Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte:

Auteur Topic: Wijzigingen juni 2012  (gelezen 11556 keer)

C0re

Re: Wijzigingen juni 2012
« Reactie #110 Gepost op: 05-jun-12, 15:44:44 »
Het is ook zo door de EU geregeld, dus dan zouden we ervoor moeten gaan lobbyen in Brussel ;)

Dit heeft overigens niets met de programmaraden te maken.

Paul4321

« Reactie #111 Gepost op: 05-jun-12, 15:46:34 »
Inderdaad, dit heeft niets met programmaraden te maken. Zenders als ITV mogen hier gewoon om juridische-auteursrechtelijke redenen niet via de kabel doorgegeven worden. Zelfs al zouden de programmaraden dat willen.

Zwitserland trekt zich vanouds weinig aan van de internationale regelgeving. Denk maar eens aan het bankgeheim. Zo'n positie heeft Nederland nooit ingenomen. Dat zou ook niet in ons economisch belang zijn, denk ik zelf. Maar dat is een andere discussie.
I find television very educational. Every time someone switches it on I go into another room and read a good book.
Groucho Marx

« Reactie #112 Gepost op: 05-jun-12, 15:52:11 »
Op starter alles ook doorgevoerd, nu hebben we Nostalgie.

Zie ik #$%^&*$# dat die Rode knop heeft, dat was ik niet gewend van de 200 en 300 reeks.

C0re

« Reactie #113 Gepost op: 05-jun-12, 15:59:58 »
Zwitserland trekt zich vanouds weinig aan van de internationale regelgeving. Denk maar eens aan het bankgeheim. Zo'n positie heeft Nederland nooit ingenomen.

pre-WWII zaten wij wel in een soortgelijke positie, maar goed dan wordt het een politiek en historisch verhaal. Nu laat de wetgeving dit gewoon niet toe.

« Reactie #114 Gepost op: 05-jun-12, 17:24:48 »
Am 5. Juni 2012 schaltet upc cablecom neue HD-Sender auf. Erleben Sie das vielfältige Fernseh-Angebot in HD-Qualität mit gestochen scharfen Bildern und kristallklarem Klang.
Freuen Sie sich auf folgende Sender im digitalen TV-Angebot (je nach Senderpaket):

Mini: SAT.1 HD, ProSieben HD, kabel eins HD, 3+ HD, 3Sat HD, KiKa HD, BR HD, SWR HD, WDR HD, NDR HD
Classic: ZDFneo HD, RTL Nitro (+ Sender Mini)
Comfort: 13th Street HD, Glitz HD (+ Sender Classic, Mini)

Ik verbaas me over het Engelse zender aanbod bij UPC Zwitserland, om je vingers bij af te likken:
200 BBC HD
201 BBC One
202 BBC Two
203 BBC Three/CBBC
204 BBC Four/Cbeebies
205 ITV 1
206 ITV 2
207 ITV 3
208 ITV 4
210 Channel 4
211 E4
212 More 4
213 Film 4
215 Channel 5
216 Fashion TV

100 Mb/s internet, 165 digitale TV kanalen waarvan 36 in HD, kostenloos bellen naar 34 landen en dat voor omgerekend ruim € 80,00. Dat doen ze niet slecht daar in der Schweiz.

Met het risico wat off topic te gaan: De Zwitserse tv-aanbieders geven AL die Britse zenders, aldus de betroffen omroepen zelf, ZONDER TOESTEMMING door! Illegaal feitelijk , maar legaal omdat de Zwiterse wet dit toestaat en vermoedelijk ze van een EU wet (het land CH is geen lid!) die er boven kan staan, geen last hebben. Dat dit  wettelijk mag in Zwitserland is omdat het zenders zijn die met een relatief kleine antenne ongecodeerd (!) kunnen worden opgepikt. En zoals sommigen wellicht weten, reikt het signaal van de speciale 'afgeschermde' uitzendbeam van de Britse zenders op Astra - 28,2 oost - ook nog wel tot Zwitserland. Dit kan in de toekomst trouwens misschien wel eens lastig gaan worden, alhoewel, dan zet Cablecom toch gewoon een grotere schotel neer :P

B: Programmaraden nou en of!! Alleen zitten die daar in een soort Bundesrat of lokale overheden. Zo moeten in het basispakket analoog zenders uiit omringende taalgebieden/landen verplicht analoog!! Een probleem voor Cablecom dat ook analoog wil en MOET inkrimpen door o.a. de enorme groei van het aantal Duitse en Zwitserse HD kanalen, die anders amper of niet op het kabelfrequentiespectrum meer passen.

Er wordt in Zwitserland nu hard aan gewerkt om de wetgeving te veranderen naar digitalisering! Ook dan moeten vrijwel zeker zenders uit omringende landen/taalgebieden (verschilt per regio voor Duits, Italiaans of Frans) in een basispakket zitten.

« Reactie #115 Gepost op: 05-jun-12, 17:43:25 »
Ook de commercielen uit omringende landen (verplicht)  ?

C0re

« Reactie #116 Gepost op: 05-jun-12, 17:57:24 »
Even ter info: Met mijn programmaradenopmerking doelde ik op de Nederlandse situatie en niet de Zwitserse.

« Reactie #117 Gepost op: 07-jun-12, 14:07:02 »
In rotterdam is de lokale radio station toegevoegd door UPC.

Meer info:
http://www.totaaltv.nl/nieuws/9280/EK_Radio_en_lokale_omroepen_digitaal_bij_UPC.html

« Reactie #118 Gepost op: 26-jun-12, 21:46:15 »
Zit net menu 1789 door te nemen, zie ik dat het aantal TransportStreams van 39 naar 40 is gegaan. Betekent dat nog iets?

Google+TwitterFacebook