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte:

Auteur Topic: Boze buurman wil media inschakelen  (gelezen 5477 keer)

Boze buurman wil media inschakelen
« Gepost op: 07-apr-12, 07:54:55 »
Gisteren werd ik gebeld door mijn buurman. Die schijnt al sinds 3 april helemaal geen signaal meer te hebben. Dus niet alleen geen internet, maar ook geen telefoon en zelfs geen analoog.
Eerste telefoontje naar UPC : "meneer er is een storing in uw wijk, het wordt snel opgelost"
volgende dag: "Meneer het zou opgelost moeten zijn. zo niet dan ligt dat aan uw bekabeling"
Gisteren: "vreemd dat het niet werkt, maar we plannen een monteur in. Helaas kan die niet eerder dan 13 april". Ik ben daar gaan meten en het lijkt er op dat er in de straat iemand is afgesloten, maar dat door een kabelkruising de verkeerde is afgesloten.

met andere woorden, buurman zit dus ook nog met de paasdagen en de hele volgende week zonder TV signaal en zonder vaste telefoon.

Buurman is nu (geheel terecht) bezig om eerste of tweede paasdag een team van Radar langs te laten komen om zo verslag te laten doen.

Jammer dat UPC up dit punt steeds vaker steken laat vallen, want één uitzending op Radar doet ongetwijfeld meer schade dan 4 weken adverteren kunnen goedmaken.

Vooralsnog lijkt hij in ieder geval de komende 7 dagen nog zonder signaal te zitten.

Wordt ongetwijfeld vervolgd...

Re: Boze buurman wil media inschakelen
« Reactie #1 Gepost op: 07-apr-12, 08:19:45 »
Verkeerde afsluiting is bij ons ook ooit gebeurt. Zelfde huisnummer alleen andere straat had afgesloten moeten worden, maar helaas waren wij het haasje (om maar even in paassfeer te blijven...:)...)
Meer dan een week geduurd voordat ik ze dat eindelijk duidelijk had gemaakt, en excuses......ahum....

Robkro

« Reactie #2 Gepost op: 07-apr-12, 10:28:48 »
Ik vraag me echt af of Radar hiervoor meteen uitrukt ???

« Reactie #3 Gepost op: 07-apr-12, 10:30:54 »
Ik dacht het niet met de Paasdagen.

René [Mr. Jinx]

Boze buurman wil media inschakelen
« Reactie #4 Gepost op: 07-apr-12, 10:42:45 »
Is het niet meer zo dat telefonie storingen binnen 48 uur moeten worden opgelost? Dat was vroeger volgens mij wel het geval. Er werd in iedergeval meer prioriteit aan gegeven. Zeker als alles eruit ligt.

« Reactie #5 Gepost op: 07-apr-12, 11:06:24 »
Allereerst dit, de vroegere PTT had een storingsdienst die er direct op af werd gestuurd. Doorgaans werd dan een storing binnen 12 uren opgelost.
Maar dit betreft niet een storing, maar een stommiteit vergissing van een monteur. Zoiets hoort meteen te worden opgelost. Desnoods bellen ze de betreffende monteur daarvoor uit z'n bed, hoe dan ook is het buitengewoon ongepast om zoiets tot eind volgende week te laten liggen. Een misser van de bovenste plank!

Bijzonder slechte bedrijfsvoering ook. Storingen af en toe is normaal (mits het maar zelden is), maar zulke lange wachttijden leidt nou juist tot klantenverlies.
« Laatst bewerkt op: 08-apr-12, 11:04:13 door J. de Boer »

« Reactie #6 Gepost op: 07-apr-12, 13:03:00 »
maar dat door een kabelkruising de verkeerde is afgesloten.
Dan was het wel te hopen dat ze allebei hetzelfde abonnement hadden.

En 13 april pas een monteur?
Bij vodafone is de schade veel groter en overmacht, maar ik denk dat de gedupeerde klanten daar sneller weer telefoon hebben dan bij UPC. Slechte zaak UPC :(

Maar ik denk dat Radar niet zal komen, deden ze dat maar. Zou misschien een stok achter de deur zijn voor UPC. Dan kan het misschien ineens wel.
UPC, is het ene gat dichten met het andere, en hopen dat het uiteindelijk goed komt.  UPC sitemap

elvagabundo

« Reactie #7 Gepost op: 07-apr-12, 13:08:23 »
dat het pas na de pasen zou kunnen is nog tot daar aan toe, maar 13 april is wel heel bar en boos. ik zou als buurman gewoon nog eens bellen (misschien mag het bij jou als je upc telefonie hebt en het dan gratis kan), zo rustig mogelijk blijven, en de situatie nog eens doorspreken, desnoods met de klachtenafdeling oid.

radar is vast een goed middel om upc terecht te wijzen maar om de oplossing eerder te krijgen lijkt me dat je eerder bijv de klachtenafdeling van upc zelf kunt spreken...

« Reactie #8 Gepost op: 07-apr-12, 13:18:30 »
Dan was het wel te hopen dat ze allebei hetzelfde abonnement hadden.
.......
Wat heeft dàt er nou mee te maken?

« Reactie #9 Gepost op: 07-apr-12, 13:20:49 »
En 13 april pas een monteur?
Bij vodafone is de schade veel groter en overmacht, maar ik denk dat de gedupeerde klanten daar sneller weer telefoon hebben dan bij UPC. Slechte zaak UPC :(

Dat komt misschien ook wel omdat het bij Vodafone om een miljoen klanten gaat?
Als Radar wel komt met de paasdagen, waarom geeft UPC deze mensen dan niet even de sleutel van de wijkkast  ;)

« Reactie #10 Gepost op: 07-apr-12, 13:22:53 »
Gisteren werd ik gebeld door mijn buurman. Die schijnt al sinds 3 april helemaal geen signaal meer te hebben. Dus niet alleen geen internet, maar ook geen telefoon en zelfs geen analoog.

Om de buurman fijne paasdagen te geven leg je toch dat bij jouw vandaag een noodkabel.

suc6
UPC te leuk om te stoppen!!!

« Reactie #11 Gepost op: 07-apr-12, 18:29:38 »
Wat heeft dàt er nou mee te maken?
Even nadenken  ;)
UPC, is het ene gat dichten met het andere, en hopen dat het uiteindelijk goed komt.  UPC sitemap

« Reactie #12 Gepost op: 07-apr-12, 20:46:38 »
Wie, jij of ik? :)
In het "straatkastje" zitten alle kabeltjes naar de huizen aangesloten op een grote splitter, die op zijn beurt zit aangsloten op één coaxkabel. Alle kabeltjes en alle aansluitpunten zijn eender en alles komt gewoon bij iedereen binnen. Het verschil in abonnementen zit in de software die op basis van het abonneenummer wel of niet wordt ontvangen. Iemand met alleen maar analoge TV heeft gewoon het internetsignaal op de kabel staan, maar hij/zij kan er niets mee. Ook al zou hij beschikken over een illegaal geritselde modem en mediabox voor digitale TV.

« Reactie #13 Gepost op: 07-apr-12, 22:05:58 »
Om de buurman fijne paasdagen te geven leg je toch dat bij jouw vandaag een noodkabel.

suc6

Als het mijn directe buurman was geweest zou ik dat wel gedan hebben. Maar er zitten 3 woningen tussen en dan wordt het lastig.
Het verbaast mij dat UPC er tegenwoordig zoveel aan doet om de klantvriendelijkheid te verhogen en tegelijkertijd mensen anderhalve week zonder tv/telefonie en internet zet. En al helemaal als dat ook nog eens tijdens de feestdagen is en door een fout aan de kant van UPC.
En of hij succes heeft met Radar weet ik niet; dat zal er van afhangen hoeveel andere klachten er nog binnenkomen. Maar als ik zo eens rondlees op de diverse fora, dan is hij niet de enige UPC klant waarbij het verkeerde signaal is afgesloten. Het zou dan ook geen slecht idee zijn om voor dit soort gevallen ook een standby monteur te hebben, want op deze manier loop je wel het risico weer net zo'n slechte naam te krijgen als destijds bij A2000.

Triple_NL

« Reactie #14 Gepost op: 07-apr-12, 22:58:55 »
Vraagje : wat is constructief aan radar?

Snap de gevoelens van onmacht, maar dreigen met radar maakt meer kapot dan het helpt.
Leuk het gevoel van onbehagen oproepen bij miljoenen kijkers zodat mogelijk klanten van UPC zich gedwongen voelen op te stappen naar een andere provider, zonder dat ze problemen hebben en wellicht daar wel in de problemen komen.

Nee, ben niet van UPc, ja heb professioneel van doen gehad met dit programma. Met aardig wat van hun acties ben ik het eens, maar helaas gaat het hen ook alleen om de kijkcijfers. Is de groep van slachtoffers klein (zeg 100 man) komen ze niet. Of doen ze loze beloftes.

Ik adviseer je even de gegevens van je buurman te sturen  naar webcare. Dan is de ervaring dat het sneller opgelost wordt. zou geen tijd investeren in het laten komen van Radar,...

Don't be gentle.....it's only a rental !

« Reactie #15 Gepost op: 08-apr-12, 12:56:30 »
Ik heb zelf ook veel met UPC te maken (gehad). Ik ben zelf installateur geweest voor Ziggo en daar hadden de monteurs vrijwelo altijd een sleutel van de buitenkast bij zich voor gevallen als dit. Je kon dan, als een klant niet was aangesloten of foutief was afgesloten, binnen een paar minuten de problemen verhelpen.
Aan de voorzijde is UPC hard bezig om de klantvriendelijkheid te verbeteren, maar aan de achterzijde lijkt het steeds meer mis te lopen.
Vanwege mijn huidige werk kom ik vaak bij klanten om de ICT aan te sluiten of in te stellen nadat internet is opgeleverd, maar de laatste maanden beginnen de wachttijden niet allen flink op te lopen, maar ook het aantal malen dat monteurs niet komen opdagen.

Ik heb mij door een UPC monteur laten vertellen dat dit te maken heeft met een nieuw systeem van plannen, waardoor monteurs niet meer aan alle klanten toekomen of op verkeerde dagen/tijden worden gepland.
Vorig jaar kon je nog vaak binnen 2-3 dagen een monteur verwachten, maar momenteel zit je al richting 1-2 weken als je pech hebt en dat is een flinke achteruitgang.

Zelf heb ik gelukkig op dit moment weinig problemen. Maar ik denk wel dat als UPC de concurrentie met glasvezel aan wil gaan, dat ze toch iets moeten gaan doen aan de snelheid waarmee de problemen opgelost zijn. En zeker in gevallen waarbij de fout door UPC gemaakt is zou je uit coulance gebruik kunnen maken van de standby-monteurs die dienst hebben voor het geval er wijkstoringen zijn.

Want gewoon een fout maken en vervolgens zeggen "sorry, maar het is druk, dus ga maar even 2 weken in de wachtkamer", is niet de meest ideale manier om je klanten te houden lijkt me..

Wolter

« Reactie #16 Gepost op: 08-apr-12, 13:20:03 »
Ik weet niet waar in NL dit zich heeft voor gedaan maar hier in Leeuwarden (rest van verzorging in Friesland weet ik niet) is het zo dat UPC het singaal aan en/of uit kan zetten op afstand en hoeft er dus geen monteur naar de straatkast om de stekkers los te draaien.
Het terug gekeerde Friesche Nationaal FM luisteren ? http://www.nationaalfm.nl of klik links
(Mp3) http://str1.nationaalfm.nl:8102/listen.pls of (AAC+) http://str2.nationaalfm.nl:8500/listen.pls

fiberdordrecht

• Internet: Glasvezel
    Bellen: Glasvezel
    DTV: Glasvezel
    Postcode: 3312
    Meer..
  •  
    • Fiber Dordrecht
    •  
« Reactie #17 Gepost op: 08-apr-12, 14:05:06 »
Dat is een nadeel vandaag de dag als je alles bij 1 provider hebt.
Fiber Dordrecht, De Informatieve website over glasvezel in Dordrecht. http://fiberdordrecht.nl

« Reactie #18 Gepost op: 08-apr-12, 15:36:13 »
Ik weet niet waar in NL dit zich heeft voor gedaan maar hier in Leeuwarden (rest van verzorging in Friesland weet ik niet) is het zo dat UPC het singaal aan en/of uit kan zetten op afstand en hoeft er dus geen monteur naar de straatkast om de stekkers los te draaien.

Hier in de regio Purmerend gebeurt het met de hand. Soms (naar het schijnt) zijn er kabels gekruist en wordt in plaats van de persoon die afgesloten moet worden, een ander afgesloten. Die laatste heeft dan pech en kan wachten tot er weer tijd is om een monteur in te plannen.

« Reactie #19 Gepost op: 08-apr-12, 15:51:32 »
In Rotterdam kan men digitaal op afstand afsluiten analoog gebeurt handmatig in de straatkast heeft men de pech dat er verkeerd wordt afgesloten is het inderdaad wachten op UPC.
Ik heb het in het verleden een maal meegemaakt rond de kerstdagen wat betreft TV en ca 11 dagen geduld moeten hebben.
ook het duidelijk te maken aan de HD wat er nu precies aan de hand was en waarom ik geen signaal had hielp niet.
Pas de monteur begreep de situatie meteen.
Het had trouwens wel achteraf een voordeel, de monteur heeft toen meteen mijn Eneco WCD vervangen waardoor ik later vanaf het begin geen problemen heb gehad bij de lage frequenties die gebruikt worden bij sommige HD zenders.

Ik weet wel dat ik toen laaiend was en er pas achteraf over kon lachen.

Vandaar ook mijn weerstand tegen totaalpakketten en niet alleen bij UPC, nu heb ik altijd nog wat als er iets verkeerd gaat bij een provider. :)

Al valt tegenwoordig in Rotterdam vaak de stroom uit en dan helpt er niets meer. :)
« Laatst bewerkt op: 08-apr-12, 16:29:28 door cornelisvandenberg »

« Reactie #20 Gepost op: 08-apr-12, 17:37:20 »
Maar als je zo'n goede buur bent dan laat je je buurman toch even met 1200 bellen?
Kost jou niets en je buurman kan rustig zijn verhaal doen...

« Reactie #21 Gepost op: 08-apr-12, 17:42:15 »
Maar als je zo'n goede buur bent dan laat je je buurman toch even met 1200 bellen?
Kost jou niets en je buurman kan rustig zijn verhaal doen...

Hij heeft steeds bij mij vandaan gebeld. Maar bellen heeft geen zin. Er wordt gewoon gezegd dat er niet eerder iemand beschikbaar is om het te verhelpen. Als de wachttijden nog iets verder oplopen, ben je sneller klaar met een overstap naar KPN dan wachten op een oplossing.
Tenslotte zou je een aktie als deze, waarbij alle signaallevering wordt stopgezet, kunnen opvatten als een eenzijdige opzegging van het contract en dus gewoon overstappen.
Maar helaas ligt reggefiber hier nog niet in de wijk.

« Reactie #22 Gepost op: 08-apr-12, 17:48:06 »
Hij heeft steeds bij mij vandaan gebeld. Maar bellen heeft geen zin. Er wordt gewoon gezegd dat er niet eerder iemand beschikbaar is om het te verhelpen. Als de wachttijden nog iets verder oplopen, ben je sneller klaar met een overstap naar KPN dan wachten op een oplossing.
Tenslotte zou je een aktie als deze, waarbij alle signaallevering wordt stopgezet, kunnen opvatten als een eenzijdige opzegging van het contract en dus gewoon overstappen.
Maar helaas ligt reggefiber hier nog niet in de wijk.

Geld in dit geval ook niet de 112 verplichting van UPC.
Bij een DSL storing moet kpn binnen 24 uur de telefonie op orde maken; en daarbij desnoods dsl slopen.

« Reactie #23 Gepost op: 08-apr-12, 17:55:14 »
Ik weet niet wat er met die regeling gebeurd is. Inderdaad was het vroeger zo dat je bij een telefoonstoring eerder geholpen werd. Maar tegenwoordig schijnt het allemaal op de grote hoop te gaan.

Dat is ook voor mij de reden dat ik de upc telefoon alleen heb omdat het totaalpakket goedkoper is dan internet+ televisie. Ik gebruik de lijn alleen voor 1200 en voor de rest heb ik een betrouwbare lijn van KPN zodat ik altijd bereikbaar ben.
Ik denk dat hij maar gewoon in stilte moet hopen dat er iemand bij het parkeren, vergeet te remmen en per ongeluk de deksel van het kastje rijdt ;D
In dergelijke gevallen heeft UPC nl wél binnen 24 uur een monteur ter plaatse.

« Reactie #24 Gepost op: 08-apr-12, 18:04:21 »
Volgens de UPC garantieregeling zou het 5 werkdagen zijn.
Zie: http://vragen.upc.nl/app/answers/detail/a_id/19

« Reactie #25 Gepost op: 08-apr-12, 18:07:04 »
Volgens de UPC garantieregeling zou het 5 werkdagen zijn.
Zie: http://vragen.upc.nl/app/answers/detail/a_id/19

Helaas staat daar alleen dat men probeert om het binnen 5 werkdagen op te lossen. Eén keer op de agenda kijken en zien dat er de eerste anderhalve week geen monteur beschikbaar is, is ook proberen.  8)

Wolter

« Reactie #26 Gepost op: 08-apr-12, 18:18:52 »
Hier kan men ook het algehele analoge sngaal ,de basis dus, op afstand aan/uit zetten.
Het terug gekeerde Friesche Nationaal FM luisteren ? http://www.nationaalfm.nl of klik links
(Mp3) http://str1.nationaalfm.nl:8102/listen.pls of (AAC+) http://str2.nationaalfm.nl:8500/listen.pls

« Reactie #27 Gepost op: 08-apr-12, 18:19:34 »
Niemand beschikbaar is overmacht..... :'(
Consument heeft nu eenmaal het nakijken.

C0re

« Reactie #28 Gepost op: 08-apr-12, 18:27:28 »
Ik gebruik de lijn alleen voor 1200 en voor de rest heb ik een betrouwbare lijn van KPN zodat ik altijd bereikbaar ben.

Zo betrouwbaar is dat ook niet. Een familielid van mij had geen signaal meer van KPN (dus ook geen telefoon meer) en moest 7 dagen wachten voordat er een monteur beschikbaar was. Het kon wel eerder maar dan moest zij het geheel zelf betalen :o. Dus tja ...

Ik denk dat de telecombedrijven niet meer de noodzaak inzien van een 24uurs service voor de vaste telefoon, omdat 99,9 % ook een mobiele telefoon heeft.

« Reactie #29 Gepost op: 08-apr-12, 18:29:46 »
En hoe betrouwbaar de mobiele telefonie is, bewijst Vodafone maar weer.  8)
Maar over het algemeen zijn de telefoonlijnen van KPN toch veel stabieler dan die van UPC of Ziggo.
Niet voor niets wordt geadviseerd om bij een medisch of inbraak alarm, geen UPC telefonie te nemen.

« Reactie #30 Gepost op: 08-apr-12, 18:42:38 »
En hoe betrouwbaar de mobiele telefonie is, bewijst Vodafone maar weer.  8)
Maar over het algemeen zijn de telefoonlijnen van KPN toch veel stabieler dan die van UPC of Ziggo.
Niet voor niets wordt geadviseerd om bij een medisch of inbraak alarm, geen UPC telefonie te nemen.

Pff wat een onzin zeg,of Vodafone iets aan die brand kon doen.
Lees eerst eens voor je beschuldigend de vinger wijst.

« Reactie #31 Gepost op: 08-apr-12, 18:50:10 »
Aan de brand misschien niet, maar aan de gevolgen wel. Als zo'n 350.000 klanten problemen krijgen door een brand in één centrale, dan heb je je netwerk niet erg redundant uitgevoerd en kennelijk ook geen goede peeringcontracten voor noodgevallen afgesloten.
Het lijkt mij dat je als telecomprovider, toch wel goede afspraken kunt maken zodat je klanten bij storingen als dit, dmv roaming, bij KPN of een andere provider terecht kunnen.

« Reactie #32 Gepost op: 08-apr-12, 18:57:20 »
Aan de brand misschien niet, maar aan de gevolgen wel. Als zo'n 350.000 klanten problemen krijgen door een brand in één centrale, dan heb je je netwerk niet erg redundant uitgevoerd en kennelijk ook geen goede peeringcontracten voor noodgevallen afgesloten.
Het lijkt mij dat je als telecomprovider, toch wel goede afspraken kunt maken zodat je klanten bij storingen als dit, dmv roaming, bij KPN of een andere provider terecht kunnen.

Het niet hebben van splitted datacenter in Rotterdam kan je ze verwijten de brand absoluut niet.
En terugvallen op KPN/T-Mobile gaat echt niet lukken. Tenzij een iedere ca de helft meer wil betalen per maand voor overcapaciteit bij andere providers om in geval van uitval van een main locatie de klanten op roaming basis over te zetten 

« Reactie #33 Gepost op: 08-apr-12, 19:04:01 »
Ik verwijt ze de brand ook niet, maar wel dat een brand in Rotterdam gevolgen heeft tot in Noord-Holland.
Dan ben je al bijna net zo goed bezig als Prorail, waarbij bij één brand, ook alles uitvalt.  8)

Ik beoordeel een bedrijf, of dit nu gaat om UPC of Vodafone of welk dan ook, niet op de fouten of storingen die er gemaakt worden.
Ik beoordeel ze wél op de manier waarop deze storingen of fouten opgelost worden.

« Reactie #34 Gepost op: 09-apr-12, 10:59:37 »
Dat is een nadeel vandaag de dag als je alles bij 1 provider hebt.
Ook al dit helemaal vrij, dan nog hebben al die prividers natuurlijk niet afzonderlijke kabels liggen. In het UPC-gebied blijft de kabel dus van UPC, zoals de electriciteitskabels van het lokale netwerkbedrijf zijn. Maakt wat afhandelen van storingen niets uit.
Of bedoel je dat niet?

Jordy-UPC

• Bedrijfsaccount:
  • #UPC (technisch)
  • *

• Internet: -
    Bellen: -
    DTV: -
    Postcode: 0
    Meer..
  •  
    •  
« Reactie #35 Gepost op: 09-apr-12, 11:20:18 »
@Montynick,

Ik wil graag kijken wat ik voor je buurman kan doen. Kun je hem vragen om een email te sturen naar webcare@upc.nl met daarin zijn postcode en huisnummer?
Ik ben samen met 4 collega's vanuit UPC aangesteld als 'helper' op diverse forums. Het doel is om oplossingen aan te dragen bij algemene klantproblemen. Wij zullen wellicht niet overal en direct op kunnen reageren, maar proberen wel alles te lezen en waar nodig actie te ondernemen.

« Reactie #36 Gepost op: 09-apr-12, 15:08:33 »
@Montynick,

Ik wil graag kijken wat ik voor je buurman kan doen. Kun je hem vragen om een email te sturen naar webcare@upc.nl met daarin zijn postcode en huisnummer?

Jordy bedankt alvast!
Ik heb je de gegevens zowel via PM als mail gestuurd en hoop dat je iets kunt betekenen.

Robkro

« Reactie #37 Gepost op: 09-apr-12, 15:43:30 »
Nu komt het wel in orde :)

« Reactie #38 Gepost op: 09-apr-12, 17:37:04 »
@Montynick,

Topservice! zelfs met pasen probeert webcare de klant te helpen, nu hopen dat het ook snel lukt.

Jordy-UPC

• Bedrijfsaccount:
  • #UPC (technisch)
  • *

Meer..
  •  
    •  
« Reactie #39 Gepost op: 10-apr-12, 17:03:35 »
@Montynick,

Ik heb telefonisch contact gehad met je buurman. Morgenochtend komt er iemand langs om te kijken wat er aan de hand is.
Ik ben samen met 4 collega's vanuit UPC aangesteld als 'helper' op diverse forums. Het doel is om oplossingen aan te dragen bij algemene klantproblemen. Wij zullen wellicht niet overal en direct op kunnen reageren, maar proberen wel alles te lezen en waar nodig actie te ondernemen.

« Reactie #40 Gepost op: 10-apr-12, 17:54:39 »
Mooi.
Maar toch, als zoiets alleen maar een gevolg is van een vergissing van een UPC?
Dat is althans als ik het relaas lees vanaf het begin het vermoeden geweest. Is het dan niet normaal als UPC ONMIDDELLIJK iemand erop afstuurt om dit even te herstellen? Het is een handeling van zegge en schrijve 5 seconden, even stekkertje terugplaatsen en klaar.
Verspreid over al z'n regio's dient een zo groot bedrijf als UPC hiervoor gewoon 24 uur per dag bij oproep mensen beschikbaar te hebben, net zoals de energiebedrijven dat ook hebben. UPC levert tegenwoordig uitstekende kwaliteit, alleen dàt ontbreekt er echt aan! Het zou maar een kleine organisatorisch ingreep zijn met heel grote impact.

« Reactie #41 Gepost op: 10-apr-12, 18:07:54 »
Je zou denken dat een "groot" bedrijf direct een mannetje zou sturen maar dat is niet zo.

Hier eens rook uit de meterkast gehad, op een vrijdag avond, de Nuon gebeld en kreeg als advies "zet de stroom af, er komt maandag iemand"....
Ik belde het informatienummer van de brandweer wat ik er mee aan moest, vijf minuten later had ik de deur net op tijd open en stonden er twee (!!) motorspuitwagens voor de deur  :o
De brandweer belde een reparateur omdat de aardlekschakelaar was verbrand.
Uurtje later op kosten van de brandverzekering alles gemaakt  :)

« Reactie #42 Gepost op: 10-apr-12, 21:31:58 »
@Montynick,

Ik heb telefonisch contact gehad met je buurman. Morgenochtend komt er iemand langs om te kijken wat er aan de hand is.

Bedankt voor je inzet Jordy. Toppie!  ;)

« Reactie #43 Gepost op: 10-apr-12, 21:34:49 »
Mooi.
Maar toch, als zoiets alleen maar een gevolg is van een vergissing van een UPC?
Dat is althans als ik het relaas lees vanaf het begin het vermoeden geweest. Is het dan niet normaal als UPC ONMIDDELLIJK iemand erop afstuurt om dit even te herstellen? Het is een handeling van zegge en schrijve 5 seconden, even stekkertje terugplaatsen en klaar.
Verspreid over al z'n regio's dient een zo groot bedrijf als UPC hiervoor gewoon 24 uur per dag bij oproep mensen beschikbaar te hebben, net zoals de energiebedrijven dat ook hebben. UPC levert tegenwoordig uitstekende kwaliteit, alleen dàt ontbreekt er echt aan! Het zou maar een kleine organisatorisch ingreep zijn met heel grote impact.

Ik denk dat dingen soms over teveel schijven lopen. Eigenlijk moet je gewoon een paar tientjes investeren in een standby monteur voor bv zon en feestdagen. Een die in geval van nood in ieder geval kan proberen om een noodoplossing te maken.
Maar dan moet je wél net een monteur bereid vinden om standby te willen zijn op zo'n dag  ;D

« Reactie #44 Gepost op: 10-apr-12, 22:03:15 »
Eigenlijk moet je gewoon een paar tientjes investeren in een standby monteur voor bv zon en feestdagen. .....
Maar dan moet je wél net een monteur bereid vinden om standby te willen zijn op zo'n dag  ;D
voor dat tarief in ieder geval niet  :P

« Reactie #45 Gepost op: 10-apr-12, 22:06:09 »
voor dat tarief in ieder geval niet  :P

Dan moet je ook niet voor Guidion werken he  ;D :laugh:

« Reactie #46 Gepost op: 10-apr-12, 22:10:42 »
Dan moet je ook niet voor Guidion werken he  ;D :laugh:
:o 8)

« Reactie #47 Gepost op: 10-apr-12, 23:41:03 »
Ik denk dat dingen soms over teveel schijven lopen. Eigenlijk moet je gewoon een paar tientjes investeren in een standby monteur voor bv zon en feestdagen. Een die in geval van nood in ieder geval kan proberen om een noodoplossing te maken.
Er zijn heel veel bedrijven die daarvoor een storingsdienst(consgneringsdienst) hebben. Is gewoon een onderdeel van hun fuctie, bij toerbeurt hebben ze een week lang naast hun gewone werk een 24 uurs wachtdienst waar ze ook voor betaald krijgen. En voor elke keer dat ze moeten uitrukken krijgen ze ook overuren betaald. Zo bijzonder is dat niet.

« Reactie #48 Gepost op: 11-apr-12, 05:57:25 »
Er zijn heel veel bedrijven die daarvoor een storingsdienst(consgneringsdienst) hebben. Is gewoon een onderdeel van hun fuctie, bij toerbeurt hebben ze een week lang naast hun gewone werk een 24 uurs wachtdienst waar ze ook voor betaald krijgen. En voor elke keer dat ze moeten uitrukken krijgen ze ook overuren betaald. Zo bijzonder is dat niet.

Voor zo een wachtdienst krijg je betaald maar dat kan wel eens in de hele kleine bedragen per uur lopen (soms wel beginnend met 0,xx). En dan krijg je geen vrijwilligers. En aanpassen van bestaande arbeidsvoorwaarden is vaak een hekel punt. Immers moeten de "regels" gaan gelden voor alle monteurs in functie x.

Jordy-UPC

• Bedrijfsaccount:
  • #UPC (technisch)
  • *

Meer..
  •  
    •  
« Reactie #49 Gepost op: 11-apr-12, 09:44:38 »
@J. de Boer,

Het is niet duidelijk of het een fout van UPC is. Het kan ook een ongelukkige samenloop van omstandigheden zijn. Er is vorige week een monteur geweest omdat er een aantal klanten in de wijk geen signaal hadden. De monteur heeft dat probleem verholpen. Nu blijkt dat er nog 1 klant geen signaal heeft. Kan goed zijn dat de aansluiting het begeven heeft na de algemene storing.

Wij horen binnen 5 werkdagen een monteur te sturen. We houden ons aan de afspraak. Ik ben het met je eens dat het lang duurt. Elke medewerker heeft de mogelijkheid om een verzoek te doen voor het vervroegen van een afspraak. Dat heb ik nu ook gedaan.

« Reactie #50 Gepost op: 11-apr-12, 21:44:09 »
Jordy,

De buurman heeft mij laten weten dat de monteur vandaag alles opgelost heeft en dat alles weer werkt.
Nogmaals bedankt voor je hulp in deze. Toppie!

Google+TwitterFacebook