Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte:





Auteur Topic: Technicolor TC7200 port forwarding > foutmelding  (gelezen 7004 keer)

Technicolor TC7200 port forwarding > foutmelding
« Gepost op: 25-mei-13, 14:08:39 »
Hallo allemaal,

Na één en al ellende met de vorige modem zojuist de TC7200 aangesloten. Vreemd dat er 2 SSID's worden gemeld: op de onderkant modem en in de modemgegevens op de pc. Gelezen dat je die onderop de modem moet aanhouden maar bij weergegeven beschikbare netwerken staat toch de andere SSID, maar ja... :o

Nu wil ik m.b.t. Bitcomet portforwarden, bij de Linksys en Cisco een eitje maar nu kom ik er niet uit.

Openbare Port range: de te openen poort?
Doel IP-adres: het IPv4-adres van je pc?
Doel Port Range: ook de te openen poort?
Protocol: beide

Als ik hierna op Opslaan klik krijg ik de volgende foutmelding: Fout bij het converteren van een of meer items:    >:(

Wie weet de oplossing? Verder geen verstand van al die instellingen dus uitleg als voor een debieltje svp  ;)

Grtz Sonaya

Re: Technicolor TC7200 port forwarding > foutmelding
« Reactie #1 Gepost op: 25-mei-13, 15:07:39 »
Wat je volgens mij moet invullen is dit:

Bij openbare port range vul je 2 keer de poort in die je op de pc waar bitcomet opstaat hebt geopend.

Voorbeeld:55555-55555

Doel IP-adres is het IP-adres die de pc van de TC7200 heeft toegewezen gekregen.

Voorbeeld: 192.168.0.18

Bij doel port range vul je hetzelfde in als bij openbare port range.

Voorbeeld:55555-55555

Bij protocol gebruik je dacht ik alleen TCP


Dit zou je kunnen proberen.
Ik baal dat er hier geen glasvezel ligt.

Re: Technicolor TC7200 port forwarding > foutmelding
« Reactie #2 Gepost op: 25-mei-13, 15:54:31 »
Hartstikke bedankt, het werkt!  :)
Bij Protocol heb ik wel BEIDE gekozen.

Jammer dat je geen apparaatnaam in kan vullen ergens, bijv. PC of Tablet of Laptop. Als ik straks een hele rij heb weet ik niet wat bij wat hoort.

Grtz Sonaya

Re: Technicolor TC7200 port forwarding > foutmelding
« Reactie #3 Gepost op: 28-mei-13, 10:38:04 »
Probleempje met Port Forwarding...............

Ik heb een Linksys IP Camera welke ik vanaf internet benaderbaar wil maken.
Sinds een aantal weken beschik ik over een Technicolor TC7200 modem ipv een vertrouwd
linksys modem.

Ik krijg het op de Technicolor niet voor elkaar..

Openbare port range: 1025-1025 (deze poort heb ik ook ingesteld op de webcam)
Doel IP-adres: 192.168.0.100 (dit is een statisch IP adres en valt buiten de WIFI range)
Doel Port Range: 1025-1025
Protocol: UDP (dit moet ivm de camera)

Ik heb in mijn modem bij status mijn ipadres opgezocht en probeer het te benaderen via http://ipadres:1025 dit werkt echter niet... geeft een timeout.

Als ik via: http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ het ipadres ingevuld en port, maar ook daar geeft hij closed aan.

Ik heb UPC gebeld maar zij vragen met dit hier te posten omdat het hen niet mogelijk is via een technicolor. Wat raar is want portforwarding staat gewoon in het admin menu.

Wat kan ik nog doen? Waar moet ik op letten? wat doe ik fout?
Thanks!

Re: Technicolor TC7200 port forwarding > foutmelding
« Reactie #4 Gepost op: 28-mei-13, 11:31:06 »
Het is standaard niet mogelijk vanaf je thuisnetwerk via je publiek IP adres in te loggen op een server (of IP cam) in je eigen netwerk.
Dat werkt alleen als er door de fabrikant een loop back in is gebouwd.
Ik ben er niet zeker van dat de TC7200 dat heeft, dus test eens vanaf een andere internet aansluiting.
Wijziging in je abonnement? Pas de info in je profiel aan!
Ik ben geen UPC medewerker, aan uitspraken kunnen dan ook geen rechten worden ontleend.

Re: Technicolor TC7200 port forwarding > foutmelding
« Reactie #5 Gepost op: 28-mei-13, 11:49:59 »
Thx voor je snelle reactie Johnny,

Ik weet dat ik intern het niet kan benaderen via mijn publieke IP, ik praat ook over extern.
Intern gebruik ik mijn LAN IP en dat werkt als een raket. Ik probeer nu in te loggen vanaf me werk.

Ergens heb ik iets mis in de instellingen van Technicolor denk ik.


Re: Technicolor TC7200 port forwarding > foutmelding
« Reactie #6 Gepost op: 28-mei-13, 12:14:58 »
Ik zie geen fouten in de instellingen voor portforward.
Misschien moet je het eens met een ander poortnummer proberen. Veel IP camera's gebruiken standaard poort 8080.
Info: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_TCP_and_UDP_port_numbers

Edit:
Ik heb ook wel eens meegemaakt dat een portforward niet werkte, maar wel nadat de router opnieuw was gestart hoewel dat niet in de handleiding stond. Misschien de moeite waard om te proberen.
Wijziging in je abonnement? Pas de info in je profiel aan!
Ik ben geen UPC medewerker, aan uitspraken kunnen dan ook geen rechten worden ontleend.

Re: Technicolor TC7200 port forwarding > foutmelding
« Reactie #7 Gepost op: 28-mei-13, 12:52:54 »
Ik heb ook de TC7200 en ik gebruikt Port Forwarding voor uTorrent en Remote Desktop en dat werkt goed.

@drasz: Zet Protocol eens op beide en test dan nog eens of de poort open staat.

En werkt lokaal http://192.168.0.100:1025 wel?

Re: Technicolor TC7200 port forwarding > foutmelding
« Reactie #8 Gepost op: 28-mei-13, 13:04:55 »
Wat je misschien ook nog kunt proberen(als test):
Zet port range op beide (TCP en UDP).
Schakel de firewall uit in de TC7200.
Zet de IP cam in DMZ.

Waarom ik dit voorstel?
UPC staat er niet om bekend dat ze firmware in hun hardware zetten die goed werkt.

Ik baal dat er hier geen glasvezel ligt.

Re: Technicolor TC7200 port forwarding > foutmelding
« Reactie #9 Gepost op: 12-jan-14, 15:46:03 »
@robjansen

een late reactie en vraag:

hoe heb jij het dan gedaan, want ik krijg mijn utorrent niet aan de praat

alvast bedankt voor het antwoord.

Google+TwitterFacebook