Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte:

Auteur Topic: [Horizon] Het Thuisnetwerk en zijn instellingen  (gelezen 90445 keer)

Re: [Horizon] Het Thuisnetwerk en zijn instellingen
« Reactie #90 Gepost op: 28-sep-12, 08:56:44 »
Bij deze zoals beloofd de screenshots en een kort stappenplan om de Horizon een vast ip-adres te geven in je bestaand netwerk en DHCP via je bestaande router te laten lopen.

knip ....
Ik kan alleen maar bevestigen dat dit ook voor mij de problemen met het netwerk verbindingsconflict heeft opgelost.
« Laatst bewerkt op: 28-sep-12, 23:59:10 door Johnny54 »

« Reactie #91 Gepost op: 28-sep-12, 11:22:28 »
hallo ik heb bovenstaande gedaan en het werkt niet, ik heb nu helemaal geen internet meer en kan webinterface oook niet meer benaderen ook niet met nieuwe ipadres en gwinlog. kan iemand mij helpen?

edit met bovenstaand bedoel ik de post van FrancWest
« Laatst bewerkt op: 28-sep-12, 11:48:44 door MVP010 »

« Reactie #92 Gepost op: 28-sep-12, 12:16:55 »
Vandaag is mede dankzij Jordy alles op orde : telefonie , internet en tv over de horizon. Monteur heeft het ingesteld. Ook draadloos werkt.

Alles doet het , maar bij netwerkstatus staat : netwerk uit.
Thuiswerkmodus : toegangspunt.
Dhcp server : aan

Ik kan bijvoorbeeld mijn apple tv er niet mee verbinden. Geen netwerk.

Wat moet ik doen ?

Een netwerk aanmaken lukt me dus niet.  :-\

« Reactie #93 Gepost op: 28-sep-12, 14:40:43 »
Een netwerk aanmaken lukt me dus niet.  :-\

let op dat als je met een bestaande modem/router werkt dat je niet het adress van de Horizon box invult als dns adress want dat gaat vaak niet goed ik gebruik daar het dns adress van de UPC servers voor en dan werkt het allemaal.

« Reactie #94 Gepost op: 28-sep-12, 15:35:24 »
let op dat als je met een bestaande modem/router werkt dat je niet het adress van de Horizon box invult als dns adress want dat gaat vaak niet goed ik gebruik daar het dns adress van de UPC servers voor en dan werkt het allemaal.
Bij mij loopt alles via de Horizon.

« Reactie #95 Gepost op: 28-sep-12, 18:33:53 »
Is bekend. De enige manier om je modem te resetten naar fabrieksinstellingen, is door in te loggen op het modem en daar een factory reset uit te voeren.

Het is overigens aan te raden om, voordat je gaat experimenteren met de settings, even een backup van je config te maken via het SYSTEM menu. Als het dan foutgaat, kun je je oude config weer inlezen.

Ik kan niet meer inloggen op het modem. Weet niet wat er fout is. De HD gaat een monteur sturen, ze komen er op afstand ook niet uit. Hoe kan je nu nog je modem resetten? Is er ook een andere manier?
Via het tv menu fabrieksinstellingen doen, doet niet veel.

« Reactie #96 Gepost op: 29-sep-12, 09:27:39 »
Resetten modem-instellingen:
Ben heel benieuwd naar het antwoord. Ook ik kom er via de web-interface niet meer in.

En ik lees dat de modem-instellingen alleen te resetten zijn via de web-interface.....
Ik heb door de helpdesk mijn Horizon volledig laten resetten. Dat had echter hetzelfde effect als het zelf terugzetten naar de fabrieksinstellingen: foute modem-instellingen waren daarna nog aanwezig.

« Reactie #97 Gepost op: 29-sep-12, 09:52:02 »
ja en de truc met channel - knop haalt ook niet veel uit, na het scannen en loaden staat er bij menu opties nog steeds niet de default ip adres  192.168.192.1

« Reactie #98 Gepost op: 29-sep-12, 15:33:53 »
de dhcp pool van mijn cisco 3925 loopt van 192.168.0.50 tot .... voor 60 gebruikers
als ik de horizon vlgs het stappenplan van FrancWest naar de router toe wil brengen, moet deze dan een ipadres binnen- of buiten de dhcp pool krijgen? dat is mij nog niet duidelijk

« Reactie #99 Gepost op: 29-sep-12, 16:04:53 »
Het is inderdaad erg lastig mocht je niet op een normale manier de web interface in kunnen.

Stap 1,
Probeer te achterhalen welk ip adres gebruikt word.
Meestal gebruikt hij 192.168.192.1
Dit kan ook een ip adres zijn die jezelf hiervoor heb toegepast.

Stap2
Voer op je pc via netwerk instellingen een vast ip adres in.

Bijvoorbeeld:
IP 192.168.192.3
Subnet 255.255.255.0
Gateway 192.168.192.1
DNS 192.168.192.1

Stap3
Voer in een web browser de volgende ip adres in 192.168.192.1
Als het goed is opent nu de Horizon web interface.. Klik nu via de web interface op fabrieksinstellingen.

Stap4
Via de pc netwerk instellingen weer op automatisch ip adres verkrijgen instellen. Nu zou de 169.x.x.x weer een normale ip adres moeten geven. Bijvoorbeeld de ip range 192.168.192.x
There's nothing wrong with you
There's a lot wrong with the world you live in

Google+TwitterFacebook