• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wanneer wordt Analoge TV afgeschaft

M

MADLAX

Wanneer wordt Analoge TV afgeschaft..
Zodat ik die 16,37 voor iets anders kan gebruiken...

Ik weet dat een tijdje terug UPC hier nog aandacht, maar dat het niet mocht omdat het tegen een paar wetten in ging..
Maar ik vind dat het tijd word om het af te schaffen en alleen nog maar Nederland 1,2,3 door te geven via analoge..
Want een digital tv of extra Mediabox is goedkopen dan, de 16,37 die je kwijt bent aan Analoge TV, die je toch niet gebruikt..

Wat vinden jullie van het afschaffen van Analoge TV??..

Grz,
MADLAX
 
Zo snel mogelijk afschaffen, liefst vandaag nog dan morgen. Tis 2008 you know ;D.
 
Hmm, afschaffen maar toch Nld, 1, 2 en 3 door blijven geven, hoe moet ik dat voor me zien?

Als dat zou gebeuren dan "moet" je wel over naar digitale tv, maar als je meerdere toestellen hebt, zit je ook weer met meerdere mediaboxen -en de bijbehorende beperkingen- voorzover dit technisch al mogelijk is.

Verder denk ik dat ook al wordt de analoge tv geschrapt, UPC nog steeds die € 16,xx blijft incasseren als een soort van "vastrecht" vgl KPN met de huur van de koperdraden.
 
TimN zei:
Hmm, afschaffen maar toch Nld, 1, 2 en 3 door blijven geven, hoe moet ik dat voor me zien?

Als dat zou gebeuren dan "moet" je wel over naar digitale tv, maar als je meerdere toestellen hebt, zit je ook weer met meerdere mediaboxen -en de bijbehorende beperkingen- voorzover dit technisch al mogelijk is.

Verder denk ik dat ook al wordt de analoge tv geschrapt, UPC nog steeds die € 16,xx blijft incasseren als een soort van "vastrecht" vgl KPN met de huur van de koperdraden.

Het beschikbaar stellen van nld1,2,3 , en het doorgeven ook op de oude analoge manier is iets dat moet.. er is een wet voor..
Het is bedoeld dat als er iets gebeurd, een grootte en landelijk ramp moeten deze zender beschikbaar zijn in alle vormen om de bevolking zo goed mogelijk toe te lichten..

Daarom het alleen doorgeven van Nld 1,2,3..
Tot er iets gebeurd met die wet, moet upc dat doen..

Verder moet upc dan kijken naar of ze 2 tot 3 extra Mediaboxs kunnen gaan en de meer prijs naar 2,50 voor een extra mediabox te zetten.. of hoe meer boxs je hebt, hoe minder je betaald per mediabox..

Zo iets

Grz,
MADLAX
 
MADLAX zei:
Het beschikbaar stellen van nld1,2,3 , en het doorgeven ook op de oude analoge manier is iets dat moet.. er is een wet voor..
Het is bedoeld dat als er iets gebeurd, een grootte en landelijk ramp moeten deze zender beschikbaar zijn in alle vormen om de bevolking zo goed mogelijk toe te lichten..

Daarom het alleen doorgeven van Nld 1,2,3..
Tot er iets gebeurd met die wet, moet upc dat doen..

Grz,
MADLAX

Als die wet nog steeds bestond voor analoge doorgifte, dan zou de afschaffing van de analoge doorgifte van Nederland 1-3 via de ether ook niet stop gezet zijn tbv Digitenne...
 
C0re zei:
Als die wet nog steeds bestond voor analoge doorgifte, dan zou de afschaffing van de analoge doorgifte van Nederland 1-3 via de ether ook niet stop gezet zijn tbv Digitenne...

Nou het was een tijdje terug nog zo..
Maar er zitten een paar wetten in de weg, waar onder het de nld1,2,3.. maar die wet is er nog, maar het word af en tot aangepast.. zoals zoveel wetten.. en kabel is een anderen vorm dan de ether..
En de meesten wetten hebben regels op elke vorm.. ook zal het ook te maken hebben dat niemand echt te ether nog gebruiken..
En de kabel daar maakt een groot deel van Nederland gebruik van.. het zal iets anders lichten maar daar zal het wel op neer komen denk ik..

Grz,
MADLAX
 
MADLAX zei:
Nou het was een tijdje terug nog zo..
Maar er zitten een paar wetten in de weg, waar onder het de nld1,2,3.. maar die wet is er nog, maar het word af en tot aangepast.. zoals zoveel wetten.. en kabel is een anderen vorm dan de ether..
En de meesten wetten hebben regels op elke vorm.. ook zal het ook te maken hebben dat niemand echt te ether nog gebruiken..
En de kabel daar maakt een groot deel van Nederland gebruik van.. het zal iets anders lichten maar daar zal het wel op neer komen denk ik..

Grz,
MADLAX

Die wet geldt eerder voor de ether dan voor de kabel, aangezien de ether overal te verkrijgen is met slechts een sprietatenne (analoog that is, want voor digitenne heb je naast antenne ook een kastje nodig of een TV toestel met ingebouwde DVB-T tuner, hetzelfde principe als digitale Kabel TV dus). Kabel is 'alleen' in de bebouwde kom te verkrijgen (meestal ook niet op campings e.d.), waar natuurlijk ook de ether beschikbaar is.
Wel zijn de kabelboeren wettelijk verplicht om Nederland 1-3, VRT 1 en Canvas en de lokale omroepen aan te bieden (of de Duitse omroep ook verplicht is weet ik niet, aangezien Digitenne geen Duitse omroepen doorgeeft en deze zenders zijn via de ether alleen bij de Nederlands-Duitse grens te ontvangen vanuit Duitsland).
 
Het is juister om te stellen dat men kan kiezen of men analoog nog naast digitaal wil hebben.
 
MADLAX zei:
Wanneer wordt Analoge TV afgeschaft..
Zodat ik die 16,37 voor iets anders kan gebruiken..

Wat vinden jullie van het afschaffen van Analoge TV??..
Zolang UPC de abonnee nog verplicht wordt om hun mediabox te gebruiken moeten we lekker analoog behouden. Zodra ze standaard zenders ook digitaal gaan doorgeven, zonder gebruik van de opgedrongen mediabox en je daardoor met de ingebouwde kabeltuner (DVB-C) kunt ontvangen vind ik dat men het analoge pakket kan gaan afbouwen.

Persoonlijk wil ik géén simpele mediabox (met verplichte rode knop) met UPC software, omdat ik mijn dure TV niet alleen als monitor wil gebruiken.
Ik wil gewoon, net als vele anderen, met de ingebouwde digitale kabeltuner TV kunnen kijken en wordt successievelijk ook voor andere abonnees, analoog minder interessant.
 
MADLAX zei:
Wanneer wordt Analoge TV afgeschaft..
Zodat ik die 16,37 voor iets anders kan gebruiken...

Ik weet dat een tijdje terug UPC hier nog aandacht, maar dat het niet mocht omdat het tegen een paar wetten in ging..
Maar ik vind dat het tijd word om het af te schaffen en alleen nog maar Nederland 1,2,3 door te geven via analoge..
Want een digital tv of extra Mediabox is goedkopen dan, de 16,37 die je kwijt bent aan Analoge TV, die je toch niet gebruikt..

Wat vinden jullie van het afschaffen van Analoge TV??..

Grz,
MADLAX

Deze discussie is enigszins gedateerd, hier kun je zelfs aan een poll meedoen over dit onderwerp ;)
 
Terug
Bovenaan