• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Torrents traffic shaping

  • Onderwerp starter PhoenixtheII
  • Startdatum
P

PhoenixtheII

shaping.png


\o/ dit is met uTorrent 1.8.1 + Forced encryption protocol, zonder accepting legacy connecties.

Lijkt ernaar dat UPC het voor elkaar heeft gekregen om bittorent met encryptie ook te kunnen shapen naar hun wil.

Is er nog iemand die wel goeie upload/download speeds met bittorrent krijgt richting andere IP buiten UPC?
 
Heb er hier ook enorm veel last van :'( tussen 12:00~24:00 gaat de handrem erop, behalve tegenover peers binnen het UPC netwerk. Encryptie verandert er niks aan.
 
Er zijn idd mogelijkheden zoals SSH tunneling, vpn, en open vpn. En inderdaad, encryptie veranderd hier niks aan, en is naar mijn mening ook nooit het geval geweest.
 
Hmm ik kan confirmeren dat als je peer to peer over een sock proxy gooit, waarop weer een tunnel is gemaakt, het wel allemaal goed werkt!

Enige vragen hier zijn. Weet iemand een goeie SSH account verkoper?
Of misschien mogelijk om per poort een VPN verbinding te leggen?

EDIT: ff een plaatje erbij gestopt

shaping2.png
 
en nu ff in noob taal zodat ik het ook begrijp en mijn torrents weer gewoon kan uppen.
 
En ik zat er nog wel aan te denken om een UPC 120 mbit abonnement te nemen. Mijn interesse is zojuist naar een nulpunt gezakt.
 
gristenhond zei:
En ik zat er nog wel aan te denken om een UPC 120 mbit abonnement te nemen. Mijn interesse is zojuist naar een nulpunt gezakt.

Tjah ik ben best wel blij dat er 120mbit/10mbit mogelijk is over de kabel. En dat is best super voor usenet over SSL. Maar ik heb een beetje rond lopen zoeken naar SSH providers.

torrentprivacy.com is hier 1 van. Maar die is dan weer te traag de snelheden van mijn verbinding te leveren...
strongvpn.com precies hetzelfde verhaal. (Die kon een jaar geleden al mijn ADSL2+ niet aan)

Het enige wat je dan kan doen is:

Zelf een (virtuele) server aanschaffen (hoeft geen uber server te zijn..).
Enige wat dan in je intresse zit is dat je een bijv op een 100mbit uplink zit. Dat je mag 'bursten' (Pieken) van 100mbit mag hebben.
En natuurlijk liefst een server in Nederland, Duitsland, Engeland.
In America heb je er niks aan ivm met dat je daar de snelheden toch nooit gaat halen.

Daarnaast is elk verkeer dat je maakt DUBBEL voor je rekening:

Jij stuurt een pakketje naar je server. Dat kost bandbreedte..
Maar de server moet het ook weer versturen naar de ontvanger. Dat kost ook bandbreedte.
En natuurlijk weer andersom...
Dus koop je 500GB bandbreedte in voor die server. Heb je maar 250GB dat je kan gebruiken voor je torrent'ing

Tjah, en dit is geen goedkope oplossing. Maar geeft je wel meer zekerheid voor je snelheid.

Aan een UPC medewerker:
Omdat dit best een zware negatieve reclame voor mensen die fiber power willen en erachter komen dat ze het feitelijk niet kunnen gebruiken. Dit omdat jullie juist voor waar het mooi voor gebruikt kan worden er een knijper op staat!

Kunnen jullie niet de traffic shaping rules voor fiber power abbo's herzien? We betalen althans wel een flinke bedrag voor deze 'mooie' snelle verbinding voor waar men van glasvezel nog altijd een lange tijd moet van dromen.
 
Interessant.... Ik zie bij elke screenshot haast geen download maar wel een uploadwaarde. De encryptie wordt bij bittorrent enkel toegevoegd op de uploadstream. Ik kan hieruit dus opmaken dat UPC niet in staat is om het uitgaande verkeer te shapen, want je kan gewoon uploaden. Dat je een lage download hebt kan ook betekenen dat er aan de andere kant wordt geshaped. Ik vind deze screenshots daarom ook niet zoveel zeggen. Het is bekend dat UPC doet aan het prioriteren van bepaald internetverkeer. Dit lijkt meer op een blokkade.
 
Knuffa, met uploaden is het zo dat uploaden behalve naar chello ip's ontzettend traag gaat. Naar chello ip's gaat het als een speer. Een heel enkele keer een ip uit zweden of usa die ook hard gaat. Downloaden is over het algemeen geen probleem op de invite only/private trackers, vaak rond de 2MB.
 
Terug
Bovenaan