Ik heb zelf ook veel met UPC te maken (gehad). Ik ben zelf installateur geweest voor Ziggo en daar hadden de monteurs vrijwelo altijd een sleutel van de buitenkast bij zich voor gevallen als dit. Je kon dan, als een klant niet was aangesloten of foutief was afgesloten, binnen een paar minuten de problemen verhelpen.
Aan de voorzijde is UPC hard bezig om de klantvriendelijkheid te verbeteren, maar aan de achterzijde lijkt het steeds meer mis te lopen.
Vanwege mijn huidige werk kom ik vaak bij klanten om de ICT aan te sluiten of in te stellen nadat internet is opgeleverd, maar de laatste maanden beginnen de wachttijden niet allen flink op te lopen, maar ook het aantal malen dat monteurs niet komen opdagen.
Ik heb mij door een UPC monteur laten vertellen dat dit te maken heeft met een nieuw systeem van plannen, waardoor monteurs niet meer aan alle klanten toekomen of op verkeerde dagen/tijden worden gepland.
Vorig jaar kon je nog vaak binnen 2-3 dagen een monteur verwachten, maar momenteel zit je al richting 1-2 weken als je pech hebt en dat is een flinke achteruitgang.
Zelf heb ik gelukkig op dit moment weinig problemen. Maar ik denk wel dat als UPC de concurrentie met glasvezel aan wil gaan, dat ze toch iets moeten gaan doen aan de snelheid waarmee de problemen opgelost zijn. En zeker in gevallen waarbij de fout door UPC gemaakt is zou je uit coulance gebruik kunnen maken van de standby-monteurs die dienst hebben voor het geval er wijkstoringen zijn.
Want gewoon een fout maken en vervolgens zeggen "sorry, maar het is druk, dus ga maar even 2 weken in de wachtkamer", is niet de meest ideale manier om je klanten te houden lijkt me..