Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte:

Auteur Topic: Na upgrade van 25Mb naar 50 MB zeer, zeer lage downloadsnelheid  (gelezen 4028 keer)

Re: Na upgrade van 25Mb naar 50 MB zeer, zeer lage downloadsnelheid
« Reactie #20 Gepost op: 27-aug-12, 21:24:42 »
Echt wazig, om 19:35 speedtest uitgevoerd: 47,57Mbps download en 2,46Mbps upload, speedtest 20:55: 0,19 Mbps download en 2,09 Mbps upload

Zit hier echt iets niet goed in de straat / wijkkast. Kan niet anders.

Overigens...dit zijn mijn signaalwaardes. Kan zo even niet vinden wat nu goede waardes zijn voor mijn Cisco modem.

Update 23:02 : hoe later op de avond, hoe sneller de verbinding weer wordt. Nu alweer 38Mbit bij speedtest.net meting.

Update 23:19 : En we downloaden weer full speed.

Uploaded with ImageShack.us

Actuele waardes modem:

Power Level:   Signal to Noise Ratio:
Channel 1:    -3.1 dBmV   39.4 dB
Channel 2:    -3.0 dBmV   38.7 dB
Channel 3:    -3.2 dBmV   39.1 dB
Channel 4:    -3.2 dBmV   37.5 dB
Channel 5:    -3.0 dBmV   39.3 dB
Channel 6:    -3.0 dBmV   39.4 dB
Channel 7:    -3.0 dBmV   39.7 dB
Channel 8:    -2.9 dBmV   38.2 dB

Upstream Channels   
    Power Level:
Channel 1:   49.5 dBmV
Channel 2:   44.0 dBmV
Channel 3:    0.0 dBmV
Channel 4:    0.0 dBmV

Wie snapt het nog? Lijken wel capaciteitsproblemen.
« Laatst bewerkt op: 27-aug-12, 23:20:50 door robbydw »

« Reactie #21 Gepost op: 28-aug-12, 13:36:52 »
Collega van me zit ook in postcode 4007 en die heeft hetzelfde, nml. zeer sterk wisselende snelheden. het lijkt er idd op dat de capaciteit van UPC gewoon niet toereikend is. Ik werk in de ICT en als een klant een SAN switch heeft met 4Gb poorten en de host heeft 8Gb fiber channel adapters dan krijg je ook een klapperende lijn. De fiber channel adapters vast op 4Gb zetten is dan de oplossing. Lijkt er wel veel op. Mensen met een 50Mb abonnement vragen 'veel' capaciteit kan dit niet aan en begint te stuiteren.

« Reactie #22 Gepost op: 28-aug-12, 14:04:24 »
In het topic Postcodegebieden waar men momenteel last heeft van capaciteitsproblemen. Deel 2 zie je in de openingspost al 4x jullie postcode in de lijst voorbij komen. Voor zover ik me nog kan herinneren was Tiel (Passewaay) al een probleemwijk (qua UPC internet).

« Reactie #23 Gepost op: 28-aug-12, 15:27:20 »
In het topic Postcodegebieden waar men momenteel last heeft van capaciteitsproblemen. Deel 2 zie je in de openingspost al 4x jullie postcode in de lijst voorbij komen. Voor zover ik me nog kan herinneren was Tiel (Passewaay) al een probleemwijk (qua UPC internet).

Deze meldingen zijn niet actueel volgens mij (gezien het streepje door de plaats) ;) maar hoe dan ook....het blijft vreemd. Ik heb vorige week een mail ontvangen van UPC dat ze eind deze maand een nacht lang onderhoud plegen. Geen idee wat ze gaan doen maar mogelijk hangt het er mee samen. Wat betreft Tiel Passewaay probleemwijk: tot 2 jaar terug had UPC geen retourgeschikt netwerk. 2 jaar geleden is het hele netwerk gemoderniseerd waarmee ineens alle diensten beschikbaar werden inclusief internet snelheden tot 120 Mbit/s. Tot vorige week heb ik eigenlijk geen problemen gehad met de snelheid.

« Reactie #24 Gepost op: 28-aug-12, 15:42:16 »
Deze meldingen zijn niet actueel volgens mij (gezien het streepje door de plaats) ;)

Heb je überhaupt wel naar de datums in dat topic gekeken? Is redelijk recent ;).
De reden dat alle postcode's doorgehaald zijn is omdat niemand de verzorging van het topic over heeft willen nemen na het overlijden van jtech (TS). Noot: qua probleemgebieden ben ik behoorlijk op de hoogte.

Nog een tipje: Re: Postcodegebieden waar men momenteel last heeft van capaciteitsproblemen. Deel 2

« Reactie #25 Gepost op: 28-aug-12, 22:13:39 »
Heb je überhaupt wel naar de datums in dat topic gekeken? Is redelijk recent ;).
De reden dat alle postcode's doorgehaald zijn is omdat niemand de verzorging van het topic over heeft willen nemen na het overlijden van jtech (TS). Noot: qua probleemgebieden ben ik behoorlijk op de hoogte.

Nog een tipje: Re: Postcodegebieden waar men momenteel last heeft van capaciteitsproblemen. Deel 2

Sorry zo ver had ik niet gekeken.

Maar goed...wat ik nu zie op de storingspagina van UPC:

Internet
Door een storing kunt u op dit moment mogelijk geen gebruik maken van uw UPC Internetverbinding. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing.

Starttijd: 28 augustus 2012 - 08:35
Verwachte eindtijd: onbekend
- - -

Telefonie
Door een storing kunt u op dit moment mogelijk geen gebruik maken van uw UPC Telefonieverbinding. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing.

Starttijd: 28 augustus 2012 - 08:35
Verwachte eindtijd: onbekend

Internet verbinding werkt wel gewoon en op volle snelheid 49+ Mbit

Jordy-UPC

• Bedrijfsaccount:
  • #UPC (technisch)
  • *

• Meer..
  •  
    •  
« Reactie #26 Gepost op: 29-aug-12, 17:51:26 »
@All,

Er is al een tijdje(week of 2) een probleem in Tiel en omgeving. Inmiddels is duidelijk wat er aan de hand is. Door een configuratie fout zijn er teveel modems aangemeld op het segment, waardoor er problemen ontstaan.

Donderdag op vrijdag nacht worden er aanpassingen uitgevoerd waarmee het opgelost zou moeten worden.

Excuses voor het ongemak.
Ik ben samen met 4 collega's vanuit UPC aangesteld als 'helper' op diverse forums. Het doel is om oplossingen aan te dragen bij algemene klantproblemen. Wij zullen wellicht niet overal en direct op kunnen reageren, maar proberen wel alles te lezen en waar nodig actie te ondernemen.

« Reactie #27 Gepost op: 29-aug-12, 21:43:37 »
Hoi Jordy, bedankt voor je antwoord. Verklaart een hoop. Nu maar hopen dat onderhoudswerkzaamheden helpen.

« Reactie #28 Gepost op: 30-aug-12, 16:14:27 »
@All,

Er is al een tijdje(week of 2) een probleem in Tiel en omgeving. Inmiddels is duidelijk wat er aan de hand is. Door een configuratie fout zijn er teveel modems aangemeld op het segment, waardoor er problemen ontstaan.

Donderdag op vrijdag nacht worden er aanpassingen uitgevoerd waarmee het opgelost zou moeten worden.

Excuses voor het ongemak.

Dank voor de duidelijkheid. Waarschijnlijk betreft dit ook de werkzaamheden waarover we per mail zijn geïnformeerd.

« Reactie #29 Gepost op: 30-aug-12, 21:05:24 »
@Jordy, thanks voor de update.
Geldt dit ook voor gemeente Neerijnen (postcode 4175), 25km van Tiel vandaan? Hier ook max. 10Mbit bij Fiber Power 120 en uiteraard alle adviezen al getest (meerdere downloads gecheckt, reset modem, etc.).
- Sony Bravia 32V2000
- Thomson DVR
- Slingbox AV

Google+TwitterFacebook