Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte:

Auteur Topic: De strijd tegen Foutcode 1030  (gelezen 8510 keer)

Re: De strijd tegen Foutcode 1030
« Reactie #20 Gepost op: 27-sep-12, 07:30:20 »
1030....... dag 8! Nu maar hopen dat die grappenmaker van UPC morgen eindelijk zijn best gaat doen om mij van het weekend van internet/TV/telefoon gaat voorzien! Ik heb er inmiddels een hard hoofd in  :-\

« Reactie #21 Gepost op: 11-okt-12, 18:17:48 »
Heb vandaag de horizon binnen gekregen jammer genoeg zonder de modem die ik hoorde te krijgen.
Maar goed ik sloot hem aan etc.
En toen kreeg ik errorcode 1030 besloot me laptop er op aan te sluiten en het internet doet het gewoon.
Krijg bij speed test 58 download en 5.8 upload.
Dus snelheid etc is er al.
Maar de TV functie (waar ik hem voor gekocht heb) werkt niet.
Kan iemand me daar bij helpen?

« Reactie #22 Gepost op: 11-okt-12, 19:25:06 »
Haal de box even van de stroom. (Schakelaar aan achterkant)
Dan doe je de schakelaar weer aan en druk je meteen de - knop in op je Horizon box. (Niet Afstandsbediening maar echt op de box!)

Vanzelf zal je scanning zien in het scherm, dan mag je hem loslaten.

Werkt het daarna wel?

« Reactie #23 Gepost op: 11-okt-12, 19:48:01 »
Same problemen here ! Box is vanmiddag bezorgd, net aangesloten en hop foutcode 1030. Inmiddels al 32 min. In de wacht bij Upc :( Genoemde rest al twee keer geprobeerd maar dat helpt dus niet....

Was er na de diverse horrorverhalen hier al een beetje bang voor eerlijk gezegd. Zal dus wel analoog kijken worden voorlopig. Bizar dat men een nieuw product in de markt zet en dat er vervolgens zoveel problemen zijn dat de helpdesk er overbelast van raakt :'(

« Reactie #24 Gepost op: 11-okt-12, 21:32:52 »
Je kunt dit proberen:
Inloggen op je Horizonbox (wifi of bedraad)
Dan in het menu klikken op Systeem (zit helemaal rechts) en kiezen voor Fabrieksinstellingen.
Als dit gedaan is (wacht tot je weer in de HB kunt inloggen) , schakel dan de horizonbox een minuut uit en daarna weer in.
Soms komt hij dan gewoon online en is de 1030 weg.

« Reactie #25 Gepost op: 22-okt-12, 19:58:08 »
Nieuwe oplossing (om rode letters offline weg te krijgen van de box):

Ook ik heb de hiervoorgenoemde problemen ervaren met UPC en ook het hele stappenplan doorlopen:
- boel aangesloten;
- horizon box aangezet;
- foutcode 1030;
- offline melding op box;
- 2x reset ('-' teken en 'aan/uit' teken ingedrukt houden na aanzetten box);
- frequenties aangepast in de box zelf;
- UPC gebeld, en die hebben mij dit nogmaals bevestigd.

Maar nu komt de truc/oplossing:
Monteur is al bij mijn broer langs geweest en het probleem was dat in de meterkast het signaal van UPC vaak zit aangesloten op een versterker (Hirschman of wat dan ook).

Wat je moet doen is; de witte kabel waar je UPC-signaal binnenkomt;
a) direct op je tv ingang zetten (gaat naar coax), dus de versterker er tussen uit houden;
b) wel de UPC-ingang op je versterker zetten, maar dan alleen op kanaal 1 of 2 (Hirschman heeft vaak 4/5 ingangen)

en zie daar; opgelost. hopelijk verhelpt dit wat problemen/foutmeldingen!!

pattiman

« Reactie #26 Gepost op: 21-dec-12, 09:33:24 »
Gisteren geprobeerd de HB aan te sluiten. Tijdens de installatie zie je eerst een percentage oplopen, waarna een welkom scherm komt. Vervolgens start een installatie die max 15 minuten gaat duren. Na die 15 minuten krijg ik een netwerkfout melding (1010, 1030 of 1050. Geen idee waarom ik steeds een ander nummer krijg). Op het scherm van de HB is het woordje 'offline' te zien.

Wat heb ik geprobeerd:
- Geen enkele splitter tussen UPC kastje in meterkast en de HB
- Ingelogd op de HB en naar firmware (0.60) en frequentie gekeken. Er staat bij frequentie niet 338750 maar 33875000 (in ieder geval meer nullen dan er zouden moeten staan. Geen idee of er automatisch nullen worden toegevoegd)
- Gebeld met HelpDesk. Uiteindelijk een afspraak gemaakt met een monteur (op 2 januari  )

Zijn er nog zaken die ik voor die tijd kan proberen?

« Reactie #27 Gepost op: 21-dec-12, 11:50:38 »
Volgens mij is het allereerst van belang dat het modem van de box online raakt (offline lampje gaat uit). Normaliter moet dit zo'n 1 minuut na aanzetten gebeuren.

Hij zal in de webinterface van de HB allereerst een lock moeten krijgen op ten minste één downstream en één upstreamchannel (status=locked). Vervolgens zal hij een IP-adres moeten verkrijgen van UPC. Dat zie je in een ander scherm (iets met status of zo, het linkje boven Upstream en Downstream). Als hij geen lock krijgt kun je hem proberen te forceren op een bepaalde frequentie. Er stond eerder een lijstje van te proberen frequenties op de FAQ op upc.nl maar ik weet niet of dat er nog staat.

Je zou ook eens kunnen proberen de box aan te sluiten in de meterkast, direct na het AOP. Volgens mij zou ook zonder dat je de installatie doorloopt het modem al moeten proberen online te raken, dus je hoeft niet eens een TV aan te sluiten. Via de webinterface kun je kijken wat er gebeurt.

pattiman

« Reactie #28 Gepost op: 21-dec-12, 23:35:44 »
Probleem is opgelost. Kabel tussen wandcontactdoos en HB blijkt niet goed genoeg. Voor analoge en digitale tv was deze geen probleem.

Nu verder met het volgende probleem: niet altijd geluid als ik de HB aanzet :-(

Google+TwitterFacebook