Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte:

Auteur Topic: Internet via Horizon box - steeds uitval  (gelezen 1347 keer)

Internet via Horizon box - steeds uitval
« Gepost op: 23-apr-13, 15:51:05 »
beste mensen zijn er horizon gebruikers die zowel tv en internet op de horizon hebben en nooit geen internetuitval hebben heb inmiddels al 10 monteurs gehad

Re: Internet via Horizon box - steeds uitval
« Reactie #1 Gepost op: 23-apr-13, 16:06:12 »
Ik ga niet de goden verzoeken, maar sinds 17 september 2012 alles via de Horizonbox en nooit uitval van internet en telefonie. Televisie was alleen in het begin. Andere instelling energiestand en dat was opgelost.

« Reactie #2 Gepost op: 23-apr-13, 16:09:24 »
energiestand hoog neem ik aan

« Reactie #3 Gepost op: 23-apr-13, 16:12:10 »
Inderdaad. Energiestand [Normaal] kregen we constant foutcode 2010.
Horizonbox had direct na aanzetten nog geen verbinding met de servers van UPC.
Bij energiestand [Hoog] blijft deze verbinding actief.

« Reactie #4 Gepost op: 23-apr-13, 16:23:56 »
energiestand staat hier ook op hoog heb inmiddels een kabel dwars door de kamer lopen van de meterkast naar de horizon om uit te sluiten of binnen of buiten het probleem zit maar ben blij dat het in ieder geval mogelijk is om zonder internetuitval te zitten we gaan gewoon verder experimenteren net zolang tot het opgelost is bedankt voor de reactie

« Reactie #5 Gepost op: 28-apr-13, 19:48:28 »
Ik heb hier ook regelmatig last van, duur meestal een minuutje of 2 a 3.
Eerst kon ik overigens dit ook nog in de log file van de horizon box terug vinden, maar nu geeft de box aan dat de logfile niet gelezen kan worden :P

Maar goed, als je internet uitgevallen is, en weer terug is, kijk eens even in je log van de horizon-box via je lokale ip adres van je horizon-box. (Standaard 192.168.192.1)

Ik kwam hier duidelijk een uitval in tegen.
Mijn energiestand staat op hoog, dus dat heeft het in ieder geval niet verholpen.
Het WAN ip adres staat op dat moment ook op 0.0.0.0 wat zou aangeven dat ik geen verbinding meer zou hebben. TV signaal loopt dan wel gewoon door, dus dat is wel een beetje vaag.
Als je een stukje van de log zou kunnen plaatsen graag, dan heb ik dat ook weer even in beeld!

« Reactie #6 Gepost op: 28-apr-13, 20:04:29 »
Het WAN ip adres staat op dat moment ook op 0.0.0.0 wat zou aangeven dat ik geen verbinding meer zou hebben. TV signaal loopt dan wel gewoon door, dus dat is wel een beetje vaag.

En hoe zijn je signaalwaardes op dat moment?

« Reactie #7 Gepost op: 28-apr-13, 22:16:37 »
En hoe zijn je signaalwaardes op dat moment?

Dat moet ik nog even gaan bekijken...
Maar als mijn TV Signaal door blijft lopen hoeft me IP adres niet te vervallen. Dat mijn verbinding minder snel zou zijn door een signaal probleem, daar zou ik mee kunnen leven. Wegvallen van de verbinding niet :P

« Reactie #8 Gepost op: 28-apr-13, 22:27:30 »
Maar als mijn TV Signaal door blijft lopen hoeft me IP adres niet te vervallen. Dat mijn verbinding minder snel zou zijn door een signaal probleem, daar zou ik mee kunnen leven. Wegvallen van de verbinding niet :P

Kan je wel je tong uitsteken... :) maar het is geen vreemd fenomeen dat de upstreampowerlevel incidenteel zo hoog kan zijn, dat internet er uitknalt, maar de TV gewoon doorgaat. Maar goed, zelf weten. Het zal niet de eerste keer zijn dat door een technisch mankement buitenshuis (bijvoorbeeld kabelbreuk, defect onderdeel in een straatkast, et cetera) de verbinding wegvalt.
« Laatst bewerkt op: 28-apr-13, 22:36:59 door Creative Solution »

« Reactie #9 Gepost op: 28-apr-13, 23:29:53 »
True, true..

Misschien is de horizon box een stuk gevoeliger hiervoor zoals ik ook lees in andere topics, dan de cisco die ik hiervoor had.
Normaliter zijn de signaal sterkte en de signaal/ruis? verhoudingen matig zover ik kan zien.. moet ik net in het menu zitten als het gebeurd natuurlijk.. komt +- 4x per dag voor bij mij..

Google+TwitterFacebook