Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte:

Auteur Topic: Horizon box niet meer te benaderen  (gelezen 854 keer)

Horizon box niet meer te benaderen
« Gepost op: 12-nov-12, 14:25:30 »
Heb sinds kort een Horizonbox tot mijn beschikking en zoals bij wel meer mensen ''zie ik op dit topic'' grote problemen om dit alles in mijn bestaande netwerk te krijgen. Na veel zoeken kwam ik op het stappenplan van FrancWest uit via de link http://www.chelloo.com/upc/index.php?action=profile;u=16453
Alle stappen uitgevoerd volgens de link.
Mijn Ip adres van mijn thuisrouter is 192.168.1.1
Deze geeft aan mijn PC het adres 192.168.1.100
Het IP adres van de Horizon box heb ik toen verandert naar 192.168.1.101
Voor de rest heb ik me precies aan de volgorde gehouden van de link alles opgeslagen en daarna mijn router weer aangezet.
Nu doet het probleem zich voor dat als ik vervolgens via de webbrowser probeer in te loggen via 192.168.1.101 er dus niets gebeurd. ook gwlogin geprobeerd dit werkt ook niet!
Vervolgens na heel wat pogingen mijn Horizon box maar weer terug gezet naar de fabrieksinstellingen.
Dit lukte wel.
Nu had ik gedacht om weer in te loggen in mijn Horizon box met het standaard ip adres van de box 192.168.192.1
Nu is het dus echt feest! kom op geen enkele manier meer in de webinterface van de Horizon box.

Heeft iemand een oplossing? Ik ben er bijna klaar mee onderhand

Re: Horizon box niet meer te benaderen
« Reactie #1 Gepost op: 12-nov-12, 15:00:18 »
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de optie "terug naar de fabrieksinstellingen" niet alle netwerkinstellingen terug naar standaard zet. Je zou vanuit het TV menu kunnen proberen het weer als Nieuw Thuisnetwerk te configureren.
Je zou ook kunnen proberen op een van de 2 WiFi kanalen van de HB in te loggen.

Re: Horizon box niet meer te benaderen
« Reactie #2 Gepost op: 12-nov-12, 20:49:38 »
Bedankt voor de tip! was dus tog op de goeie weg... heb via het menu op tv het netwerk opnieuw ingesteld via de optie bestaand netwerk en dan gekozen voor draadloos! Daarna kreeg mijn Horizonbox het juiste IPadres in dezelfde serie als mijn router. echter om in de web-interface te komen moest ik het IPadres -1 gebruiken. bijv: als in de netwerkstatus op tv het ipadres 192.168.1.102 staat moet je inloggen via je browser met 192.168.1.101.

Kan nu op tv de apps al gebruiken!
Nu alleen nog het DLNA verhaal op zien te lossen.

Thks :)

Google+TwitterFacebook