Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte:

Alles-in-1 standaard 728 x 90

Auteur Topic: Horizon en het openzetten van Poorten  (gelezen 1822 keer)

Horizon en het openzetten van Poorten
« Gepost op: 29-dec-12, 13:51:28 »
Hallo,

Met het online spelen van games, Xbox live, kan je problemen ondervinden d.m.v. je NAT die op moderate of strict staat.. Dit is bij mij het geval waardoor je niet optimaal kan genieten van het online gamen.
Het is echter een bekend probleem en de oplossing is het opzetten van enkele poorten.

Vroeger, bij mijn Linksys router, was dit geen enkel probleem. Als ik inlog op de horizon box en de poorten invul welke geopend dienen te worden kan ik het niet opslaan. ( na het klikken op " opslaan"  worden de poorten niet ingevuld weergeven en blijft het probleem zich voortdoen)

Wat is de oplossing hiervan? Kan het ├╝berhaupt wel via de horizon box?

Groet,

Een gefrustreerde gamer.

Re: Horizon en het openzetten van Poorten
« Reactie #1 Gepost op: 29-dec-12, 14:27:39 »
In de Horizon-box moet je een poort-range ingeven i.p.v. een losse poort. Als je bijvoorbeeld poort 80 wilt forwarden moet je 80-80 invullen (met het doel-IP, zie ook het plaatje).
Succes ;)
« Laatst bewerkt op: 29-dec-12, 14:38:17 door lmild »

« Reactie #2 Gepost op: 29-dec-12, 14:44:32 »
Thanks voor je snelle reactie.

Zo vul ik het ook in inclusief het IP adres van de Xbox. Bij het op opslaan gaat het in mijn optiek fout. Hij geeft aan dat het opgeslagen wordt. Als ik echter terug ga naar de pagina om het in een overzicht te zien blijken de geforwarde poorten niet in het lijstje te staan.

Verbetering op de Xbox is er ook niet..

« Reactie #3 Gepost op: 29-dec-12, 15:17:21 »
Ik denk dat je dan nog wat verkeerd doet. Als je je aan het plaatje houdt wat de voorganger gepost heeft als voorbeeld, dan moet het werken.

Ik heb zo hier ook verschillende poorten / ranges in mijn HB staan.

« Reactie #4 Gepost op: 29-dec-12, 15:21:07 »
Worden andere instellingen die je doet wel opgeslagen? Dat zou ik eerst nakijken.
Verder heb ik wel iets gelezen over problemen met consoles(iets met NAT instellingen op de console geloof ik)maar omdat ik die niet heb kan ik je daar niet mee helpen.

« Reactie #5 Gepost op: 29-dec-12, 17:55:07 »
Ik heb het!

De poorten die nodig zijn om optimaal gebruik te kunnen maken van Xbox live staan open.

Ik had de horizon box teruggebracht naar fabrieksinstellingen en vervolgens nogmaals ingevuld zoals ik het voorheen probeerde.. nu pakte het wel.

Bedankt voor jullie hulp.

Google+TwitterFacebook