Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte:

Auteur Topic: xbox.com/Live Login niet te bereiken..  (gelezen 3751 keer)

xbox.com/Live Login niet te bereiken..
« Gepost op: 28-dec-12, 10:04:32 »
Ik heb nu sinds gisteren heel de dag al het probleem dat ik niet op xbox.com of Live Login kan komen. Ook via de console is het niet mogelijk om de site te bereiken. Zijn er momenteel meerdere mensen met dit probleem?

Hier trouwens een traceroute:

C:\Users\Ryudo>tracert xbox.com

Tracing route to xbox.com [65.55.42.140]
over a maximum of 30 hops:

1     1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1
  2     7 ms     8 ms    25 ms  10.15.221.1
  3    10 ms     8 ms    11 ms  p55117.net.upc.nl [212.142.55.117]
  4    13 ms    15 ms    10 ms  84.116.244.17
  5    10 ms    11 ms    12 ms  nl-ams04a-ri2-xe-2-3-0.aorta.net [84.116.134.89]
  6    12 ms    11 ms    11 ms  ams-ix-2.microsoft.com [195.69.145.21]
  7    18 ms    19 ms    19 ms  ge-6-3-0-0.lts-64cb-1a.ntwk.msn.net [207.46.42.136]
  8   101 ms    89 ms    87 ms  ge-3-0-0-0.nyc-64cb-1a.ntwk.msn.net [207.46.43.44]
  9     *        *        *     Request timed out.
 10   175 ms   181 ms   229 ms  ten9-1.co1-76e-1.ntwk.msn.net [207.46.47.189]
 11     *        *        *     Request timed out.
 12     *        *        *     Request timed out.
 13     *        *        *     Request timed out.
 14     *        *        *     Request timed out.
 15     *        *        *     Request timed out.
 16     *        *        *     Request timed out.
 17     *        *        *     Request timed out.
 18     *        *        *     Request timed out.
 19     *        *        *     Request timed out.
 20     *        *        *     Request timed out.
 21     *        *        *     Request timed out.
 22     *        *        *     Request timed out.
 23     *        *        *     Request timed out.
 24     *        *        *     Request timed out.
 25     *        *        *     Request timed out.
 26     *        *        *     Request timed out.
 27     *        *        *     Request timed out.
 28     *        *        *     Request timed out.
 29     *        *        *     Request timed out.
 30     *        *        *     Request timed out.

Trace complete.

Als ik verder kijk op sites zoals op isup.me (een site om te kijken of die bereikbaar is), geeft ie gewoon aan dat de site werkt, maar als ik er zelf naar toe probeer te gaan werkt het niet.
« Laatst bewerkt op: 28-dec-12, 10:13:41 door HouseMD »

Re: xbox.com/Live Login niet te bereiken..
« Reactie #1 Gepost op: 28-dec-12, 10:12:14 »
Hier hetzelfde, er is een storing bij xbox live.
Zie onderstaande link.

http://support.xbox.com/nl-NL/xbox-live-status

« Reactie #2 Gepost op: 28-dec-12, 10:14:38 »
Hier hetzelfde, er is een storing bij xbox live.
Zie onderstaande link.

http://support.xbox.com/nl-NL/xbox-live-status

Ahh ok. Ik kan die link niet openen dus ik wist niet zeker of er een storing aan de gang was.

Goed om te weten dat het dus niet alleen bij mij zit!

[edit]
Zelfs MSN werkt niet meer nu. Microsoft is goed bezig. :P
« Laatst bewerkt op: 28-dec-12, 10:26:17 door HouseMD »

Samplex

« Reactie #3 Gepost op: 28-dec-12, 16:15:56 »
Nog steeds live problemen, je wordt er elke keer uitgegooid! 15:00 uur, 16:15.. xbox live status page geeft geen problemen aan.

Via ziggo zijn er geen problemen.

Zal wel weer UPC zijn  >:(

« Reactie #4 Gepost op: 28-dec-12, 16:40:19 »
Nog steeds live problemen, je wordt er elke keer uitgegooid! 15:00 uur, 16:15.. xbox live status page geeft geen problemen aan.

Via ziggo zijn er geen problemen.

Zal wel weer UPC zijn  >:(

Hier ook nog steeds problemen op het moment. Het werkt voor 2 minuten dan wordt je er weer afgetrapt.
Status pagina werkt nog steeds niet hier ook.

[Edit]

Dit krijg ik op xbox.com / live status pagina:

Server Error in '/' Application.
Runtime Error
Description: An application error occurred on the server. The current custom error settings for this application prevent the details of the application error from being viewed remotely (for security reasons). It could, however, be viewed by browsers running on the local server machine.

Details: To enable the details of this specific error message to be viewable on remote machines, please create a <customErrors> tag within a "web.config" configuration file located in the root directory of the current web application. This <customErrors> tag should then have its "mode" attribute set to "Off".

<!-- Web.Config Configuration File -->

<configuration>
    <system.web>
        <customErrors mode="Off"/>
    </system.web>
</configuration>

Notes: The current error page you are seeing can be replaced by a custom error page by modifying the "defaultRedirect" attribute of the application's <customErrors> configuration tag to point to a custom error page URL.

<!-- Web.Config Configuration File -->

<configuration>
    <system.web>
        <customErrors mode="RemoteOnly" defaultRedirect="mycustompage.htm"/>
    </system.web>
</configuration>

« Laatst bewerkt op: 28-dec-12, 17:06:11 door HouseMD »

« Reactie #5 Gepost op: 28-dec-12, 20:58:40 »
Zelfde hier, vriend van me met KPN kan wel gamen.

« Reactie #6 Gepost op: 28-dec-12, 21:04:39 »
Kom hier niet op outlook.com (hotmail). Wel via 3G op m'n Blackberry. Probleem bij UPC ? Iemand anders ook toevallig zelfde probleem ?

Samplex

« Reactie #7 Gepost op: 28-dec-12, 21:31:01 »
Hier ook nog steeds problemen, via andere ISP's kom je er wel op alleen via UPC weer niet..

« Reactie #8 Gepost op: 28-dec-12, 22:05:23 »
Ik ondervind dezelfde problemen. Heb daarom gistermiddag (27-12) Xbox support gebeld. Daar wist een aardige medewerker mij te vertellen dat er meerdere meldingen vanuit Nederland en meerdere regio’s binnen NL waren gekomen. Hij weet het aan de te lage server capaciteit waarop Xbox gebruikers van uit NL terecht komen als ze op Xbox Live willen inloggen. En vooral nu wegens de kerstvakantie was het data verkeer extreem toegenomen. (Don’t shoot the messenger) Verder vroeg hij welke provider ik had en welk modem/router ik had. Nadat hij de gegevens had genoteerd gaf hij aan dat bij de Cisco 3925 modem/router je de volgende poorten moet vast leggen omdat er met dit Cisco type bij Xbox support regelmatig klachten binnen komen.

Nou moet ik eerlijk bekennen dat ik sinds wij de Cisco 3925 hebben meer problemen ondervindt met Xbox Live dan voorheen het geval was met de Arris TM402B en dan met name de meldingen over NAT. Waarbij ik met grote regelmaat tijdens online battles uit Xbox Live word geknikkers (wat nogal wat frustraties oplevert). Inmiddels heb ik de volgende poorten in de Cisco vast gelegd maar veel resultaat heeft dit nog niet opgeleverd. Vooral de NAT meldingen blijven komen met als gevolg dat de connectie met Xbox Live weer verbroken wordt. >:(

Ik heb mijn Xbox een vast IP adres gegeven en dit vast gezet binnen de Cisco onder de tab DMZ in het onderdeel Applications & Gaming. Binnen dit onderdeel heb ik onder de tab Portrange forwarding (zowel extern als intern) de volgende poorten vastgelegd. En enable aangevinkt.

Poort 88 UDP
Poort 80 TCP
Poort 53 UDP/TCP
Poort 3074 UDP/TCP

In het onderdeel Administration heb ik het vakje UPnP aangevinkt, (staat standaard uit) zodat NAT (poort 3074) beter moet werken en je niet steeds de melding (Moderate) krijgt.

Maar het heeft nog niet veel geholpen inloggen op Xbox Live duurt erg lang of lukt helemaal niet. Ook met de netwerktest in Xbox komt de verbinding naar Xbox Live niet tot stand de rest van de test lukt wel alleen het laatste onderdeel gaat dus fout. Verder ondervindt ik als het inloggen voor Xbox Live wel is gelukt met het versturen van berichten dat het soms erg lang duurt of helemaal niet lukt.

Wie kan mij vertellen wat ik in de bovenstaande poort instellingen fout doe of anders moet doen want ik wordt er zoolangzamer hand echt gefrustreerd van. Ben je lekker met je Xbox vrienden aan het battelen tegen (soms) geduchte tegenstanders wordt je ineens er weer uit geknikkers omdat de Xbox Live verbinding wordt verbroken.  :thumbsdownangry: :knuppel2:

Ps. ik heb ook de HD van UPC gebeld maarja de waardes met het uitlezen van het modem zijn goed en de verdere test die een HD medewerker van UPC op afstand kan uitvoeren gaan ook goed dus. Verder heb ik al diverse malen de Cisco van de stroom gehaald enz. enz. maar niets helpt. Dus graag iets zinnigs over de bovenstaande poort instellingen.

Cheers

Panasonic TX-P60ZT60E, Panasonic TX-P50VT50, Panasonic BMP BDT500, Panasonic DVD-S68, Onkyo TX-NR5010, Onkyo C-S5VL, Onkyo DS A5, 2x Elac FS 609 CE, 2x Elac BS 63.2, Elac Sub 2040 ESP, Elac 7.1 systeem in combi met Elac BS 63.2, Elac CC61.2, Elac Sub 2040 ESP, Xbox 360Slim.

« Reactie #9 Gepost op: 28-dec-12, 22:07:46 »
UPC heeft wereldwijd (ook in engeland o.a.) dit probleem, al enkele dagen trouwens. Dit is niet de eerste dag!! UPC werkt samen met Microsoft aan een oplossing. Bij andere providers schijnt het wel goed te werken. Geduld hebben dan maar  :'(

Google+TwitterFacebook