Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte:





Alles-in-1 standaard 728 x 90

Auteur Topic: Algemene forumregels  (gelezen 144850 keer)

admin

Algemene forumregels
« Gepost op: 24-okt-04, 12:48:28 »
Algemene forumregels:
Het lezen van onderstaande "forumregels" is belangrijk!
Ze zijn bedoeld om het forum overzichtelijk / leesbaar te houden en dat is in het belang van iedereen.


1 Registreren en de forumregels.
Het forum op deze website is voor iedereen toegankelijk (leesbaar). Echter, om berichten te kunnen plaatsen & beantwoorden is het noodzakelijk om geregistreerd te zijn.
Je registreren betekent dat je akkoord gaat met onze forumregels.
Leden die zich niet aan de forumregels houden, kunnen (al dan niet na een waarschuwing) worden verbannen van dit forum.

2. Auteursrechten.
  • Alle berichten en informatie die op chelloo.com geplaatst zijn en worden, zijn eigendom van chelloo.com of van de auteur van het betreffend bericht.
  • Zonder toestemming mag niets van chelloo.com worden verveelvoudigd, bewerkt en/of openbaar gemaakt worden, d.m.v. (foto)kopie, microfilm, magnetische media of welke andere wijze dan ook.
  • Bij citeren van een bericht uit een andere bron (website, krant, weekblad etc.) moet de bron vermeld worden. Citeer niet meer dan ongeveer 1/3 van het originele bericht.

3. Aansprakelijkheid.
Gezien de hoeveelheid van berichten en de onmogelijkheid ze allemaal op alle aspecten te controleren nemen wij geen enkele verantwoordelijkheid voor de juistheid, (on)volledigheid of wettelijke toelaatbaarheid van berichten.
Ieder lid is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen bericht!

4. Berichten (vragen / antwoorden / opmerkingen) plaatsen.
  • Gebruik een duidelijk onderwerp / titel.
    Onderwerpen als: "langzaam", "datagebruik", "help", "de eerste keer" of "is dit wat" zijn nietszeggend en zorgen er voor dat zoeken naar bepaalde berichten moeilijker wordt. Geef in het onderwerp (topictitel) dus duidelijk en kort aan waar jouw vraag of bericht over gaat!
    Bv. "Downloaden via FTP gaat traag." is beter als enkel "Traag".
  • Voordat je een nieuw topic opent altijd eerst kijken of er nog geen topic over het onderwerp is!
    Let daarbij wel op de leeftijd van het laatste bericht in dat topic.
  • Voordat je een vraag plaatst altijd eerst even de zoek functie gebruiken! Grote kans dat je vraag al een keer eerder is gesteld.
  • Plaats duidelijke berichten met relevante informatie.
    Beter geen bericht als een onduidelijk, onzinnig of nietszeggend bericht.
  • Let bij het plaatsen van een bericht op de leesbaarheid (taalfouten, punten, komma's, hoofdletters)
    Dit vergroot de kans op een zinnige reactie.
  • Plaats vragen of opmerkingen in het juiste (sub)forum.
  • Plaats hetzelfde bericht niet meerdere keren in verschillende forums / topics.
  • Heb je een nieuwe vraag, open dan een nieuwe thread.
  • Neem niet de thread van een ander over door een vraag te stellen die niets met het onderwerp van de thread te maken heeft.
  • Heb je een  privévraag of aanbod aan een lid, doe dit dan via PM (Persoonlijke Mail).
  • Haal topics niet onnodig omhoog (schop / kick).
  • Sluit je bericht niet telkens af met een groet.
    Dat is heel aardig, maar onnodig op een forum! We groeten elkaar standaard al.
  • Meld als een probleem is opgelost dit samen met de oplossing in het betreffende topic.
    Hier kunnen anderen weer van leren en het motiveert mensen om te blijven helpen.

5.Offtopic berichten.
  • Discussieer in een topic alleen over de zaken waarover het topic gaat.
    Een grapje of grappige reactie op een bericht zal meestal niet als offtopic worden beschouwd.
  • Discussies over privézaken, roddels, chat en andere berichten zijn op chelloo.com in principe niet toegestaan.
    De uitzondering hierop is het Overige/chat forum waar dit wel is toestaan.

6. Fatsoensregels.
Op dit forum gelden de normale fatsoensregels, ongewenst zijn daarom:
  • het gebruik van scheldwoorden of schuttingtaal
  • iemand beledigen of op ordinaire wijze aanvallen
  • het plaatsen van iemands privégegevens (*1)
  • porno of schokkend materiaal (*1)
  • racistische uitlatingen (*1)
  • bedreigingen (*1)
Wees altijd behulpzaam en toon respect naar anderen en het forum.

7. Verboden!
Verboden is:
  • het plaatsen van reclame en het promoten van producten, diensten, bedrijven etc. (spammen)
  • alles dat door wetgeving verboden is
  • licentie- of copyrightschendingen
    Dit betekent o.a. dat het verboden is om serialnumbers, keys en warez of links daar naar toe te plaatsen.

8. Ongewenst.
  • Je gedragen als een moderator (Wannabee modje)
    Als je vindt dat er in een topic gemodereerd moet worden, dan plaats je niet zelf opmerkingen / waarschuwingen, maar waarschuw je een moderator (*2) .
  • Vragen om slotjes. (Vragen om een topic te sluiten.)
    In principe mag dit alleen door de topicstarter en niet door mensen die een topic niet (meer) interessant vinden.
  • Opmerkingen over taalfouten of onleesbaarheid van een bericht.
    Plaats geen berichten die alleen daar over gaan.
  • Doorgaan op een grappige opmerking of bericht over taalfouten.
    Na tig "lollige" reacties in een topic, ben je al minimaal tig reacties te laat met lollig zijn en wordt het offtopic.
    Dit geldt ook voor opmerkingen over taalfouten en onleesbaarheid. Na één opmerking daarover is het wel duidelijk, dus niet daarover doorgaan.
  • Verwijzen naar handleiding of zoekfunctie.
    Aan alleen een opmerking om de handleiding te lezen of de zoekfunctie te gebruiken heeft niemand iets, dus vermeld minstens een paar zoekbegrippen of de richting waarin gezocht moet worden.
    Dit geldt speciaal voor verwijzingen naar zoekmachines op het internet. Denk eraan dat veel nieuwe leden juist via die zoekmachines op ons forum terecht zijn gekomen.
  • Berichten in afwijkend lettertype of kleur.
    De tekstopmaakfunctie's  (kleur, lettertype, vet, schuin etc.) zijn alleen bedoeld om accenten in berichten te maken.
    Hele berichten in kleur, bold etc. maakt het forum "rommelig" en minder goed leesbaar.

9. Bezwaren.
  • Iedereen die problemen heeft met de inhoud van een bepaald bericht kan dit per PM (Persoonlijke Mail) aan een moderator (*2) melden.
    In dit bericht moet een duidelijke omschrijving van het bezwaar staan. Iedere klacht wordt bekeken en indien noodzakelijk wordt er actie ondernomen.
  • Ben je het niet eens met een beslissing die is genomen door een moderator dien je via PM (Persoonlijke Mail) de moderator (*2) een bericht te sturen met een duidelijke omschrijving waarom je het er niet mee eens bent.
    Doe dit nooit openlijk via het forum!
  • Bezwaren zullen niet altijd worden beantwoord, maar wel altijd ter kennisgeving worden aangenomen.

10. Overige
Een moderator controleert of berichten en leden niet verstoten tegen de regels en onderneemt zo nodig actie.
In alle gevallen waarin de regels niet voorzien ligt de beslissingsbevoegdheid bij de moderator(s) (*2)
De acties kunnen bestaan uit het:
  • verplaatsen van berichten
  • verwijderen van berichten
  • aanpassen van berichten
  • plaatsen van algemene waarschuwingen op het forum
  • sturen van persoonlijke waarschuwingen per PM (Persoonlijke Mail)
  • tijdelijk of permanent verbannen van het forum

(*1) : Onmiddellijke ban zonder overleg met de gebruiker.
(*2) : Je kunt een PM (Persoonlijke Mail) sturen door op de naam van een moderator te klikken, en dan kiezen voor "Stuur een PM."
« Laatst bewerkt op: 20-okt-13, 00:03:15 door Johnny54 »

Google+TwitterFacebook